Fórum - Téma


Ethanol e85


Fórum Omega B Ethanol e85

Informace o modelu: Opel Omega B


1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 7

2012-06-22 22:50:26

Ty ... Amajdr ... si trosicku protirecis ... pokud by byla 'chuda' smes tak idealni pro vykon, jezdily by WRCka za 1L/100, ne?

Furt tady totiz motate dve ruzny veci ... vyhrevnost paliva a teplotu horeni ve valci. Vyhrevnost totiz pouze udava nejakou teoretickou maximalni moznou hodnotu ktera ovsem absolutne nic nerika a tom, jakou teplotu to bude pri spalovani v prostoru valce ... to doufam vime vsichni.

Naopak pri jezdeni na E85 ti hrozi spis nespaleni smesi nez jeji 'chudoba' ... protoze, ruku na srdce, pulka lidi na to jezdi na starejch svickach co nepalej jak maji, spousta aut to proste pobere, ty vstriky jsou schopny dodat dostatecny mnozstvi a jednotka to nejak pobere, pokud jsou funkcni zakladni vstupni udaje - vaha vzduchu, lambada, teplota atd. A sme u toho ... kdo ma motor v perdeli, tomu to nepojede a bude mrmlat, kdo ho ma ok, tomu to pojede. Pak je taky otazka, co slouzilo jako referecni vzorek, opet, lejt E85 do motoru typu 1.6 16V/1.2 HTP a podobny polomo(to)ry je blbost, ty motory jsou mrtvy uz z vyroby. Konstrukcne a po roce 2000 i kvalitou vyroby.

A nezapomen, nikdo nechce nic ladit, chceme jezdit na alternativni palivo ... trosku me to pripomina jednu diskuzi na mercedes foru x let zpet, kdy se malem do krve poprali dva dieselaci jen kvuli tomu, ze jeden jezdil na brölio a druhej na naftu ... samozrejme ze pravda byla uprostred

2012-06-22 23:02:38

@amajdr: No tos mi to moc nevyjasnil :). S některými argumenty nemůžu vůbec souhlasit, například, že ideální směs je bohatší. To prostě není pravda! Ideální (z hlediska spotřeby!!) je směs chudá. Z hlediska výkonu je lepší směs bohatší, to je jasné. Zkušenosti s laděním motoru (na benzín), taky moc nepomohou. Etanol má JINÉ vlastnosti než benzín. A s tím je potíž samozřejmě. Většina standardních "pouček" neplatí. Kdo se v tom pak má vyznat

Já nechci nic ladit, to je fakt, jenom chci mít jistotu, že pokud naleju do motoru etanol, tak nic nemůžu zničit. Tu zatím nemám :(. A rád bych tomu všemu rozumněl :). Ale to abych vystudoval strojárnu asi !

2012-06-22 23:07:37

bez komentare.. nejsem zadnej mistr ale dohadovat se o tomdle opravdu nebudu :) verte si cemu chcete a delejte si prčul z plasteliny

2012-06-23 07:17:03

Beawer>

>Furt tady totiz motate dve ruzny veci ... vyhrevnost paliva a teplotu horeni ve valci.

Ale jak se té teploty hoření dopátrat?

Má na ní vliv výhřevnost (tu má líh menší), výparné teplo (větší), množství paliva (cca stejné), množství spáleného paliva (cca stejné), rychlost hoření (menší), předstih (stejný). Mám na mysli situaci, kdy motor jede jako na benzín (bez konverzní jednotky ). Prakticky všechny parametry nahrávají snížení teploty. Že k tomu snížení nejspíš skutečně dochází je vidět na různých grafech, které udávají NOx. Čím nižší je maximální teplota, tím méně NOx, přesto nejede vlak. Třeba ta často citovaná brněnská diplomka - grafy 8,12,16. Srovnatelných hodnot NOx se dosahuje jen seřízením (zvětšením) předstihu pro líh, jinak jsou nižší pro všechny režimy.

>Naopak pri jezdeni na E85 ti hrozi spis nespaleni smesi nez jeji 'chudoba' ...

Taky si to myslím! Zase viz ta diplomka graf 15 - bez seřízení předstihu je ve vysokých otáčkách velký nárůst HC u lihu ve srovnání s benzínem! A to bez ohledu na bohatost směsi!! Jen nevím jestli svíčky pomůžou - líh prostě hoří pomalejc :(.

Existuje nějaká konverzní jednotka, která umí měnit předstih???? Nebo to zvládne i ŘJ? O tom vím pendrek

2012-06-23 07:23:56

si ji postav

2012-06-23 07:24:42

2012-06-23 07:58:21

amajdr>

v té diplomce, když už jsem ji tolikrát zmínil

http://www.vutbr.cz/www_b...verejne.php?file_id=26685

se najde i podpora pro úsporu na etanol, kterou někdo potvrzuje, někdo vyvrací. Pěknej je graf č. 3 - ilustruje nárůst krouťáku motoru v nízkých otáčkách - ve srovnání s benzínem o minimálně 25%. Takže kopec, který jsem jezdil na benzín na čtyřku vyjedu na líh na pětku - v tom je podle mě velká úspora. Samozřejmě, kdo má silnej motor, a ne polomotor jako já, tak to ani nepozná !

>edit: teď jsem to přečet pořádně - trochu tu úvahu kazí fakt, že to bylo naměřený s předstihem upraveným pro etanol . Amajdr má pravdu, je třeba si postavit vlastní jednotku.

2012-06-23 13:44:31

tak zajímavé povídání na dané téma jsem vygooglil na

http://www.pulstar.cz/new...nosti-s-konverznimi-kity/

Nabízejí i jednotku na řízení předstihu (za 15 klacků )

2012-06-23 15:34:49

Jen pár dotazů.Neumí si ŘJ.nastavit předstih sama. A ta přídavná jednotka je podle dostupných info pro prodloužení vstřiku.Bez té ŘJ, nelze tankovat 100% E85 protože to pak jede špatně a lambda vyhodí chybu.Ještě jsem tu diplomku nečetl, ale jakmile bude čas pokusím se ji přelouskat.Ono opravdu odborných expertýz je poskrovnu.Většina jsou buď kladné nebo záporné recenze..Někdy mě příjde že jsou i velmi účelové. Tak proč když to taví válce ,jezdí na tom třetina světa?????????? to mě nikdo nevysvětlil

2012-06-23 18:00:22

Co tu pořád řešíte?!!Natankujte a zjisíte pravdu jednoduchá věc.Co znám lidi tak si to pochvalují ti co netankují pouze spekulují.Já říkám teorie bývá odlišná od praxe.

2012-06-23 18:08:28

Já mám najeto 2500 km na směs 1:2 (E85:N95). Bez problémů, spokojenost. Jen se trochu bojím natankovat čistej - nevím co je jen bububu výrobců konverzních jednotek a naftovej magnátů a jaké je opravdu riziko.

2012-06-25 13:04:42

2Radohano: >Neumí si ŘJ.nastavit předstih sama?

Měla by to umět, ale možná jen směrem dolů (po signálu z čidla klepání). Podle té diplomky etanol potřebuje dost podstatné zvýšení předstihu a s tím ta jednotka nejspíš nepočítá.

Mimochodem, stručný přehled toho co dělá ŘJ jsem našel tu: http://www.sossoukyjov.cz...C3%A1cen%C3%BD%20text.doc

ŘJ by podle tohodle textu měla umět zvýšit dobu vstřiku na základě signálu z lamda sondy, a dokonce by si to měla zapamatovat (Adaptivní lambda regulace). Otázka je, jestli tam zase není nějaký limit. Nejspíš jo, jinak by ty konverzní jednotky opravdu neměly žádný smysl (čemuž ostatně docela věřím . Jestli tomu dobře rozumím, lambda sonda by za klidné jízdy měla neustále přepínat z chudé do bohaté směsi - a to by neměl být až takový problém změřit a zkontrolovat.

2012-06-25 13:15:56

dotaz, ty to lejes do 1,0l agily jo?

2012-06-25 13:16:39

jj

2012-06-25 13:21:21

:DD tak uz chapu proc jsi tak zapaleny, protoze predelanim na E85 jde poznat narust vykonu a ne uspora na palivu :D ovsem prestavba k narustu vykonu te vyjde draz nez prodat a koupit neco vic muscle (cokoliv). a tou prestavbout neni myslena ŘJ predstihu a vstriku, to je malo :)

2012-06-25 13:29:01

Já to dělám ze zvědavosti, nárůst výkonu mě vůbec netrápí, úspora konec konců taky ne, vím že se tím zas tolik ušetřit nedá.

A co bys ještě přestavoval při přestavbě? Firmy, co to dělají, většinou jen montují jednotku, která prodlužuje dobu vstřiku a nazdar !

bad64  
2012-06-25 13:31:10

No nevím ,ale na Agile s malým obsahem se toho v nárůstu vykonu moc nedá dělat.

2012-06-25 13:41:11

Já vím, že je tohle taky trochu diskusní fórum, ale... Už jsou toho tady čtyři stránky a k ničemu to nevede, každá liška si chválí svůj ocas a je to pořád dokola... Když se někdo bude chtít shodnout, tak se shodne, na druhou stranu bude-li někdo chtít oponovat, tak to bude dělat taky a jak tvrdím, takovýhle rádobyodborný a vědecký debaty jsou tak do hospody. Stejně jako se dohadovat, je-li lepčí jezdit na naftu nebo na benzín. Tož bych to, už asi podruhé, s dovolením shrnul: kdo chce, ať si E85 leje, kam se mu zlíbí a hotovo, je to každýho věc. Tečka, šmytec, nazdar bazar!

2012-06-25 13:58:28

Mno ... po precteni nekolika poslednich prispevku sem si udelal trosku poradek ...

@Tule: Jestli to lejes do motoru o obsahu jednoho litru mlika ... hele, nedelej to, nebudu rikat proc, ale proste to nedelej. Obecne vzato jsou motory pod 2000ccm staveny 'levne' a taky podle toho je volen material na sedla ventilu atd, taky mechanicky nejsou dimenzovany na vetsi najezd nez 200k km a tim lihem ho zabijes. A pocitam ze s tim litrem stejne litas okolo baraku pro rohliky a zpatky, tady ve vysledku prodelas kalhoty.

@Colommbo: Tak jasne, presne proto se tomu rika diskuze ... pan A rekne 'a' a pan B rekne 'b' a mohou v klidu a miru hovorit o tom, jestli 'a' nebo 'b' je spravne ... sice jediny spravny vysledek je logicky k nevoli pana A i pana B za 'c' ... ale k tomu se zatim dopracovalo v histori velice malo lidi.

2012-06-25 14:01:50

c= nelze na provozu e85 usetrit


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 7