Fórum - Téma


Ethanol e85


Fórum Omega B Ethanol e85

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2  3  4  5 ......... 7

2012-06-01 20:46:23

Já tankuji 1:1 a auto jede uplně normálně / nechi psát sugestivní pocity jako že to jede lepe atd.. :) / dneska dotankovano 60 l , a ta uspora v peněžence jde poznat :) . Jinak můj motor má najeto " 300 tis" ale nevím jestli to někdo nestočil bo sami víme jak to u nás v ČR chodí . Čekám teď na tu sadu a pak poreferuji . Ale já se toho nebojím , už jsem jezdil na čístý ethanol na motorce a nebyl s tím problém. JInak cena dnesu u pumpy 23.90Kč E85 a natural 95 za 34.90Kč

2012-06-01 20:48:05

To bereš kde???taková je ceni i u nás na Ono

Beawer, 2012-06-01 10:28:24 napsal:

Je to samozrejme blbost, jak ethanol tak benzin jsou oboje dokonale odmastovace ... s tim rozdilem, ze ten ethanol je o fous lepsi odmastovac nez benzin. Zkus si to sam na cemkoliv, napatlej to treba silikonovym olejem a zkus to odmastit benzinem a ethanolem - benzin to sice odmasti, ale nadvakrat, ethanol to veme nahned. To je asi tak jedinej problem.

Jde vlastne jen o sedla ventilu, stejnej problem je i sprovozem na LPG, kdy plyn je zase 'suchej' ... nekdo na to upsesne najezdi 200k km, nekomu to odepise motor po mesici jezdeni. Pocitam ze provozem na E85 to dopadne stejne ...

Na netu nejdes zavery pro oboji, fotky vnitrnosti motoru po provozu uz bohuzel ne. Ale videl sem par ventilu po provozu na LPG a vicemene zaklad priciny zavady byl v problemu na mazani/chlazeni, to pak muzes jezdit na 'šel vý povr' a stejne se ti pridrou driky/foukne tesneni a hotovo.

Maximalne muze E85 tvorit 'tepelne mosty' diky tomu, ze se hur odparuje a vlastne chladi prostor/plochy. Takze ti pak treba dosedne ochlazenej saci ventil na rozpaleny sedlo a na ovbodu talirku muze dojit k teplotnim extremum. Taky diky blbejm svickam muze dochazet b spatnymu spalovani ... jak rikam, to chce mit v rezerve motor a vyzkouset to .. .. ..

2012-06-21 21:26:07

Palivo E85 - Automedik.cz

Automobiles ...

2012-06-22 07:17:06

tak strucne, to auto muselo mit minimalne upravenou ridici jednotku pro pouzivani E85. a to z jednoho prosteho duvodu, E85 ma asi o 30% nizsi energetikou hodnotu nez benzin, tudis k dosazeni stejne idealni smesy potrebujes podstatne vic paliva. zkratka v neupravenem motoru hori at delas co delat porad trochu chude, to zpusobuje opalovani ventilu, pistu, sedel a svicek..

ale budis, das 4000 na brzde a mas to odladene, co je ale nejvetsi problem je to, ze jak jsem jiz psal ma o 30% nizsi e.hodnotu, auto (osobne jsem experimentoval) si rekne okolo 30% paliva navic, e85 ma sikovne nastavenou cenu, je asi o 30% nizsi nez N95.. :) pocitej

bad64  
2012-06-22 07:42:31

amajdr:máš pravdu a plnně s tebou souhlasím Tu cenu jsi také napsal dobře leč motorista vidí že může jezdit na palivo o asi 30%levněji a dále nepočítá.Viděl jsem motor co jezdil na E85 bez jakých koliv úprav a to byl zrzavý šrot s upálenými ventily a svíčky nešli ani vyndat.Jinak byla to Astra F 1.6 A toto video je jasné,že prodejci si mohou nechat pro reklamu natočit cokoliv.

2012-06-22 07:47:42

s něčím se musí souhlasit a s něčím ne. Osobně míchám E85.Ne vždy ale pokud míjím benzinu kde ho mají doliju.Na dovolenou jsem to namíchal v poměru cca 25 ku 65 litrům. Spotřeba se nezměnila a výkon taky ne.Takže jak se píše při ředění s benzínem do poměru zhruba 50% by to mělo jet normálně.

Co znám pár lidí co mají přídavnou jednotku tak Dacia má už z výroby a spotřeba cca 7-8 litrů. Jeep cherokee 8mi válec 11-15l.. Takže zvýšení spotřeby u menšího motoru trochu větší než u velké V8.Ale 30% to rozhodně není.Já jsem nepoznal změnu ,možná poměr E85 nebyl tak velký.Ale beru to jen jako alternativu.I s tím že vlastně líh vyčistí nádrž a usazeniny v motoru.Což může mít klady i zápory.Podle servisu kam jezdím není problém míchat to s BA95. A jsou i některé motory co to snesou i bez té přídavné jednotky.Většinou USA ,volvo,ford,............. Ale některé motory to prý nesnesou vůbec a i s jednotkou to nejede a žere to i dvojnásobek paliva.Je to zřejmě o výrobci,motoru a technoligii. Pak bohužel ti co mají takový vůz píšou že je to šmejd.Pokud jsem to propočítal ušetřil jsem 13 kč na litru krat poměr v nádrži. je to tak na jednu večeři v restauraci .Ovšem od montáže plynu mě odrazuje devastace auta.Nechci mít v motoru změt kabelů a hadic.Navrtané díry a bombu v kufru.Tak holt platím a jezdím draho.

2012-06-22 07:48:51

TANKU JI ZDE

http://www.tank-ono.cz/de...php?page=pumpcard&pump=28

bad64  
2012-06-22 07:53:59

Pokud je cena aktualní tak na 95 Benzínu máte o dvě koruny na litru levněji než u nás.To už oproti mému tankování máš slevu 120kč nejméně na plný nádrži.

2012-06-22 07:54:28

ANO to je ONO.Mají tam nejlevnější E,BA,Naftu v celám kraji a vždy fronty.Jen u benzínu to udělá na nádrži 200 kč

2012-06-22 07:57:01

Cena na schell je 37,90 a ONO 33kč to je 5 kč.Díky akci lídl je nyní cena 35,40

E85 23,50 a to už jde.

2012-06-22 08:02:47

No jak jsem psal dříve tankuji 1:1 . S přestavbou /tím kitem/ jsem se zabrzdil neb , ta firma která je uvedena na těch stránkách jako spolupracovník mi řekla že momentálně jedná s dodavatelem , že prý je dost jednotek které prostě v tom autě nefungují . Nevím co je na tom pravdy, protože jsem toho výrobce ještě nekontaktoval . Řekli mi ať si to objednám na internetu a že za 500,-Kč mi to namontují /patrně nechtějí nést odpovědnost za výrobek /. Cena benzínu i E85 na ONO je super , ceny jsou aktuální , a fronty na té pumpě občas chytnete, ale jde jim to tam jak po másle nečekáte dlouho. IMHO za tu úsporu to stojí za to chvíli si počkat :)

2012-06-22 08:18:43

Jo ty info máš přesné.V některých autech ten kit nejde a žere to i trávu u cesty.Je více druhů jednotek.Americké,evropské,ruské,rumunské,polské atd......... Ani jedna není oficiálně schválená a vše je to vlastně černota.Je nějaký bordel v zákonech.U nás nic neobvyklého.Takže na STK neprojdeš.Jinak pro 8Válce funguje ta americká a pro 4 válce česká.Ale měla by mít automatické ovládání a kabel k lambda sondě.Ty levné ruské mají jen přepínač E85 -BA95.Ale neberou si data s lambdy a váhy.Není to možná přesně řečené ,ale tak nějak jsem to koupil v servisu.

2012-06-22 08:33:49

Toz pekne video, ale je tu jeden mensi problem ... je to small block! Proste motor konstrukcne ctyricet let starej. Tam muzete nalejt opravdu skoro cokoliv a ono to pojede bez vyraznejsich skod na motoru. Proto treba motor 1.6 16V na to umre ... ono uprimne, ten motor uz z vyroby stal za backoru ... ale neco 'solidnejsiho' jako sou dvaapule/trilitry nebo Radohanuv 8mihrnek to prezijou pri rozumnym mixu.

@Radohano: V Lexusu mas nebo nemas jednotku na ten E85?

2012-06-22 09:08:59

Beawer: jako stará Volha. Lil si tam cokoli co šlo spálit a pořád jezdila.

2012-06-22 10:31:00

beaver- jednotku nemám . jen to sem tam poředím tím ečkem.zatím tak nějak řeším třeba jestli jde poznat rozdíl mezi BA95-98-100 a bral jsem na několike značkách benzinek.A Lexusu je to jedno.Je to kus železa který nemá moc výkon na svůj objem.Ale podle návodu to žere i BA91.Je to původně dělané pro ameriku a hlavně na výdrž a kvalitní poježdění.Takže nepoznám ani když tam doliju ten ethanol.Jak jsem psal ale zatím jen menší procento.On ten Lexus nemá ani palivový filtr.Když jem měnil filtry a oleje tak jsem ho žádal v obchodě Toyoty a tam na mě zírali jak na vola???Prý je na čerpadle jen sítko na hrubé nečistoty

Ta jednotka do mojeho auta by koštovala cca 8000-12000 podle výrobce plus montáž.Když si to proberu tak je to dost.Řešil jsem iLPG a podle toho co vím tak základní šmejd 36000kč.Jenže já jsem vymýšlel.Lepší nádrž,vstřiky,řídící jednotku,přimazávání,hrdlo u nádrže atd a ejhle 46000kč?? návratnost při 10000 km za rok je cca 4 roky.Tak nevím.Jednodušší je najít levnější benzinku a ředit to E85 a tak můžu uspořit na 10000 km i 5000-6000 kč. Stejně i při pohonu na lpg kupuješ ten olej na přimazávání a doporučují aditiva.Já to tam liju tak jak tak.Takže bych měl eliminovat ty důsledky toho E85.Jak jsem psal servisák mi říkal že do 50% to je v pohodě a 30-40% OK. takže na nádrž 80 litrů 32 litrů Ečka a 48 ba95 při ceně ONO to je 2450kč a schell 3000kč

2012-06-22 13:16:01

to Beawer: spíš jsi asi chtěl napsat "big block", ne...? Je to Chevy Tahoe 2000, obsah 5,7 litru a tyhle motory fakt schroupnou snad úplně všecko...

2012-06-22 13:25:25

>at delas co delat porad trochu chude, to zpusobuje opalovani ventilu, pistu, sedel a svicek..

Co způsobuje to opalování? Teplota hoření je i u té chudé směsi nižší než u stechiometrického benzínu. Jasně je tam víc kyslíku, ale zas ta nízká teplota by to mohla kompenzovat, ne? Jsou s tím praktické zkušenosti?

>si rekne okolo 30% paliva navic

To myslím, že nemusí, etanol má v sobě dost kyslíku, takže líp hoří, spalování chudé směsi je taky asi o 15% účinější než stechiometrické (to platí pro benzín a motory s karbecem), motor je možné víc zatížit aniž by klepal (kvůli vyšším oktanům) takže sumasumárum... Já se zatím dostal na poměr 2:1 (benzín ku lihu) a ve spotřebě není rozdíl. Uvidím, až se dostanu dál.

2012-06-22 14:34:40

@ Colommbo: Ba ne kolego, myslim ze v Tahoe 5.7 je 'jeste' smallblock ... i Corvette s sestilitrem byl jeste smallblock (nejvetsi moznej - dost na hrane, steny valcu byly az japonsky tenke). Co si pamatuju big block sice zacinal prave na 5.7, ale to byl nejmensi. Problem byl v tom, ze uz nebylo jak hnat objem vrtanim/zdvihem, proto prisel big block (klasika byla 440cui - 7.2l) a uz se snad ani nedela ... teda dela ho Mopar, ale v aktualnim oficialnim ceniku GM snad neni auto co ho ma z vyroby, mozna nejakej americkej pickup. Protoze jak v emérice nazeneme vykon? Zvetsime objem! Mame malej blok? Udelame vetsi! Muj osobni favorit je motor 502cui (8.2l)

@Tule: Az nekdy nebudu linej, tak to mixnu 1:1 a uvidim ...

2012-06-22 16:16:01

Tak potom tohle je nejkrásnější big block, jakej jsem kdy viděl, Beawere, mít doma suchou stodolu s velkýma vratama... Byl dost dlouho na prodej asi za 250k a už je pryč...

http://www.ameriky-hk.cz/.../mercury_marquis_1969.htm

2012-06-22 22:05:11

tule » Co způsobuje to opalování? Teplota hoření je i u té chudé směsi nižší než u stechiometrického benzínu. Jasně je tam víc kyslíku, ale zas ta nízká teplota by to mohla kompenzovat, ne? Jsou s tím praktické zkušenosti?

**konina, zeptej se kohokoliv kdo nekdy ladil jakykoliv motor. osobne jsem videl propaleny pist behem 100km ujeti, vyhrevnost je nasobkem idealni smesy. prakticka pravda je ta, ze cim je smes chudsi, tim podava motor vyssi vykon a to az do okamziku, kdy zacne vynechavat a to jsi hooodne prez caru. idealni smes je trochu **bohatsi. dalsi zajimava pravda je ta, ze ti kteri tvrdi ze jim auto jede na e85 lip, si vlastne propaluji motor protoze jezdi na absolutni hrane. moznost vyssiho vykonu je diky vyssimu oktanovemu cislu, a to vyuzijes opravdu jen pokud zvysis kompresni pomer a nebo tlak preplnovani (totez)..

>si rekne okolo 30% paliva navic

** opravdu jsem pocital,samozrejme ne presne ale kdyz vim ze tu trasu takovou rychlosti v te dobe jezdim za 8l, a pak ji zajedu stejnym tempem za 10l tak to asi bude jine ne? opravdu si precti studie a tabulky a never reklamam, oni maji ten oblbovak dobre spocitanej :)

uffff, precti si neco o ladeni motoru


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 7