Fórum - Téma


Ethanol E 85


Fórum Technický koutek Ethanol E 85



1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 11

2013-09-27 00:12:22

colommbo: Mas recht vis libi se mi když někdo mluvi o necem o cem nemá potuchy a je videt ze tady to vali na plny care

2013-09-27 06:39:08

Ethanol nic neresi.

bad64  
2013-09-27 16:48:21

Nevím o čem se zde dohadujete at si každý se svým vozem jezdí na co chce já osobně LPG nevěřím(viděl jsem pár vozidel po požáru) a na etanol mám svůj názor pro příklad je na netu pár fotek motorů po jezdění na etanol.Dle mého mam omegu sice babičku ale motor šlape jako hodinky a jezdím na předepsaný BA 95 natural.Toto je můj názor v této diskuzi a nehodlám se s nikým dohadovat.Míla

2013-09-27 17:37:32

Milo ale ja nerikam ze se dohadujesja jen rikam ze ty dohady vznikaji od lidi kteří nemji paru o tom jak alternativni paliva funguji a pokud sem napsal něco vuci tobe tak se ti omlouvam

bad64  
2013-09-27 17:46:36

jaradar76: Nene to jsi špatně pochopil já to psal všeobecně .

2013-09-27 19:03:04

milo jsem rad dekuji

2013-09-27 19:29:43

mila.-nevim, co stresujes tady-je to presne jak pises at si kazdy jezdi na co chce.Jak tady pise kolega,prestavba stoji 10 000 to je asi 300litru benzinu na to se da ujet dost km.Prestavba na LPG pokud stoji 30,myslim tom V6 a nahoru to taky predstavuje dost penez.Ja osobne nic nemam proti LPG ale nikdy bych si to nedal do auta furt to beru tak jak koupis kone musis mit na oves...To je jen muj nazor.Navic casto jezdim do BMW servis v Ov a prvni otazka pri oprave motoru zni-to mate LPG?Pokud zni odpoved ano,okamzite se od toho distancujou a neopravujou to.O zakazu do podzemni garazi je zbytecne psat ,viz Cerfur OV.

2013-09-27 19:44:19

jozin: Dle mého to Míla myslí stejně jako ty, Jožine, nebo já - starosvětsky jsem přesvědčenej, že jednak auto má jezdit na to, na co bylo vyrobený a druhak čím víc koní, tím víc ovsa, ale s tím musí každej počítat... Dokážu pochopit, že si to lidi všelijak upravujou nebo nechávají předělat v případě, že je auto živí a najezdí hafo kilometrů, ale pro běžný provoz bych do toho nikdy nešel. Btw nejvíc ze všeho mě fascinujou benzínový V8 s LPG... Nicméně je to opravdu na rozhodnutí každého soudruha...

2013-09-27 19:50:29

colombo-vidim to naprosto stejne jak ty.

bad64  
2013-09-28 08:49:22

jozin: Ale já nestresuji jen jjsem napsal svůj názor a jak píše Jirka Colommbo stejně ty já i Jirka jsme se sešli na tom at si každý jezdí na co chce a navíc o E85 je zde toho na forum dost a stejně se nikdo nikdy nedomluvil jsou zastánci jak LPG,tak E85 a nikdo jim to nevymluví.Ze své zkušenosti jsem zkusil přimíchat E85 do benzínu a ono při trochu mrazu vozidlo nějak nechtělo nastartovat tak jsem od něho upustil.Jediné co dělám před zimou tak natankuji jednorázově 2-3litry E 85 pro odvodnění nádrže.

2013-09-28 08:55:49

Jasne,v klidu-ja nalil pul na pul s benzinem do Jeepu a taky to nechtelo chytnout ani v lete.Motor se protocil 3krat asi coz u V8 neni normalni.Spotreba stoupla asi 5litru ale to bylo dane objemem asi

2013-10-21 21:49:46

Také přidám ruku k dílu, nebo spíše prsty ke klávesnici a podělím se o zkušenosti s Ethanolem.

Mám kromě nedávno koupené Vectry B ještě Audi 80 2.0E 85kW 8V rok výroby 1993. S E85 jsem začal koketovat loni na jaře v poměru 1:1 čili půl na půl. Jelikož najezdím ročně docela dost (cca 50 až 80 tisíc km) začal jsem ředit ještě více a sledoval všechny změny u jinak výborného a téměř nezničitelného motoru.

1. Spotřeba stoupla o cca 0,8l/100km.

2. Výkon stoupl o poznání výše.

3. Motor je tišší a má kultivovanější chod.

4. Teplota motoru je stejná.

5. Start v zimě aspoň u mne nedoznal žádných změn.

Avšak dva zásadní mínusy to má.

1. Při dlouhodobém dešti a tím vysoké vlhkosti vzduchu nenastartuji napoprvé, ale někdy i na až 5tý pokus. Stejně tak v létě po delší jízdě a pak delším stání při vysokých letních teplotách - ethanol se prostě odpaří a pak se musí při startu znovu natlakovat.

2. Díly výfuku trpí mnohem více díky navázání vody tímto palivem.

Takže co za rok a půl provozu po cca 120t km doznalo změn je to, že tankuji aspoň 20% N95.

Ještě jedna drobnost. Díky oktanovému číslu, které je u E85 asi 105 a naředění 1:1 s Naturalem 98 je vyšší výkon poznat ještě více. Dle mého k podpalování ventilů nedochází a doporučovaná jednotka za cca 5000,-Kč údajně jen zvýší účinnost o cca 15% a jde jen o několika milisekundové prodloužení vstřiků a dalšímu nárustu spotřeby.

A jedno velké upozornění pokud takovou jednotku nemáte zapsánu v TP jako úpravu, nemusíte projít u STK, pokud na to technik příjde

Emise sice s použitím Ethanolu letí dolů a budete muset ucpávat výfuk hadrem, avšak jednotka si umí upravit vstřikování sama po několika desítkách až stovkách km a proto nedoporučuji vyjet z nádrže Ethanol, natankovat natural a jet na emise - bohužel budou přes limit a to se jim také nelíbí. Toť opravdu vlastní zkušenost.

Do Vectry to zatím neliju, čekám na jiné dobrovolníky s informacemi o provozu u 16V motoru

2013-11-21 18:23:16

Mám VB 1,8, a jezdím na E85, který neředím, protože z výroby se skládá z 15% naturalu a zbytek je ethanol. Spotřeba je 10L a je pravdou, jak se zde již někdo zmínil, že při dešti a tím vyšší vlkosti vzduchu chytá až na podruhé. Jinak jsem žádný vědecký rozbor, jak se tady někteří snaží, nedělal, protože nemám žádní přístroje. Na STK jsem byl v srpnu 2013 a technikovi na emisích jsem řekl, že jezdím na E85 a tento mi odpověděl, že je to řádně schválené palivo, takže není problém. Zda je to zapsáno v TP se nezajímal a já tam stejně zapsáno nic kolem E85 nemám.. Naměřený obsah CO = nula

2013-11-22 08:46:34

Starý, ale dobrý článek o E85 a některé polopravdy mi také vyvrátil.

http://www.bioethanole85....-o-e85-aneb-kde-je-pravda

2013-11-22 08:57:15

berni: 1. Auto (motor) má jezdit na to, na co byl vyroben nebo uzpůsoben...

2. Ať si každý do nádrže lije, co je mu libo...

3. Upřímně - ten článek na mě osobně působí jako poměrně průhledný pokus autora či zadavatele o reklamu a při zmínce o jakémsi Blackboxu už se musím jen smát... Ale jo, každý ať věří, čemu chce, je to jeho věc...

P.S. Ten odkaz je čistě komerční záležitost, Mirku, tož bych mu nepřikládal žádnou velkou důležitost...

http://www.zlatestranky.c...T1005952/Europecon,+s.r.o./

2013-11-22 14:51:26

E85 je ekonomicka sebevrazda.

Benzin ma stechiometricky pomer cca 14,7:1, ethanol cca 9,2:1, smes ethanolu s N95 tak jak se prodava bude nekde kolem 10-11 prinejlepsim.

Cili pokud pojedu na E85, musim dat o cca 30% vice paliva nez pri jizde na benzin ( ano, keca do toho oktanove cislo ve prospech E85, ale ne az tak vyrazne v beznem provoze ). Cenovy rozdil na litru E85 a benzinu si kazdy spoctete sam....tech 30% to jiste neni.

Pokud chcete setrit na palivu u zazehovych motoru, zbyde vam jedina cesta a to LPG / CNG.

2013-11-22 14:56:41

jozin: Zdravim kolegu z OV :)

Me kone maji ovsa i LPG, toho druheho vyrazne vice:) Auto i lpg si opravuju sam, takze servisy me az tak nezajimaji a dost mozna prave to je duvod, proc ma moje MV6 na plynu za posledni 2 sezony najeto cca 80000km jen za vymeny filtru a oleje, ci svicek.

Samosebou odchazi i jine veci, ale to je dano starim a pouzitim vozidla.

Jinak na V6 vysla v sekvenci prestavba na cca 33000 a navratila se mne na cene paliva po 6 mesicich.

Pro toho, kdo opravdu hodne jezdi, muze byt LPG / CNG o dost levnejsi na provoz nez treba i dieselovy agregat ve stejnem voze ( presne pripad omegy )

2013-11-22 16:17:59

stepo: S tímhle souhlasím - chce-li už někdo mocímermo šetřit, pak jedinou schůdnou cestou je (může být) opravdu dobře udělaná sekvence LPG...

2013-11-22 21:14:52

stepo: to je matematika praxe je trosku jinčí

2013-11-23 10:41:50

colommbo: jak jsem psal výše, s E85 jsem celkem dost najezdil na Audi 80 2.0E 85kW bez přestavby a dle mého je fakt, že studené starty jsou v některých případech trošku horší a pak i za přítomnosti vysoké vlhkosti vzduchu. Použitím lepšího vzduchového filtru, prodloužením vstřikovací doby a na zimu možná předehřev paliva by mohlo vyřešit všechny problémy. V mém okolí to někteří začali do nádrže lít až po mně, někteří ještě dříve a zatím jsem nepotkal nikoho, kdo by si stěžoval.

Na technické mi technik řekl, že prej v tom nevidí problém, ale mám se připravit na rychlejší korozi výfuku atd. To se dle mého dá eliminovat delšími trasami a když si vezmu, že služebně svou Vectrou najezdím přes 3000km měsíčně, tak o vodě ve výfuku ani nemůže být řeč

Zatím jsem E85 do Vectry nelil, jelikož jezdí hlavně pracovně a hlavně ne za mé peníze, takže nemám důvod šetřit Ale jakmile se využití auta změní na jen čistě soukromé, tak začnu míchat a přemýšlet o přestavbě. Jinak si myslím, že E85 nemůže autu ublížit

Hlavní plus, které jsem aspoň na Audi poznal je ztišení motoru, lepší tah a úsporu obsahu peněženky. A popravdě je mi milejší nalít do Audiny E85, než N95 na některých benzínkách - i když "normu" splňují.

U "čistého" E85 jsem na 65L nádrž najel o cca 100km méně, ale s úsporou na jedno tankování 650,-Kč a to se mi s N95 podařilo najet cca 833km s N98 pak 890km. Takže pokud na E85 najedu cca 730km s úsporou cca 650,-Kč na jedno tankování, tak není co řešit. Jen snad udělat tu úpravu řízení doby vstřiků a zlikvidovat vlhkost na sání

Ale ano, uznávám, ať si tam každý lije co chce, na motorkách jsme jako kluci také jezdili na technický beznín s vysmaženým olejem z friťáku a dokonce znám některé trabantisty a vartburgáče, co to krmili petrolejem :-D


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 11