Fórum - Téma


Elektronicky řízené chlazení motoru


Fórum Zafira A Elektronicky řízené chlazení motoru

Informace o modelu: Opel Zafira A

Diskuze o vozidlu

2003 Zafira A 2.0

24 diskuzí

Palivo diesel. 5-rychlostní Automatická převodovka. Motor 2 000 ccm (122 cui), 4-válec.


1  2

2013-06-14 13:29:46

Zdravím všechny. Někdy na začátku Ledna se mi při stoupání do hor s naloženým vozíkem stalo, že motor škubl. Asi tak na vteřinu, zaregistroval jsem probliknutí nějaké kontrolky. Toto se při extrémním stoupání stávalo čím dálečastěji a jednalo se o kontrolku elektronicky řízené chlazení motoru, přesto, že teplota motoru nikdy nevystoupala na více jak cca 85st.C. Až jednoho dne se oteplilo a Zafira přestala jet úplně, rozsvítila se kontrolka a s ní i Elektronika motoru, elektronika převodovky, imobilizér. A i ostatní, jako při zapnutí zapalování. Spustili se oba větráky chlazení, po nějaké chvíli kontrolky zhasli, Zafka šla natočit, koupil jsem jsem nové čidlo, které má funkce : čidlo teploty chladiče a snímač teploty. Jedno snad pro jednotku a druhé na palubní teploměr. Bohu-žel výměna nepomohla, zkoušel jsem jezdit i bez čidla, motor stále běžel ve studeném režimu a závada se stále projevovala. Zkoušel jsem i staré čidlo připojit, ukostřit v prostoru motoru, ale nepomohlo to. Jednoho dne jsem po kontrole a proměřování kabelů od čidla ke svorkovnic řídící jednotky auto nenastartoval. Stále svítí kontrolka elektronicky řízené chlazení motoru a po chvíli se rozjedou oba větráky jako při přehřátí. Diagnostika nic neukazuje zkoušel jsem tři, tak jsem demontoval řídící jednotku z čerpadla a odeslal na diagnostiku, tam nic nenašli. Má někdo nějaký nápad? Děkuju Láďa

2013-06-14 14:37:09

Nesmyls , diagnostika vždy něco ukáže, záleží kdo se dívá.

Pokud si byl na pouhém vyčtení závad, čož je vědšinou k prdu a navíc pokud to nebyla přímo diagnostika na Opely nemusí nic ukázat, nebo může ukazovat uplně jiné (nesmyslné) chyby.

Diagnostikou je třeba podívat se na hodnoty čidel které ukazuje ŘJ a sledovat.

Pokud se ti ale rosvítila KTERÁKOLI kontrolka poruchy elektroniky ( červená i oranžová ) 100% bude chyba uložena v paměti.

2013-06-14 15:10:12

Při projevení závady, nešla diagnostika připojit, do té doby hodnota teploty v pořádku. Po opadnutí ve výpisu závad žádná chyba. Přímo u Opela jsem nebyl. Nejsem si jistý, ale proč by porucha chlazení (tedy přehřátí motoru) měla zanechat ve výčtu chyb záznam?

Kontrolka teď stále svítí a podle mě, blokuje start.

2013-06-18 19:47:47

kontrolka chlazení motoru 100% u astry g a zafiry A záznam nechá jelikož je to samostatná jednotka a je před levým kolem.

S diagnostikou se přikláním k výše psanému to že není zaznam o chybě neznamená to že diagnostika chybu nevidí jde o to co je to za diagnostiku a kdo u ní sedí.

No myslím že pokud auto nejede a nevíte si s diagnostikou rady tak bud vyměnit diagnostika a nebo začít s "lopatou" nedoporučuju ale možnost to je a "lopatou" myslím vylučovací metodu proč auto nejede?? Má palivo?? Jde elektrika?? jde immo??

2013-06-18 19:50:05

ještě pokud diagnostika při projevení zavady nelze připojit tak jsou 3 hlavní možnosti a spousta jiných ale tři hlavní jsou

1: nemám +12V plus

2: nemám -12V kostru

3: ve vozidle je přímí skrat na řízení motoru či jiné větvy 5V vedení

2013-06-19 10:45:59

hansdob: Má zafira tuším tuto jednotku nemá, má jen jednu a ta je součástí vstřikovacího čerpadla a ta byla demontována a odeslána na diagnostiku. Dnes se mi má vrátit, je prý v pořádku. Do této jednotky vede signál z čidla teploty. Jednotku připojím a zkusím jiného diagnostika.

2013-06-19 18:33:11

zafira A má myslím jednotku dochlazování a klimatizace stejně jako Astra G v předním levém podběhu před předním kolem za levou mlhovkou. jeto plastová bílá krabice s dvěma velkými konektory zespodu

2013-06-19 19:19:47

hansdob: Podívám se. Vy myslíte, že by problém mohl být zde?

2013-06-19 19:25:46

no ta kontrolka chlazení byl problém 100% tam odtud. No na to zda je vše jen tam je těžké odpověd+t jelikož by to chtělo zjistit co mu vlastně chybí ne bezhlavě sundavat elektroniku čerpadla ono ted kyž už se lezlo všude je těžké soudit pro. A hlavně kde ted začít.

2013-06-19 21:21:36

hansdob: Jednotku jsem našel, lze ji nahradit jinou, či poslat na diagnostiku

2013-06-20 15:47:17

co je to za kravinu , posílat někam jednotky.... Doprčit , ta jednotka při diagnostikování musí bejt v autě ! Třeba tam máš někde načatej drát nebo něco a když to vyndáš a pošleš jinam , nic nezjistí. Musíš diagnostikovat kompletní vůz tak jak je. Kua to je to tak těžký pochopit.

To je jak kdyby ti drhlo okno na baráku , taky ho vyndáš a pošleš do servisu ?

2013-06-20 17:01:58

bre@thlless: Jak jsem psal, diagnostika při jízdě neukázala žádný problém, ani ve výpisech a ani v jiných parametrech, po rozsvícení kontrolky přehřátí motoru, nešla připojit... Po, opět žádná závada ve výpisech. Diagnostik, už mi dříve několik závad odstranil, AGR ventil, vypadlá trubička ovládacího vzduchu turba.... Mou důvěru má. Našel jsem firmu, která se opravou jednotek zabývá, tu jsem demontoval a odeslal. Jednotku na stolici dokonce zahřál. Netušil jsem, že Zafira má ještě jednu jednotku, chlazení a klimatizace. ASi máš pravdu, ale zvolil jsem způsob, který byl v té době jediný, nebo tam auto odtáhnout, nejbližší je 100km. Ono lidí, kteří se těmito jednotkami spojenými s čerpadlem moc není....

2013-06-20 18:43:57

Tak to je opravdu zvláštní chování auta , s takovým sem se ještě nesetkal. Snad někdo poradí lépe.

2013-06-20 21:01:08

no já jen nechápu důvody odeslání jelikož ta jednotka u borců kam je posíláš se připojuje přes stejný vedení jako je v autě takže auto nevykazuje závadu na diagnostice = jednotka připojená mimo auto bude chyb hlásit spoustu ale jen ty že je odpojená z auta jinak nic víc výsledek je tedy stejný jako pokud bych to nedemontoval proto ten postup nechápu (měchodí jednotky ve kterých je nalezena závada kterou já opravím a či přehraju soft a otestuji to vše mimo auto a pak pošlu zpět ale demontovat jednotku bez závad a poslat ji na test mimo auto = na nic nepřijdu není chyba v autě nemuže být v jednotce) a dokonce u čerpadel s PSG 5 a PSG 16 se dokonce její demontáží bez praxe dá i zničit. Zafira má spoustu dalších jednotek ne jen na čerpadle (PS jednotka na čerpadle s chlazením nemá nic společného) Tím vyvstává problém je ted ještě zdravá řj čerpadla jelikož demontáží či montáži se mohla poškodit. Bylo čerpadlo po montáži řj zpět odvzdušněno dle příručky nebo starterem?? když diagnostika nevidí chybu a auto nejede co mechanické závady??

2013-06-20 21:04:09

píšeš že při chybě nelze připojit auto ale přitom píšeš že nejsou chyby to si protřečí a nedává to smysl. svítí kontrolka?? okud ano musí být chyba pokud není je použita nevhodná diagnostika nebo s ní člověk neumí dělat .

čím to auto čtete?? jak se diagnostika nazívá?? Co takhle sem dát LOG či výpis z diagnostiky??

2013-06-20 22:01:50

hansdob: Jízda - diagnostika nevykazuje žádnou chybu, výpis je bez chyb. Rozsvítí se kontrolka teploty, zhasne motor, odpojí se diagnostika spustí se oba ventilátory. Před výpadkem je na teploměru zhruba 85st.C, ten taky spadne na nulu - souhlasí s diagnostikou. Po cca 5 min vypnou ventilátory a po další době hodně proměnná... zhasne kontrolka a lze auto nastartovat a připojit diagnostiku. A po připojení diagnostiky výpis prázdný a jede se dál, zhruba po sto metrech podle jízdy se závada opakuje. Záleží na stylu jízdy, okolní teplotě a terénu. Zkoušel jsem, koupit nové čidlo a děje se to stejné, pak jsem vyměněné čidlo připojil jen tak volně v prostoru motoru a ukostřil , teplota na vnitřním teploměru se nezvedla, ale porucha s přehřátím se opakuje dál. Pak jednoho dne už kontrolka nezhasla, diagnostika nejde připojit. Po otočení klíčkem se rozjedou na 5 minut ventilátory chlazení. Demontoval jsem řídící jednotku a odeslal na diagnostiku, tam se na nic nepřišlo. ŘJ dorazí zítra. Jedna diagnostika byla ATAL (přišla mi profi, ale jsem laik), koukal jsem pod ruku mechanikovi, našel ZAfira a připojil podle roku výroby. Druhá diagnostika byla od jiného mechanika, teď mi neodpovídá na SMS, ráno ošéfuju.

2013-06-20 22:11:12

hansdob: Demontáž jednotky jsem konzultoval s člověkem kterému jsem ji odesílal, dostal jsem návod. Čidlo teploty jde do této ŘJ, přišlo mi, že ona blokuje motor. ŘJ je ještě někde na poště, dojde zítra.

2013-06-22 20:28:16

Atal je dobrá diag stejně jako bosch KTS ale jsou to uni diagy a ty opla dost dobře neumí najdi někoho s orig OP-COMem nebo orig TECH II a uvidíš že něco najdete. Ten pán co jsi to s ním konzultoval (tu řj) je trošku vedle dle mě nebo jen chtěl vydělat jelikož řj motoru neumí zablokovat motor a(na zafce A)

2013-06-23 00:27:01

hansdob: OK, . Jednotka dorazí v pondělí, psala pošta. Hlavně to bylo zbytečné, těch 1200 za diagnostiku a poštovný mě zase tolik netrápí, hlavně potřebuju jezdit. Našel jsem na netu připojení jednotky chlazení a klimatizace, prověřím vstupy JCH a K z ŘJ motoru, jestli není někde načatej drát jak psal Bre@thlless.

2013-06-23 12:13:24

No upřímně chápu žechceš bojovat ale po tolika zásahách dělaných napřeskáčku bych to auto nechtěl dávat dohrtomady ani za zlatý prase Pokud jde o proměřování obávám se že chyba nastane až při projevu závady takže na studeném autě nic nenaměříš. Vše se bude jevit OK vzpomen si na to až doměříš a zjistíš že jsi nic nezjistil. Je třeba na to jít diagem který opla umí a jsem si jist že ten něco najde (samo ho musí umět člověk i obsluhovat) myslím si že dochází ke ztratě +12 nebo kostry ale takhle nevím kde.


Odpovědět

1  2