Fórum - Téma


elektro posilovac Zafira A


Fórum Zafira A elektro posilovac Zafira A

Informace o modelu: Opel Zafira A


1  2

2013-12-01 20:16:37

za prvé pokud ho tam nemáš vyměn to celý vyplachni nebo to lehne.

za druhé proč tam lejt něco co je neoriginální (i když píšou že nahrazuje) (každé řízení má taky jiný pentosin) a ještě je to dražší než originál

2013-12-01 20:27:28

ok. já jen , že fakticky nevím co mi tam servis nalil .. pokud bude servo ok a to občasný cvakání bude odjinud, nechám to tedy vypláchnout a nalít ten pentosin. ps čím se to vyplachuje- abych věděl..

2013-12-01 20:32:33

http://www.oleje.cz/forum/pentosin-t5414.html A nejlepší asi bude propláchnout to tímtéž, co tam pak zase naliješ...

2013-12-01 20:55:10

colommbo: Našel jsem pentosin chf 202 , mohu jej použít do serva , zafira 1.6 16v 74kw rv 2001

2013-12-01 21:01:43

Myslím, že můžeš...

http://www.oleje.cz/p/pentosin-chf-202-1-l--10803

http://www.voton.cz/cz/e-...chf11s-28pentosin-29.html

Anebo ještě tohle: http://www.opelopravna.cz...-GM/0/5/3-Olej-pro-rizeni

2013-12-30 13:33:20

Tak nazdar oplaci minule jsem tady psal o tom ze me servo zere kapacitu baterie. Nechal jsem udelat misto vypinace co jsem dostal jako radu relatko co po otoceni klicku sepne a nepusti proud do serva. bohuzel se baterie opet vymlatila tak to servem asi neni. nebo je a jeste neco navic.Nemate nekdo podobny problem. Auto mam uz 3 tydny v servisu a furt nevedi co to je. Diky za radu vsem.

2013-12-30 15:55:37

Bohužel neporadím. Ale za sebe mohu říct , že ojetý opel není dobrá volba a pomalu škrtám dny v kalendáři a těším se až se toho křápu zbavím.Bohužel ještě cca dva roky budem spolu válčit...

2013-12-31 12:07:17

pokud máš auto tři týdny v servisu a ten servis není schopen změřit kde se ztrácí proud tak asi změn servis

2014-01-01 13:15:54

to máš pravdu

Velda  
Laďa
2014-01-01 14:19:59

Ahoj. No já měl problém s baterií taky. Po nabití vydržela tak 14 dnů (s autem jsem nejezdil) a pak jsem došel k autu a pomalu se interiérové osvětlení nerozsvítilo. To se mi stalo ještě jednou a tak šla baterka do ... pryč. Nová baterie drží jak vzteklá. U tý starý byl jeden článek špatný.

2014-01-01 14:25:52

Běžná praxe ale to musí poznat na maximálně třech testech baterie zatěžákem a proměření odběru el instalace je problematický kolikrát i já bojoval ale do týdne musí být jasno . Pokud servis za tři týdny neví dal bych jim jako odměnu chlebíčky zbylé po silvestru a jel jinam.

Velda  
Laďa
2014-01-01 16:30:30

Ano. Změřit si odběr v klidu. Když zamče auto, tak je ještě cca 15s vyšší odběr a pak padne na klidovou hodnotu. Tu je třeba změřit. Velikost klid. proudu se mění podle připojených spotřebičů (autorádio - napájení pamětí, zabezpeč. systém aj.). Jo a ještě by mohl změřit napětí na baterce při startování. To by nemělo padnout pod hodnotu 9,5V.

2014-01-01 19:51:31

Velda napsal to zásadní, je třeba měřit odběr u zamčeného auta. Pak je odběr asi 25-30mA. Při odemčeném autě odběr různě kolísá, jsou vypínána např časově řízené spotřebiče, světla v interiéru. 300mA pak není nic vyjmečného, ale o ničem tato hodnota nevypovídá. Nic tím nezjistíš.

Takže jestli toto není schopen servis zjistit, pryč od tamtud.

Neříkej, že neznáš nikoho, kdo umí použít ampérmetr. Ano je to jiné, než používat zkoušečku , nicméně nezbytné.

Cca postup, zamkni auto, počkej pár vteřin, minimálně až zhasnou interiérová světla. Přilož hroty měřáku na baterku- pól- jeden hrot, svorku -druhý hrot. Svorku měj povolenou. Je jedno, jestli měříš na plusu nebo mínusu, nezáleží ani na polaritě kabelů k měřáku, za předpokladu digitálního multimetru. Přepnout na správný rozsah

V tuto chvíli máš ještě svorku na pólu baterie, hroty měřáku jsou zkratovaná, vidíš odběr 0mA.

To zásadní je, že musíš držet oba hroty měřáku, tam kde jsem psal, a zároveň vysunout svorku z pólu baterie spolu s hroty na oněch místech. Takto to totiž změříš. Když bys nechal svorku odpojenou a připojil hroty měřáku až po rozpojení, tak v tuto chvíli vyskočí odběr proudu hodně vysoko, nabíjí se hromady kondenzátorů v jednotkách....ne že by to nešlo takto, ale přetěžuješ měřák.

Pravděpodobně změříš vyšší odběr, je třeba postupně odpojovat klíčové větve napájení spotřebičů, pro konstruktivní práci to chce schema.

Jako bonus tohoto pokecu začni kontrolou průchodky kabelů v pátých dveřích a spínače osvětlení u schrány spolujezdce

zlomené, zkratované dráty.....trvale svítící žárovka

Velda  
Laďa
2014-01-02 14:44:08

alzafir: Ahoj. Myslím si, že zlomené a zkratované dráty pátých dveří by poznal tak, že by mu nefungovalo osvětlení, nebo zadní stěrač nebo jiný spotřebič na těch 5-tých dveřích Svítící žárovku by snad nepřehlídnul, nebo jo? Další věc je, jestli tam nemá něco dobastlovaného - například alarm aj. Pak může také mít závadu ve spínací skřínce, že mu neodpojí spotřebiče, jak má. Ale to zjistí právě tím měřením odběru. Tak jen doufám, že dá vědět, co tomu měl

2014-01-02 17:00:11

Veldo ty na to jdeš příliš logicky , ale je to oplík

Není nic neobvyklého, kdy dojedeš autem, vypneš motor, klíč máš v ruce a motor běží

Právě ty dráty 5. dveří umí zázraky, co se vymykají přírodním zákonům. Taky dokážou zblbnout multitimer, na něm toho visí taky dost....

A např svítící žárovka v kastlíku není moc vidět, u hečbegu může svítit žárovka v kufru...to ale není tento případ.

2014-01-02 20:40:14

to že sopl nejde zdechnout kvůli drátum v 5 dveřích a nebo kontrolce (diodě) v přepínači světel jsem na net psal před mnoha lety a když jsem to tehdá zjistil byl jsem překvapen

2014-01-02 21:06:29

To je snad jediný , co se mi ještě nestalo.. No ale vzhledem k neustálému nakládání inv. vozíku, do kufru mě to asi brzo čeká..:D Co pak s tím..

2014-01-04 12:54:24

Tak vas opet zdravim. Tak vse je to pry od toho serva ma pry dva okruhy a ten jeden jsem vyresil tim relátkem tak si to pry bere z toho druheho okruhu. tak uz na to kaslu a koupim nove servosnad to vse vyresi. Moc diky za vsechny ty rady kamaradi oplaci.


Odpovědět

1  2