Fórum - Téma


elektrika větrák nevypíná...


Fórum Omega B elektrika větrák nevypíná...

Informace o modelu: Opel Omega B



2009-01-17 23:24:41

ahoj,nevíte někdo čím může být že u Omegy 2.5V6 rv.96 najednou zůstal seplý větrák topení?nelze regulovat rychlost a nelze vypnout na panelu ovládání vyplý je ale jede dál,tudíž musím odpojovat baterku..jinak na panelu vše funkčnní jak přidávání teploty tak přepínání...Děkuji za rady...

2009-01-23 22:03:14

A máš digi, nebo manuál?

2009-01-23 22:12:00

Digi a už asi vím čím to je ted to pro změnu nemůžu sehnat..nebo co tebe napadlo?

2009-01-23 22:47:43

Mno, myslim, že by to mohlo dělat i relé, protě zůstalo spčený, ale nejsem si jistej, jestli tam nějaké na ventilátor je, ale nezdá se mi, že by větrák byl krmenej přímo z toho panelu, páč má docela odběr a vtom ovládání je spíš elektronika a je to vše na tišťáku. Měl jsem to rozdělaný, když jsem komplet podsvícení předělával do červena. Zkusim mrknout do schematu, jestli tam něco vykoukam a hlavně jestli mam schema téhle verze.

Tak jsem na to koukal a schema klimy nemam, ale relátka tam jsou na ventilátor klimy hned 3 a jsou za pojistkovou skříní, (pojistka 33) stačí vytáhnout a nemuse bys odpojovat baterku.

Relé K64 ventilátor klimatizace 1 stupeň

K6 hlavní relé klimy

K7 ventil. klimy 4 stupeň

A co napadlo tebe a co scháníš?

2009-01-23 23:19:25

že to neńí ovládáním přímo z panelu špatný,to jsem zkoušel to jde,ale je to nějakej nadřadnej odpor ventilátoru,ten má na starost právě že rozděluje a vypiná ten velkej příjem proudu do motoru ventilátoru..No je to jako velký relé s hliníkovim chladičem..Palubku mám kuchlou z prava protože to je za kastlikem uplně dole.takže jen vytahuju +kablik.větrat musím a pojistka by mi při zastrkování pod proudem stejně rupla,takže baterce bych se nevyhnul tak jako ta...a ty relé jsou kde?

2009-01-23 23:35:34

Ty jsou za pojistkovou skříňkou, prostě jí musíš vytáhnout celou, dráty jsou dost dlouhý, a tou dírou tam mrkni, měl by tam bejt držák.

Ten předřadnej odpor je tady možná trochu jinej, než u jiných aut, ale zatím jsem se setkal s tim, že větrák vůbec nešel, nebo jen na plnej výkon,ale jak píšu, možná je to u tohle auta trochu jiný, ještě jsem to nedělal.

2009-01-23 23:57:23

JASNÝ,no on běží na plnej výkon a nejde vypnout no..a ty relátka jsou alespon rozebiratelný?nebo jak poznám že jsou špatný?

2009-01-24 00:51:29

To je trochu složitější, záleží co je to za rele, kolik ma vyvodů a co je vevnitř. Rozebrat by měli jít, sundá se ten kryt, ale pokud je to standartní rele, tak se da jednoduše procinknout multimetrem.

Když ho vytahneš, kouni, kolik ma vyvodu, standart je 5 klasickych plochých konektorů- jestli to je ono, tak si na multimetru nastav zvoneček, nebo ohmy a proměř kontakt 31 a 87 a neměl by ti budík ukázat nic, nemí být průchozí. 31 a 87A by měl být spojenný a 85-86 měřit nemusíš, to je ovládací cívka a je s malým odporem průchozí. Kdyžtak na to mrkni a napiš kolik maj vývodů.

2009-02-18 16:47:16

Tak je to vyřešené,byl to předřadný odpor ventilátoru!! díky za rady


Odpovědět