Fórum - Téma


Elektrická parkovací brzda


Fórum Meriva Elektrická parkovací brzda

Informace o modelu: Opel Meriva

Diskuze o vozidlu

2014 Meriva B 1.5

5 fotek  |  4 servisních knížek  |  83 diskuzí  |  6.42 l/100 km

Výkon motoru 88 kW (120 PS) při 6000 ot./min. Točivý moment: 175 Nm (129 ft/lb) při 1750 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 464 ccm (89 cui), 4-válec, Řadový.

Motor B14NEL, MT5, barva bílá Summit, sada ENJOY FAMILY, termoreflexní čelní sklo, zatmavená zadní a boční skla, denní svícení LED, rezerva na dojetí, přední a zadní zástěrky


1  2

2015-01-15 20:05:21

Ahoj Meriváci, myslím si,že ep.park.brzda (EPB) je docela nový prvek a postřehů a dotazů bude určitě více.

Pro začátek mám dva.

Jak moc používáte v zimě EPB? Řídíte se stejnými zásadi jako s klasickou ručkou, tedy v mrazu ji nepoužívat a nechat zařazenou jen rychlost?

A dále mě zajímá, po použití EPB a další jízdě při rozjezdu necháváte asistenta, aby odbrzdil (malé trhnutí) nebo stlačíze brzdový pedál+tlačítkem EPB odbrzdíte a potom (samozřejmě na rovině) se rozjedete už bez zabržděných kol? Jde mi o šetření brzdového ústrojí, kdy asistent vždy trochu trhne a odbrzdí. Bez něj se vůz volně rozjede jako bych uvolnil klasickou ručku. Díky za postřehy.

2015-01-15 23:12:57

satellite22: Na EPB jsem si z počátku nemohl zvyknout. Nyní ji používám prakticky jen při zastavení na kopci. Na rovině nechávám jen zařazenou rychlost. Nějaké šetření brzd neřeším a rozjezd ponechám na asistentovi. Hlavně jsem si musel odvyknout to, že jsem u staré Astry, kde byla normální ručka, zatahoval ruční brzdu někdy ještě v době, kdy auto zcela nestálo. Už se mi to 2x povedlo udělat s Merivou a je to nářez. Ta EP brzda ihned blokuje a člověk visí v pásech. Ale více mi z počátku dělal problém asistent rozjezdu do kopce. Mám garáž na kopci a z garáže couvám. S Astrou jsem vždy zacouval přes práh, vyřadil a s přibržďováním sjel z kopce mezi poměrně úzkou branku. Když jsem to udělal prvně s Merivou, tak jsem jel z kopečka krátkými přískoky, protože ten asistent při každém odbrždění na kopci ještě cca 2 sec. brzdí. Asistenta vypnout nelze jinak, než nechat zařazenou zpátečku a celou dobu couvání z kopce na brzdu, držet sešlápnutou spojku. Pak to jde bez přískoků. Už jsem si ale zvykl a nevadí mi to. Naopak při rozjezdech do kopce je to docela fajn.

2015-02-01 18:09:38

satellite22: elektrickou parkovací brzdu používám stále. Pokud stojím ze svahu, nebo do svahu, zabrzdím a nemusím stát na pedálu brzdy. Pokud se potřebuji rozjet, přidám plyn, povolím spojku, brzda povolí a jedu rovnou bez couvnutí a bez trhnutí.

Stlačení pedálu brzdy a mačkání tlačítka brzdy vůbec nepoužívám, proč taky.

2015-02-01 18:36:39

Ok, a jak moc používáte v zimě EPB? Řídíte se stejnými zásadi jako s klasickou ručkou, tedy v mrazu ji nepoužívat a nechat zařazenou jen rychlost? Zamrzlo to už někomu ve větším mrazu nebo se vyskytl nějaký problém? Já zatím nechávám v mrazu zařazenou rychlost a zajímají mě názory a zkušenosti těch, kteří ji používají již déle.

2015-02-01 19:14:51

satellite22: Vzhledem k tomu, že parkuji auto v mírném svahu, zatahuji elektrickou brzdu pokaždé. Dělal jsem to tak u všech aut i s klasickou "ručkou", jedině u ŠKODY 120 mi přimrzla.

2015-02-02 11:37:31

zdeneklbc: Díky za odpověď, to mě právě zajímalo, zda ještě hrozí přimrznutí brzd. destiček tak jako si na to dává většina řidičů pozor, je fakt, že jsem začínal se Š125, to bylo moje první auto, čekal jsem na něj dokonce celou noc frontu před prodejnou na Cihelní v Ostravě a pravidelně se co hodinu hlásil ustanovené samosprávě......... Tehdy stáli frontu se mnou i na právě začínající prodej Favoritů. Jo, to už je dávno.

Znám v okolí jen jednoho člověka, co má EPB ve Fordu, kde po zastavení se aktivuje automaticky bez jeho ovlivnění. No a zatím se mu nestalo v žádném mrazu, že by neodjel. Zřejmě je to konstrukčně již řešeno tak, aby k přimrznutí nedocházelo. I když voda je prsvít a dostane se všude.....

2015-02-02 11:57:41

satellite22: Jak pise Zdenek, jediné auto, kde mi primrzla ručka, byla S120 taky Jinak a to mám jeste klasiku, zatahuji rucku při každém parkování, at na rovině, nebo v kopci a jedinkrát se mi nestalo, ze by zůstala primrzla. Neparkuji se zařazeným kvaltem, protože mám názor ten, ze nechat celou váhu auta na spojkovem mechanismu, tomu celemu nebude asi dělat zrovna moc dobre.

2015-02-02 12:27:57

přesně tak , parkovací brzda se nejmenuje "parkovací" jen tak z rozmaru. Mě tedy brzda zamrzla několikrád , ale to z důvovů neoriginálních lanovodů které měli špatně provedené prachovky na koncích a do bovdenu mi zatekla voda z kol. Vyřešili to až lanovody od Bosche.

Jinak brzda ti může zamrznout , v případě že bys jel ve velkém slejváku a poté v noci mrzlo.

2016-02-15 20:58:54

zdeneklbc: zajímalo by mne,když budu parkovat Merivou ve svahu třeba 14 dnů nebo déle a vybije se baterie - pak se vám auto neřízeně rozjede s kopce (samotná poloha P auto neudrží) a třeba se do něčeho nabourá - vždyť jsou majitelé, kteří parkují na ulici a ta nemusí být na rovině. Byl bych rád,kdyby mi takový častý případ opravdový znalec Merivy vysvětlil. Jak známo i při parkování při vypnutém motoru "ruční" brzda bere proud z baterie.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-02-16 13:35:05

jiridolinek: Proč by se mělo neřízeně rozjet z kopce, když je zabrzděné ruční brzdou i když elektrickou?? To je asi další mýtus ohledně toho systému. Věc se má tak, že ERB má odběr elektřiny jen při změně stavu, tj. povolování lanovodů nebo jejich napínání. Vše se děje prostřednictvím servopohonu a šnekové převodovky se specielním vřetenem. Zde není možné aby se samy lanovody uvolnily po té, co dojde energie akumulátoru. K odbrzdění vozu je opět potřeba chod servopohonu kdy k tomuto uvolnění dojde.......

http://www.partsbase.org/...7-17-electric-park-brake/

2016-02-16 16:55:52

kopejda: Díky za vysvětlení.Návod k obsluze má takové nejasnosti,které mne k dotazu vedly. Například tvrdí, když zastavím(podlemne na př. na červenou před křižovatkou) tak řazení z polohy D přeskočí na polohu N, ale to by bylo nepraktické,poněvadž by řidič musel stejně před rozjezdem přesunout ř.páku na D. A to se mi nezdá. Proč to nevím z praxe - auto budu mít asi až za měsíc ( je ještě ve výrobě),ale rád bych tyto věci už věděl, až poprve se novým autem rozjedu. Moc děkuji zkušeným kolegům za vysvětlení.Zdraví všechny Jirka.

2016-02-16 17:18:08

jiridolinek: Jestli ono to nebude mít nějakou souvislost se stop/start systémem...

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-02-16 19:23:17

colommbo: Zcela určitě, v poloze D nelze spustit motor, proč, je zcela jasné.....

2016-02-16 19:25:11

jiridolinek: Je li rec o klasickem automatu, uz i autobus z 96" toto umel taky Pri stale zarazenem D prijedu ke krizovatce, stojim na brzde a prevodovka sama vyradi. Jakmile poustim brzdovy pedal, tak v urcite poloze, jeste pred uplnym uvolnenim pedalu, prevodovka zaradi a jedeme. Takze nedojde ani k cuknuti vzad. Je to u vsech aut s automatem vesmes podobne. U starsich, ktere takto nevyrazuji se doporucuje pri delsim stani vyradit vzdy, aby nebyla prevodovka v zaberu. U automatizovanych prevodovek je to zas jinak, ale tam byva i pedal spojky.

2016-02-16 21:18:19

kopejda: Pozor! Modely s automatickou převodovkou nemají stop/start systém. Mluvím o voze Meriva Cosmo B 14NEL 6AT. Čili důvod vypnutého motoru odpadá. Mám na mysli stojící vůz před křižovatkou s běžícím motorem, ale pokud nemáte na Merivě automatickou převodovku poslední model od GM (ne od Japonců) těžko mi poradíte. S pozdravem Jirka.

Ale máte pravdu,že v poloze D motor nelze spustit, ten případ jsem neměl na mysli. Díky.

2016-02-16 21:29:51

jiridolinek: stop-start je něco jiného, ale ovládání automatické převodovky se za posledních 20 let nezměnilo. Pokud jednou zařadím D, tak dokud voličem nedám něco jiného, nebo nezhasnu motor, tak tam to D prostě zůstane. A pokud to Opel vymyslel nějak jinak, což pochybuji, tak volit při každém rozjezdu D je kravina a takové auto bych ani nechtěl. To, že na navolené D motor nejde nastartovat je normální věc, stejně jako při zvoleném R. Volič musí být vždy na P, nebo N. Je to u všech aut to samé.

2016-02-16 21:48:41

ondra01: Dávám vám plně za pravdu. Ten nesmysl tvrdí v návodu Merivy, že u stojícího vozu s běžícím motorem před křižovatkou přeskočí řazení z D na N - to by byl potom lepší manuál. A takovou autom.převodovku také nechci. Ale ty překlady manuálů nelze brát vážně. Viz tvrzení,že zabrzděné zaparkované auto pořád žere elektřinu z akumulátoru.

2016-02-16 22:05:11

jiridolinek: Neni pravda ze se vymlati baterie pri vypnutem motoru z duvodu zapnute rucni brzdy. Ten kdo toto ti rekl,placa nesmysly. Jak odejdes od auta,zamknes,tak ti asi 2.min sviti kontrolka rucni brdy a potom zhasne. A tim to konci,nikde ti nebeha v aute proud do rucni brzdy. To by mel pomalu kazdy z nas vymlacenou baterku. Kdyz jsem byl nemocny tak jsem vytahnul auto jednou za 14.dni k ceste za doktorkou. Zadny problem nebyl. Baterka v poho. Pokazde pouzivam rucni brzdu. V autech s elektrickou rucni brzdou jezdim od 2008. Uz jsem si zvyknul. Nikdy nebyl problem. Jenom s tim uz neni na snehu takova sranda (neni s tim vubec sranda) jako s obyc.pakovou brzdou.

Jirko koukal jsem na navod ohledne rucni brzdy na str.153.ale nic jsem nenasel o tom ze to zere proud. Kde jsi to prosim te nasel v navodu.

2016-02-16 22:23:27

petronel: Díky za vysvětlení-od majitelů Meriv se začátečník skutečně doví,jak se věci mají. Zdraví Jirka.

2016-02-16 23:20:16

petronel: V návodu na internetu na str.145(asi to není tentýž co máš) doslova píší:Nepoužívejte systém elektrické

parkovací brzdy příliš často s vypnutým motorem protože tím vybijete akumulátor. Na internetu se to jmenuje: Opel Meriva uživatelský manuál r.v.2013-2014.pdf


Odpovědět

1  2