Fórum - Téma


El. instalace v palubce


Fórum Vectra B El. instalace v palubce

Informace o modelu: Opel Vectra B



2016-01-04 13:23:30

Ahoj všichni.

V první řadě, ať se vám všem daří v novém roce..

A teď k problému: Vyhořela mi elektrika v VeBe. Pojistka osvětlení spz mi vytekla na nohu a jen shodou náhod jsem se v autě neudusil. Nekolik kabelů z tohoto okruhu se spálilo až za zásuvky, co jsou vlevo u nohy řidiče. Končí to těsně před tím, než to vleze do lišty podél prahu dozadu. Samo, že to vzalo i okolní kabely a speklo se to všechno do sebe.

Po třech krabičkách antidepresiv jsem se rozhodl to dát dohromady. To znamená, vyndat celou desku, vyměnit svazek, nebo aspoň z jiného vypreparovat, co potřebuju, kdyby to bylo z jiné výbavy, a opravit zbytek instalace u prahu.

Uvítám jakékoli tipy ohledně demontáže palubní desky, a budu shánět kabelový svazek. Pokud někdo máte, prosím napište.

2016-01-04 17:27:09

Vrakoviště Holohlavy.Tam to budou mít stoprocentně.Na dobírku ti to pošlou.Mám s nimi dobré zkušenosti.

2016-01-04 17:44:06

písnu jim. Díky za tip.

2016-01-04 18:38:51

Nekoukal jsem se na přiložené fotky.Teď jsem je prohlédnul a nijak kritické to nemáš.Těch pár drátů ucvakej a nastav zdravými.Budeš to mít levnější a rychlejší,Kuchat ven celé svazky docela trvá a musíš k tomu rozebrat dost věcí.Takže pár nových konektorů do zásuvek a pár barevných kabílků to určitě spraví.Ty Holohlavy a kompletní výměnu bych v tvém případě volil jako poslední šanci.

2016-01-04 20:22:31

No, to jsem chtěl původně udělat. Jenže, ač to na fotkách není úplně patrné, ty kabely, co žhavily, vzaly sebou cca 10 dalších kabelů a spekly se do sebe. Navíc jsou úplně vyhřáté a rozpadají se. Palubku v každém případě vyhodím z auta, už jen proto, abych se k tomu přádně dostal. Pak můžu čarovat. Takhle je přístup docela na prd a s pájkou si to neumím ani domyslet. Třeba potom dojdu ke stejnému závěru a "na stole" to udělám, jak píšeš. Zatím to ale vidím na tu výměnu. Taky záleží, co si kdo za ten svazek řekne a upřímně, neznám vrakáč, kde se s elektrikou nějak pářou. Proto spíš spoléhám na někoho, kdo to třeba rozebírá doma a pomalu rozprodává.

2016-01-04 20:26:02

Ještě dodám, tady je ten svazek docela pěkně řešený, že jde do těch zásuvek. Jenže kolem tyče řízení jde větev do motorového prostoru a to zatím nevím, jak se demontuje. Dál jse m koukal, že tyč řízení a mechanismus nastavení volantu je chycený na konstrukci zatrhávacím šroubem a to taky nevím, jestli budu muset sundat, nebo jestli to půjde bez toho...

2016-01-04 21:39:32

Při nastavování kabelů nemusíš nic pájet.Kup si spojovací dutinky podle průřezú kabelů.Do nich nastrčíš kabel z jedné i druhé strany a stiskneš kleštěmi(elektrikářské).A ty konektory na koncích zastrčíš do původních zásuvek,ze kterých vyndáš ty staré s ohořelými kabely.Není to nic světoborného,uvidíš,že to sám zvládneš.Ty svazky kabelů nejsou levné a i v Holohlavech by si je nechali zaplatit.Horší bude v té pojistkové skříni vyměnit a upevnit ten držák pojistky.Ale i to jde.Kdyby ti tam ten držák pojistky nechtěl držet,vlep ho tam lepidlem UHU allplast.Dobře lepí poloměkké a měkké plasty.To,co popisuji je snazší, než vyndat ten trhací šroub z objímky spínačky.

2016-01-04 21:46:36

Pouvažuju, ale raděj bych to viděl zapájené :) nicméně taky nápad. Navíc, spoustu těch kabelů musím ořezat z té slité izolace a znova zaizolovat. a to se pod tou palubkou dělá fakt hodně blbě. Tu pojistku vyvedu bokem, dráty už mám připravené a pojistkové pouzdro taky, ta mi starost nedělá.

Ten trhací šroub není na spínačce, ale drží tu tyč řízení , resp. celý ten štelovací mechanismus na té konstrukci, co jde do kastle. Pokud jsem teda dobře koukal. Třeba to půjde bez toho, až sundám volant a páčky..

2016-01-04 22:25:11

Těch dutinek se nemusíš bát.Když jsou dobře zmáčknuté je spoj plně srovnatelný se spojem pájeným.Navíc nic nemusíš izolovat,protože ty dutinky jsou izolované.Jsou to vlastně takové trubičky zalité do umělé hmoty.Koupíš to v každé prodejně pro motoristy a je to korunová záležitost.Podle průměru se pohybují od dvou do osmi korun za kus.Práce je s nimi rychlá a potřbuješ okolo jen místo na odizolování konce poškozeného kabelu a místo na ty kleště.Sám je používám velice často.

2016-01-05 08:37:56

Tak na tyhle dutinky bych rozhodně nespoléhal ( nezatahují se , nejsou odolné proti vlhkosti ) , výborné sou ty dutinky které v sobě obsahují i pájku a zatavují se horkovzduškou , ty se uvnitř spájí a smršťovačka dokončí 100% izolaci. To už ale není korunová záležitost.

Jinak s výměnou celého svazku bude problém , protože svazek co vede pod volantovou tyčí do motoru není rozpojitelný , je to vpodstatě 90% kabeláž motoru a spínací skřínky , ovldádání topení , zrcátka ... zbylý rozvod po karoserii je rozdělen dole na tom konektoru u nohou.

Když už by ses odhodlal k výměné celé el. instalace tak to chce 100% stejnou motorizaci (nejlépe i výbavu ) a možná si to vytahat sám , jinak je to slušná drbačka a každej odstřihnutej drát i když je pak zapájenej muže bejt do budoucna problém. Jako elektrikář vím o čem mluvím.

Takhle to dopadlo u mě , když sem měnil výměník klimatizace v topení. ( práce asi na 2 dny v kuse )

+ dotažení el. zrcátek s výhřevem

2016-01-05 09:59:54

breathlless: Trochu se mýlíš.Ty dutinky dneska používají autoelektrikáři snad po celém světě.A když jsou správně provedené,nejsou žádné problémy.A navíc v kabině vozu nemusí být neprodyšně uzavřené(zaizolované).Tam není možnost,že by tam někde stříkala voda.Sám jsem jich ve vozech použil stovky a nikdy žádná reklamace.A ještě jedna drobnost.Když bys chtěl použít dutinky s pájkou a pájet to horkovzduškou,tak opět spálíš izolace na okolních kabelech i na kabelu,který do té dutinky dáš.Tyhle pájecí dutinky se používají na neizolované vodiče velkého průřezu.

2016-01-05 10:19:53

Lidi, neřešte dutinky prosím. Já je znám, nemůžu říct, že jsou špatné, respektive to neumím posoudit, ale určitě s nima neumím dělat a jestli půjdu cestou opravy, tak budu pájet. Bude to víc práce, ale já nebudu trnout, že jsem nějakou špatně zmáčkl a bude to zase nanovo.

Jinak mnohokrát díky za fotku a postřehy, to mě posunulo dál. z fotky vidím, kde je to uchycené, i jak rozebrat tu volantovou tyč. A nebudu se snažit ten svazek tahat z motoru, ale nechám ho volně v kabině.

2016-01-05 10:48:59

Volantová tyč : rozpoj dole u těsně u podlahy pod kloubem (13tka pevnostní šroub) vyndat šroub - funguje jako pojistka , pak vytáhnout kloub nahoru. Dále je tyč zajištěná 3 šrouby , dva na objímce a jeden těsně nad tyčí uprostřed ( blbě vidět )

Palubka drží jen na konzoli dole u tunelu až vyndáš plastovej tunel + popelník a pod lištou topení (3 šrouby) na okno ( lištu vycvaknout )

A možná 2 šroubky někde pod výdechama nebo někde , to už si nepamatuju

2016-01-05 10:55:46

Super! přesně tohle jsem myslel tím: "Uvítám jakékoli tipy ohledně demontáže palubní desky" v prvním příspěvku.

Víš jak to je.. člověk to nakonec najde sám, ale proč objevovat ameriku, když jiný může a chce poradit.

D E K U J I

2016-01-07 12:36:50

Tady je jeden odkaz z "místních zdrojů" - velmi dobře zdokumentované vyndání palubovky.

http://www.club-opel.com/...-palubovky-vectra-b-70536

2016-01-07 12:58:53

Ahoj, díky za odkaz, tohle už mám za sebou. Potřebuju vyndat palubní desku, tohle je přístrojovka.

Jinak moc hezky zpracované.

2016-01-07 15:26:27

PS: Bacha až budeš mít vyndanej volant , tak si ho zamkni aby se ti neprotočil a nepřethnul si si spirálu vodičů pro ovládání na volantu max otočení na jednu stranu je myslím 2,5 otáčky.

2016-01-07 16:06:25

breathlless: Ten kroužek zůstává na volantu? nebo u páček?

2016-01-08 06:55:23

nevím jestli VC to má stejný jako VB , ale je mezi volantem a páčkama.


Odpovědět