Fórum - Téma


EGR simulátor - elektronická náhrada


Fórum Návody EGR simulátor - elektronická náhrada



1  2  3  4  5

2012-08-27 09:54:10

Zdravím opláky.

Chtěl bych se s vámi podělit o zkušenost, kterou jsem tento víkend nabyl.

Povedlo se mi totiž jednoduchým elektronickým obvůdkem nahradit EGR ventil tak, aby si ECU myslelo, že tam ten ventil je a navíc, že funguje tak jak má, i když tam ve skutečnosti není :)

Už dlouhou dobu mi svítila kontrolka motoru. Podle diagnostiky to bylo vadným EGR ventilem. Ten mám už asi půl roku zaslepený, protože jak jsem se dočetl, motoru to spíš prospívá než že by to škodilo.. Pomohlo to i na občasné dušení motoru při volnoběhu..

Nedávno jsem narazil na stránky: http://easyautodiagnostic...r_test/gm_egr_valve_1.php

kde byly popsány jednotlivé piny konektoru. No a pak už nebylo nic jednoduššího, než si chvilku sednout a vymyslet jednoduché schémátko, které bude simulovat chování ventilu.. Je to na obrázku.

Na googlu jsem našel ještě jedno obdobné schéma (tuším že při hledání obrázků při dotazu ,,egr fake simulator" nebo tak nějak. Ale to je složeno pouze z diod a vstup ECU neni nijak galvanicky oddělen od napájení 12V, což by v určité situaci mohlo být pro ECU osudné, proto jsem 12V a 5V větve oddělil optronem.

Všechno jsem sletoval dohromady, připojil do auta místo starého egr, nastartoval, vymazal chyby přes op-com a ejhle - kontrolka motoru už nesvítí :) Najel jsem přes 100km a několikrát startoval, ale chyba už se neobjevila, takže emulace je podle mě dostatečná a ECU si skutečně myslí, že tam ten vetil opravdu je..

Nakonec mám ze sebe dobrý pocit a hřeje mě u srdíčka, že je dobře, že jsem studoval právě elektro

PS: Součástky jsou v ceně cca 10kč což je oproti několika tisícum za nový ventil celkem příjemné. I když je pravda, že jsem nepočítal cenu výkonového odporu 8 ohmů (na výkon 20W), který má nahrazovat cívku ventilu (protože kdyby tam nebyl, ecu by to poznala a vyhodnotila jako chybu cívky). Ten odpor jsem vyhrabal v šuplíku, takže ani nevim kolik by stál, ale myslím že tak asi dvacku. I tak je to v součtu za hubičku...

2012-08-27 10:09:52

Jo je to pěkný ale myslím že upravit to softvarově na dnešních autech je lepší. V každém případě pěkná práce a dobrej popis cení se snaha podělit se o info s ostatními. Děkuju.

2012-08-27 10:19:24

Diky za pochvalu :)

Ze by to slo softwarove - to jsem ani netusil. Mam motor X25XE z roku 94 tak nevim jestli by to slo i u nej nejak udelat.. Ale stejne - hrabat se do programu ecu se mi zda trochu hop nebo trop. Tenhle obvod je celkem bezpecnej.. :)

A jen tak mimo tema - nevis, co vsecko se da takhle treba konkretne u toho meho motoru programove vylepsit apod?

2012-08-27 10:35:02

U X25XE v Omeze je nejjednodussi preprogramovat jednotku mezi sedakem a volantem.

Osobne mam dva programy - duchodce a Fittipaldi. U prvniho staci jednotku naucit limity, znacky a trochu te ridicske logiky (kterou spousta aut v provozu nema), v tom druhym modu je to slozitejsi, tam se jednotka musi naucit perfektne ovladat soustavu pedaly-volant-radicka. Osobne si myslim, ze ten druhej mod je dost orisek, zatim ho ovladam tak na 25% potencialu ... nejlip se uci v zime

Jinak spis nez SW bych sehnal jeden HW - samosvor, nekdy tam proste chybi ...

2012-08-27 11:03:26

No ono toho novyho HW by to asi chtelo vic... ale penize nejsou :) Musi se postupne.. ted sem o vikendu treba resil novy zadni tlumice a hned to jede o dost lip...

A ted se bude setrit na novy predni tlumice + brzdovy kotouce (dohromady tak 8000)..

Bohuzel by to chtelo nekdy udelat i takovou pologeneralku motoru, jenze na to bych si moc netroufal a navic je s tim potreba jezdit a ne to mit 14 dni nekde rozebrany v dilne :(

2012-08-27 14:10:33

Co je to za zbytek odporů , tedy watáž ?

Breathlless, 2012-08-27 14:10:33 napsal:

Co je to za zbytek odporů , tedy watáž ?

2012-08-27 14:46:27

Zbytek jsou obyč ty malé odpůrky myslím 0.25W nebo 0.5W. Na nich neni žádný velký ztrátový výkon takže to můžou být i malé smd, když si k tomu někdo vyrobí plošňák :) Dle výpočtu stačí jakýkoliv dimenzovaný alespoň na 177mW

2012-08-27 20:44:29

Pěkně, ku*va, pěkně... Sám takovýhle elektronice rozumím ještě míň něž koza petrželi, tož jen obdivně zírám, moc děkuju a dělám pukrlátko... admin

Btw nešel by, prosím, prosím, vymyslet nějakej takovej podobnej elektroob(pod)vod, aby si ECU myslela, že je furt plná nádrž a jezdilo to jak perpetuum mobile...?

bad64  
2012-08-27 20:53:57

Jiří to bys předběhl dobu to se asi nepovede

2012-08-27 20:55:25

Ale bylo by to hezkýýýýýýý.......

bad64  
2012-08-27 21:00:07

No to by bylo ale asi se už musíme probudit a je po krásném snu

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-08-28 07:32:35

2012-08-28 10:39:12

Na jaký EGR je tohle udělátko kompatibilní ? Na všechny , nebo jen na ty s kolmou přírubou jak je na odkazu ?

2012-08-28 12:47:57

Podle te stranky v odkazu maji stejne zapojeni egr s vyvodem nahoru i vodorovne, takze by to melo fungovat na oboji..

2012-09-03 12:49:15

Když to udělám takhle na motoru c18nz

http://www.kadett.cz/technika/egr.htm

bude svítit někde kontrolka se závadou?

2012-09-03 13:04:54

Kontrolka svítit nebude , nemá to jak zjistit , tento EGR je podtlakový nikoli elektronický.

Max by to mohla poznat lambda sonda. Ale spíše ne.

2012-09-03 13:15:49

Aha, tak díky, radši to udělám tím zaslepením, u elektriky si nejsem jistej :D

2013-04-28 15:27:06

zdravím ,chci se zeptat jestli to je EGR ventil na astru G kod motoru Y17DT

2013-04-28 20:14:05

cim si to fotil? zrcadlovkou?

2013-04-28 20:30:49

je to focený fotákem já jen jestli to je ten EGR ventil a kde se to zaslepuje dam další foto dík ahoj


Odpovědět

1  2  3  4  5