Fórum - Téma


EGR a Emise


Fórum Vectra B EGR a Emise

Informace o modelu: Opel Vectra B



2016-04-10 08:49:17

Věcná soudruzi: Tak nějak mi nereguluje EGR ventil. Respektivě reguluje ale tak nějak jak chce asi on. Motor různě kolísá s otáčkami, po zahřátí na volnověh to s ním kope a náhodou při vytažení podtlakové hadice z EGR se uklidnil. Tudíž bylo to K0k0t1 eko-zlo zaslepeno.

Jak se to ale projeví na emisích? Mám dělat v září STK a tomu samozřejmě předchází emise. KAT , lambda i váha vzduchu jsou funkční.

2016-04-10 09:13:29

battledragon:Ahoj, moje rada zní u benzínového motoru zaslepit EGR ventil a nechat zapojený, na emisích to nepoznají, tedy pokud to uděláš precizně, aby to nebylo vidět. Mám to u své Omči také zaslepené.

Ještě jsem zapomněl dodat, že je dobré jej před zaslepením vyčistit aby fungoval!

2016-04-10 09:19:41

Mam to u svýho auta taky zaslepený, udělal jsem si z plechu podložku a dal jí tam místo těsnění. Vůbec to nejde vidět a emisema jsem prošel v pohodě. Zaslepoval jsem kůli škubání při přidávání plynu, teď je všechno v pohodě :)

bad64  
2016-04-10 09:32:01

battledragon: Nenapsal jsi zda nerosvěcí kontrolku pokud jo tak neprojdeš.Jak psal kolega rendys egr musí chodit i když je zaslepený jinak bude házet chybu a na emisich se napojují pžez diagnostiku.

2016-04-10 09:48:04

Na současný VB ho mám taky zaslepený. Jenže ta emise ještě nedělala po novu.

Jinak samozřejmě, EGR vyčištěný je, kontrolku MIL nerozsvěcuje, přes diagnostiku chyby nehlásí. Jen to prostě kraví s motorem na volnoběh. Za plynem to bez zátěže jde, dolů padá vlažně, ale to mne dělá i ta současná VB (stejný motor).

Jde mi jen opravdu o to co na současných emisích až mi budou točit emisní EKG.

bad64  
2016-04-10 09:53:20

battledragon: Nejlepe pokud máš někoho s diagnostikou nechat projet a uvidíš na čem jsi,ale pokud to nerosvěcí diag kontrolku nemělo by to vadit.

2016-04-10 11:14:12

Pokud vím, tak pro benzínový motory se nic nezměnilo, měnil se snad jen ten koeficient kouřivosti u dieslů. U benzínu se sleduje tušim CO, HC, O2. Zaslepením EGRu by se měly změnit emise NO, ale ty se neměří (snad až od EURO 3 a vejš), takže bys měl projít v pohodě (pokud diagnostika neukáže chyby). Jestli kecam, tak mě někdo opravte

2016-04-10 12:22:44

battledragon: Tak jak taby bylo napsáno,tak plechová podložla pod EGR to škubání vyřeší a na emisích to vůbec není znát.

Je pravda,že EGR ale musí být fukční.Ta podložka už tady s rozměry a tvarem byla již někým ve starých příspěvcích namalována a popsána.A v případě,že EGR je nefukční a hlásí to chybu,tak tady také někdo v dřívějších příspěvcích

vložil schéma náhradního el.obvodu.který se zapojí m ísto EGRu.Je to také plně funkční-odzkoušeno.

2016-04-10 13:56:24

OMG, pánové, Já nepotřebuji poradit s tím jak udělat z plechu podložku pod EGR (mimochodem na to stačí i silnější klingerit). Ani diagnostiku, tu mám.

Mne zajímá co mi poleze teď z koncovky, a jestli s tím má někdo zkušenost na současných Emisních zkouškách které se snad "nedají" údajně ojebat. Tím že je zaslepený EGR se logicky změní poměr vzduchu + výfuk. plynů přepouštěných EGR do sání, na pouze čistý vzduch. Takže emise by teoreticky mohly být lepší a tudíž větší šance udělat emise bez oblbování....

2016-04-10 14:08:35

krtek_vb: To je jednoduché, minulý protokol o měření emisí ukazuje měření CO, CO2. HC a O2. NO mám nevyplněný, pokud by měl vliv EGR pouze na NO, tak to logicky nemá smysl řešit. Diagnostika je čistá i teď.

Tomhle říkám trochu konstruktivní odpověď, díky Krtku.

2016-04-10 14:13:12

Však jsem ti to plus mínus napsal EGR snižuje emise oxidu dusíku a ty se u benzínovýho motoru měří snad až od EURO 3 a vejš ... tudíž emise by měly bejt bez problémů...

2016-04-10 14:25:56

krtek_vb: Jasně, Já vím že tam něco takového je, ale ten protokol jsem si ani jednou za ty leta co mám Highlandera ani jednou nepřečetl. Prostě Emise a STK se zařídily...nějak.

Ovšem na té druhé VB udělané bych to chtěl všechno poctivě, ovšem vidina investice kuli novému EGR 6k mě nějak nerajcuje.

TeĎ mi dokoknce jeden známý automechanik řekl že na benzínech to nemá vyšší význam, a mne se to netýká. Takže to Tě potvrzuje.

2016-04-10 15:10:39

Za 6k bych se na to ani nevybodnul radši bych ho koupil od někoho nebo z vrakáče, jenom aby fungoval a stejně bych ho zaslepil ... Když jsem dělal hlavu, viděl sem co to umí zasvinit - ventil na volnoběh, klapku, ale dokonce to zaneslo skoro celej kanálek v hlavě co vede k EGRU - to nemohlo fungovat ani když byl EGR bez záslepky

Jinak jsem spíš přemejšlel, že až mi EGR jednou zdechne, skusim vyrobit emulátor EGR - odkaz je tady někde na fóru, link ale nemam. Možná že by to stálo za vyzkoušení ... :)

2016-04-10 18:55:32

Zdravím.

Mám take problem s egr ventilem. Je mozne ze mi snizuje vykon??? Nemate prosim nekdo schema zapojeni pro vzduch od egr ventilu a dal a dal a dal :-D treba by stacilo jen par fotek zapojeni. mam opel vectra 2.0 di 60 kw r.v.1997

dekuji moc za rady.

2016-04-11 05:15:44

Já mám EGR ventil také zapojený a nikdo nic nepoznal a chybu také nehází, zapojený musí být


Odpovědět