Fórum - Téma


Dymivost


Fórum Astra G Dymivost

Informace o modelu: Opel Astra G

Diskuze o vozidlu

2002 Astra G 1.6

27 diskuzí

Výkon motoru 74 kW (101 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 600 ccm (98 cui), 4-válec, 16-ventil.


1  2

2016-10-01 22:31:04

Ako to ze to dymi by az tak nevadilo ako to ked sa zohreje strati vykon ....to je problem obehnut skodu 120

2016-10-03 22:35:25

laurika: Mám ten istý motor, ročník 01/99, olej normálka na 15 000km 1,5 litra naviac to je deci na tisíc km najazdené 271 000km motor ešte neotváraný, žerie to cez ventily, sviečky odporúčam BOSCH 0242229654 FLR8LDCU+ ytrium spotreba prevažne mesto do 2km studené štarty 6,7 na klasický natural 95 takže ti to cucá poriadne... auto vlastním od 2009

2016-10-04 00:08:16

laurika: To ti nikdo asi nenapíše, protože se ceny markantně mohou lišit. A jde hlavně taky o to, co se na motoru bude opravovat, měnit a kdo to bude dělat. Jestli jouda v garáži, bude to cena materiálu a pár korun práce, jestli servis, popřípadě autorizovaný, tak si to zaplatíš i několikanásobně. Nedá se říct kolik... Možná pak i vyjde levněji, sehnat jiný motor z auta, které se dá ještě nastartovat - aby se nekoupil stejně odkecaný.

2016-10-04 00:48:43

ondra01: Presne ako píšeš, tiež by som asi riešil výmenu motoru v takom prípade, že by mi to scuclo liter oleja na 600km... tam už nestierajú ani krúžky ... výbrus, nové piestne, zarovnanie hlavy... bloku... nové symering rozvody, tesnenia, drahá robota... a ešte nemáš istotu, že ti to spravia dobre, v dnešnej dobe ...

2016-10-04 09:34:07

laurika: Kolega (Hansdob, "starý" zkušený praktik) ti už před pár dny radil nechat změřit kompresní tlaky zahřátého motoru, což je zrovna u tohoto motoru poměrně zásadní věc, od níž lze odpíchnout se dál. Bez toho je to jen spekulování a nikam to nevede...

P.S. Motoru chutná olej, proto hulí, a pokud to chce člověk řešit, je nutné zjistit kudy - zda přes netěsnící pístní kroužky či vyběhané válce anebo netěsnícími ventilovými gufery.) Před měřením kompresních tlaků nutno motor pořádně zahřát jízdou (aby i olej měl nejméně 80°C), tlak ve válcích u tohoto motoru (Z16XE) by měl být 1,7MPa (17bar), přičemž jednotlivé válce by se neměly lišit o cca 0,1MPa (1bar.) Podle výsledků se zařídit (jak už psal Ondra) - buď se pustit do nápravy nebo to nechat být a jezdit. Jaká by byla finanční náročnost opravy takhle od klávesnice těžko soudit, když prakticky nevíme nic...

2016-10-04 10:26:41

Jen moje stručné vyjádření: mám už druhou Astru 1,6 a nevím, co je problém s motorem. Základem je - jak kolegové píší - prohlídka ( servis ) motoru. Ne tom NIKDY nešetřím, když se mi něco nezdá, jedu do Opelservisu ( vždy servisuju ve značkovém servisu) a výsledek ? Spokojenost.

Ano, je to i o penězích, ale když mám auto, je to pokladnička...

2016-10-09 13:50:25

MilanM: obě astry jsi měl X16XEL??


Odpovědět

1  2