Fórum - Téma


Dušení motoru 2,5 V6 benzín


Fórum Omega B Dušení motoru 2,5 V6 benzín

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2

2013-07-11 23:37:29

matýsek: Pro spouštění ventilátoru chlazení funguje čidlo přímo na chladiči. A co se klimy týče, té je v podstatě šumák, jak je venku, pro ni je rozhodující údaj zvnitřku kabiny a chladí tak dlouho, dokud v kabině nedosáhne teploty tebou nastavené. Klima ti tedy nějak funguje ("chladí") jen při nastavením minimu, tedy na LO...? Může být, že je v systému málo náplně, protože při tlaku poklesnuvším pod určitou mez elektronika kompresor prostě nesepne, aby nedošlo k jeho poškození (chladivo totiž obsahuje i látku sloužící k mazání kompresoru), a točí se jen jeho řemenice a vnitřnosti kompresoru stojí. Kdyby motor přecházel do nouzového režimu, dozajista by svítila kontrolka elektroniky nebo emisí (autíčko s klíčem nebo "ponorka"). A trubou k filtrboxu myslí Kopejda opravdu tu přívodní plastovou rouru zpřed chladičů k filtrboxu... P.S. Jen doufám, že mám pravdu nebo jsem jí aspoň hodně blízko...

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-07-12 07:19:14

colommbo: JJ přesně tu, umí nasát hadr, který přez její ústí jen leží, vyzkoušeno

Ty ostatní věci zkontroluj - klapku, vstřiky a pak se můžeme bavit dál. Takhle je to o ničem. Polemizovat o tom jestli to je tohle nebo tamto patří k pivu do hospody. Je potřeba to zkontrolovat, hlavně ty sítka vstřikovačů a klapku, pak můžeme pokračovat dál.

Mimo jiné, co říká diagnostika, bez ní se asi stejně nepohneš.

2013-07-12 10:02:47

Malo chladici nebo skoro nefunkcni klima - vymenit napln, stoji to cca litra. Pokud ani pak nechladi a je to 'automaticka' klima, je bud v perdeli kompresor (15%) nebo cidlo teploty v interieru (85%), anebo expanzni ventil, ale to byva malokdy.

Motor se dusi -ZA TEPLA- predpokladam v dobe, kdy se motor opravdu prohreje, cca 90-100°C na budiku. Vaha vzduchu nebo jedno z tech x teplotnich cidel pro jednotku. Ani jedno se -nemusi- projevit na diagnostice, chce to vsechny cidla najit a promerit, myslim ze Hans vedel jaky maji ty didla mit hodnoty. Nezapomenout na cidlo polohy skrtici klapky!

Jezdilo to na E85 (je jedno jak dlouho, kolik km), ano, mohlo to uvolnit bordel ve vedeni. Filtr paliva je za nadrzi, takze jestli to neco ovolnilo za filtrem, je to stejne v perdeli a vstriky ven, neda se svitit. Pri ty prilezitosti vsechno vycistit, jak uz zde bylo x-krat receno, volnobeznak po ociste prostriknout WD40, jinak dela kripla (osobni zkusenost).

Jinak vse doporucuju delat na studenem motoru, hlavne teda vyndavani vstriku ... je to tak na den se s tim vsim srat, nema cenu to delat polovicate, takze mas o vikendu co delat

2013-07-12 10:27:06

beawer: ahoj prosím tě když mám manuální klimu mám taky to čidlo teploty v interiéru?? pokud ano tak kde ho najdu? mě taky nejde klima při spuštění se roztočí větrák zvednou otáčky ale kompresor stojí..

2013-07-12 10:32:56

lukes: A máš klimu nastopro dostatečně naplněnou...? Bo jinak ti spojka kompresoru nesepne - viz výše... A jestli se nepletu, čidlo teploty interiéru je schovaný někde v přístrojovce a možná má u sebe i takový malinký fofrníček, který k němu fouká vzduch, někde jsem o tom něco četl, ale ta moje hlava děravá...

2013-07-12 11:02:04

colommbo: no nevím jestli je naplněná jak má být ale jak odšroubuju tu plnící hadici na klimu a zmáčknu ten čumprlík tak to médium stříkne.

2013-07-12 12:06:21

@ Lukes: Pri manualni klime je v aute cidlo teploty jenom jedno - řidič ...

Jestli sepnou vetraky, ale ta spojka na kompresoru ne a kontrolka A/C v cudliku presto sviti, je neco spatne na spojce, pri zvednutym aute se do ni da natvrdo pripojit 12V (zkusit funkcnost), protoze pri nedostatecnem tlaku nesepne klima vubec (nejdou vetraky, nesviti konrolka - aspon tak sem to mel ja, kdyz byla prazdna).

Hele, ten sajrajt v klime sice neni uplne jedovatej, ale stejne ... moc bych na to holou rukou nesahal. Ono je to (ma byt) pod docela velkym tlakem, takze ze ustrikne, nemusi znamenat, ze je ho tam dost ...

2013-07-12 19:38:38

beawer: no mě to co píšeš vše funguje kontrolka,větrák atd.. a ta spojka je někde u kompresoru nebo to je jeho součást? jak jí poznám? a neboj rukou jsem na medium nešahal


Odpovědět

1  2