Fórum - Téma


Dušení motoru 2,5 V6 benzín


Fórum Omega B Dušení motoru 2,5 V6 benzín

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2

2013-06-20 21:04:12

Ahoj lidičky,

prosimvás, celkem mě vyděsilo, co se mi dneska stalo. Motoru při volnoběhu kolísají otáčky a úplně se dusí až i několikrát chcípl úplně (což v zácpě v Praze byla fakt fajn věc...). Auto doteď 2 týdny stálo na místě. A navíc když už jsem se blížil k cíli, po natankování, tak se stalo, že auto vůbec netáhlo, na 3ku do kopce jsem mohl šlapat na plyn jak jsem chtěl, ale nejelo to a spotřeba byla 20-30l/100km a pod 20 prostě neklesla ať jsem dělal co jsem dělal... Tak jsem zastavil a zas mi to chcíplo. Nastartoval jsem a znova to samo od sebe chcíplo. Na potřetí už motor nezhasl a vypadalo to ok, tak jsem těch pár km domů už dojel, ale fakt mě to strašilo celou cestu (180km).

Napadá vás něco, čím by to mohlo být? Mohl by to dělat ucpaný palivový filtr třeba? Protože jsem do toho tankoval i E85 v poměru 1:2 k Naturalu 95 a četl jsem, že to čistí trubky a že je třeba po několika set km vyměmit palivový filtr. Úplně mi to zkazilo požitek z jízdy :(

A nevíte na kolik by taková sranda jako ten filtr mohl vyjít?

Díky moc za pomoc.

Matýsek.

2013-06-20 21:11:25

matýsek: Nic ve zlém. Máš tankovat jen co tam patří. Pokud to rozpustilo nějaký bordel v trubkách, tak jasně vyměnit paliv.filtr, a pravděpodobně vyčistit celou paliv.soustavu. pokud to nepomůže tak hledat dál. Co pamět závad? A začlo to zlobit až po natankování? Ceny zjistiš na e-shopech s nd. www.mjauto.cz nebo www.autokelly.cz a plno jiných.

2013-06-20 21:18:35

matýsek: Záleží hlavně na tom, jak dlouho už do toho cpeš tu E85 a KOLIK jsi s tím takhle najel. Když to někdo zkouší, měl by palivový filtr vyměnit už cca po 100-200km, po dalších cca 500km znova a pak už by to mělo fungovat tak nějak relativně normálně... Pokud jsi tedy filtr ještě vůbec neměnil, zkoušíš něco, o čem vůbec nic nevíš a chováš se k motoru jako pěkný prasátko, brachu... Jinak palivový filtr na Omču je otázka cca dvou-tří stovek, najdeš to kdekoli...

DAQ
David Hynčica
2013-06-20 21:41:39

Filtr je lepší vyměnit a cena je cca 200 všude.Jinak spíš myslím ventil volnoběhu,EGR více mě už nenapadé když jede na 6 válců.

2013-06-20 22:11:47

No ono to těch 500km už právě asi bude. Člověk jezdí a ani si neuvědomí, že už najel tolik. Ale uznávám, je to moje chyba. Já ho totiž chtěl nechat předělat na E85, ale prozatím z toho sešlo.. Ne že bych o tom nic nevěděl, četl jsem o tom dost názorů proč do toho jít i nejít. Nečekal jsem ale, že to bude dělat až takový problémy. Fakt doufám, že to bude jenom v tom filtru.

Kdyby ještě někoho něco napadlo, klidně připište.

Díky moc.

Mějte se.

vlastta  
vlastimil
2013-06-20 22:19:53

panove,je to jen muj nazor ale.......

auto ma jezdit na to na co je delany.kazda dodelavka at uz plyn nebo cokoliv jinyho sou akorat problemy navic

DAQ
David Hynčica
2013-06-20 22:31:05

Já si třeba nemůžu stěžovat na zkoušku ethanolu u 1,2 corsy ale je fakt že jsem filtr pak raději vyměnil.

2013-06-20 22:34:57

Já vím a uznávám, že je to dneska všecko, bohužel, hlavně o financích, ale jinak zcela souhlasím s Vlastíkem...

2013-06-20 22:58:55

To je přesně ten důvod, proč jsem to chtěl vyzkoušet. Ono natankovat 50 litrů za 26 nebo 36 už je přecijen docela rozdíl..

vlastta  
vlastimil
2013-06-20 23:12:02

matýsek: a to je ono.kazdej pocita jenom ty litry.ale vsichni zapominaji pripocitat dalsi naklady,castejsi vrtani se v motoru - veci pravdepodobnost ze se neco vys.... (s prominutim prosim)

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-06-21 13:09:15

vlastta: Jasné, já třeba do Astry leju jen 100+ oktanů - rozdíl v penězích na tankování jedné plné nádrže oproti 95 naturálu je cca 90,- kč. Pak mě dostávají dotazy typu: "hele, jak to, že Ti to jezdí za 6 litrů?? a mě za 9 na sto??"

vlastta  
vlastimil
2013-06-21 13:51:07

kopejda: tak tak - presne jak pises..........a kdyz si to spocitas vsechno dohromady tak ses na tom lip nez predelavat pul auta a doufat mozna budu jezdit levneji.

2013-06-22 09:44:39

Ahoj, tak auto včera fungovalo naprosto v pořádku aniž bych s ním něco dělal. Tak doufejme, že ještě dojedu zpátky v neděli a pak to nechám vyměnit.

2013-06-22 10:20:00

matýsek: Dobrá zpráva, ale ten filtr zcela určitě vyměň!

2013-06-25 22:48:46

matýsek: klidne ti ty jednotky na e85 prodam. Nove stoji cca 12000kc na V6.

Za 5000 plus postovne jsou tvoje.

Mam to v omči 3.0i V6 rv.1999.

A jak pisu v prispevku ethanol e85.

Dle meho nazoru je to na velke (H a male o). Ale pokud to chces vyzkouset je lepsi dat 5 000 nez 13 000kc. :)

2013-06-27 13:12:20

Ahoj,

tak nakonec to byly čidla otáček vačky a kliky.. Každý za necelý 2k možná obě, možná jenom jedno, to se prej nezjistí, tak jsem mimo jiné nechal vyměnit pro jistotu tedy obě. Snad to do budoucna třeba někomu pomůže.

hoňas: Nový by mě i s instalací přišlo na něco přes 7k, takže díky za nabídku, ale ne. Stejně na to asi kašlu, aspoň pro teď.

Zatím se mějte.

2013-07-11 20:37:11

Zdravíčko,

tak problém odstraněn nebyl, i když se zdálo, že je to v pohodě, stejně to pořád blbne... Zvláštní je, že pokud venku nejsou vedra, tak než se zahřeje, tak to jde v pohodě. Včera se mi to stalo až po 80ti km. A jakmile trošku vychladne, 3/4 hodiny stání s otevřenou kapotou, tak zas nastartovalo a jelo až do cíle dalších 100km bez problému.

Tak jsem to dal do servisu. Zase. Řekli mi, že by to mohlo být tím, že nemám funkční venkovní teploměr. Prej tam dokonce vůbec nebyl! Dali mi tam novej a stejně nefungoval, tak šli po kabelech a našli, že byly naschvál přestřihnutý! Můžete mi někdo vysvětlit, proč by někdo schválně střihal kabely od teploměru??

No tak je opravili a stejně mi teploměr nefunguje... Mám z toho špatný tušení. A zítra mě čeká cesta na Moravu a v neděli zpět. Víc jak 700km za 3 dny. Tak snad neskončim někde uprostřed dálnice

Nějaké nápady?

2013-07-11 20:45:37

matýsek: Nápad žádný, ale snímač vnější teploty je toliko informativní pro údaje na palubním počítači a s provozem motoru nemá podle mého vůbec nic společného... A jestli někdo ustřihl od něj kabely, tož k tomu měl asi nějaký důvod, ale jak jsem už napsal, myslím, že to na funkci (rostlináře ) nemá nejmenší vliv...

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-07-11 21:20:36

matýsek: Napadají mě dvě věci:

ad1) z nějakého důvodu nejde dostatečné množství vzduchu do sání motoru

Kontrola sání - truba k filtrboxu (ptačí hnízdo, nasátý hadr), filtrbox - ucpaný filtr vzduchu nebo nasátý binčus (listí atd)

klapka plynu obalená sajrajtem

ad2) přicpaná sítka ve vstřikovačích - odpojit a vyklepnout bordýlek

Jinak zatím nevím. Když to nejede, svítí kontrolka motoru?? Udělat pořádně diagnostiku, třeba i za jízdy zrovna když motor "umírá"

2013-07-11 23:23:22

colommbo: Díky no Takže si z toho řídící jednotka nebere údaje třeba pro spouštění ventilátoru? A co na klimu, nemá to vliv? A jen tak mimochodem klima taky nejede jak má, pokud nenastavim na neustálý chlazení, tak jenom hřeje... a při chlazení z ní nejde žádná moc velká zima i se zapnutým kompresorem.

kopejda: No ono se to přepíná do nouzovýho chodu, když to začne takhle blbnout, ale žádná kontrolka se nerozsvítí. Na diagnostice se to ukáže i později.

Truba k filtrboxu je ta trubka před větráky, že? Filtry jsem měnil až po objevení toho problému, takže je tam nový.

Zbytek nějak nevím. Nebude to spíš něco elektronický?

Ale jinak díky za rady


Odpovědět

1  2