Fórum - Téma


Druhý válec bez tlaku


Fórum Vectra B Druhý válec bez tlaku

Informace o modelu: Opel Vectra B

Diskuze o vozidlu



2015-12-06 18:47:25

Zdravím,potřeboval bych poradit jak dál postupovat

V pátek jedu z práce a auto v kopci začlo jet na tři válce.První co bylo jsem zkusil výměnu svíček na druhém válci svíčka černá a mokrá ostatní na pohled OK.Výměna nepomohla pořád na tři válce.

Dále jsem zkoušel výměnu startovací lišty také nic.Prohodil jsem i vstřik paliva jestli se problém nepřenese ale také nic.

Dnes jsem zkoušel změřit tlaky na válcích s tím, že na druhém válci není žádný tlak ostatní okolo 11bar.

První co mě napadá je podpálený ventil?Nebo může být to že není tlak na válci něčím jiným?

Mohl by to být hydroštel?

Děkuji za každou radu

2015-12-06 18:56:05

Ahoj. Určitě poradí někdo zkušenější, ale já tuto závadu jednou měl - upadl mě kousek svíčky do válce a udělal tam rejhu. A to svíčky byly NGK a najeto cca 15 tis. Měnil jsem tenkrát motor. Ale tvůj problém to nesjpíš nebude, já měl na první pohled v tom válci svíčku bez toho jiskřícího konce.

2015-12-06 19:13:11

ludva10: Kamarád-mekánik takhle kvůli upadlé středové elektrodě sundával hlavu na 1.6 motoru v AstřeH jedné kolegyňky z tohoto klubu, elektroda uštípla kus ventilu a ulítla někam do výfuku. Celá ta sranda (komplet repase hlavy a dělaly se i rozvody a všechny náplně při jedné práci) ji vyšla na 20tis.Kč...

Ale k problému - tlak utíká buď nahoře (ventil) nebo dole (pístní kroužky, u tohoto motoru taky možnost.) Podpálený ventil na vině být může a chceš-li to řešit na tomto motoru, musí každopádně hlava dolů, tomu se nevyhneš a pak budeš moudřejší. Nefunkční hydroštel prapříčinou být může, ale jen v tom smyslu, že se právě podpálí "jeho" ventil...

2015-12-06 19:49:17

colommbo: Je možné na můj motor dát hlavu z motoru x16xel nebo pouze stejný typ z16xe nebo z kterého auta by to mohlo pasovat?Bude nutné hlavu přebrušovat?

2015-12-06 20:04:19

Jak tady píše colommbo,Hlava půjde dolů.Jestliže ti to udělalo ,,najednou",tak se ti nejspíš uštípnul ventil,nebo se propálil.

Až po rozebrání to uvidíš přesně.Mému synovci se na Zafiře utrhnul talíř ventilu a prorazil píst.Oprava by byla drahá a tak jsme to vyřešili jiným motorem z vrakoviště Holohlavy.I s dovozem PPL dal za motor 8400 Kč.Přivezli mu jej až domů.Byl čistý a po namontování fungoval ihned bezvadně.Jediné co udělal preventivně,že vyměnil rozvody(celou sadu i s vodní pumpou)To samozřejmě měnil před montáží do vozu.V Holohlavech můj známý kupoval do jiného vozu převodovku a také byla bezvadná.Nevnucuju,je to jen návrh.Zřejmě dobrá firma.

2015-12-06 20:17:17

tak ak nevies ty,tak nejaky tvoj mechanik...bi mohol,skus tlaky,ak su ok,tak hladaj ine,sviecka,lable.alebo vn trafo,ale tlaky ak su nie stejne,sice mozu bit 2bar rozdiel nie viac,ak nola bingo hlava dolu

Venca49  
Václav
2015-12-06 20:56:11

lovap: Přečti si první příspěvek,tlaky měřil a naměřil.

2015-12-08 22:32:05

Takže dnes sundaná hlava a jeden z výfukových ventilů na druhém válci je štípnutý na pístu nic,válec bez poškození. nevím teda kam se ten kousek poděl protože z výfukových svodů jsem nic nevyklepal a pak už je hned kat.

Teď nastává otázka co opravovat?Jestli je to vůbec z hlediska stáří vozu rentabilní.

Jaký na to máte názor ostatní?

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-12-09 06:48:38

petpat: Vyměnil bych jen ten vadný ventil (nutné zabroušení sedla, může tam být rýha) a dal to zpět s novým těsněním pod hlavu a jezdil......


Odpovědět