Fórum - Téma


DPF - nouzový režim!!!


Fórum Vectra C DPF - nouzový režim!!!

Manuály  |  Inzerce  |  Model Opel Vectra C  |  Naše vozidla


1  2

2016-02-27 09:02:09

taky mám ten samý problém, regenerace neůspěšná, po vypálení autogenem a vymití se stejně zanáší jak čert a regenerace úspěšná jen 5 procent dolů.následovalo vyčištění sání , tlak trubek a EGRu. nezbývá mi než vyměnit DPF. dnes pro něj jedu. doufám, že v ŘJ se mi ho povede nastavit. životnost filtru je podle oplu 80 000-150 000 km.

Ori
Jura
2017-02-25 15:54:17

Dobry den tak mi takY moje Z19DTH rozsvitila kontrolku zavad. A chybu p1901.auto netahne nejde vytocit.jezdivam delsi vzdalenosti. (min. 40km)filtr se vypaloval pravidelne co 800km.takze davam to za vinu vstriku ktery mam nedavno menen protoze uz se mu nechtelo makat.

Mechanik mi tvrdi ze mu nejde spustit staticka regenerace protoze se voda malo zahrivala (70-75 C) ,tak vymenil termostat. Dale pry hazi chybu na ventilatorech. Tak sem sehnal novou jednotku chlazeni na sahare. To nepomohlo, pry bude zlomeny kabel jinde. Tato posledni moznost se mi nejak nezda je to mozne ze to blokuje regeneraci ?mela by to byt chyba p1481- cooling fan speed cosik. Dekuji za nazory.

2017-02-26 13:31:58

Obecně k tomuto problému, ono stačí netěsný EGR a špatný vstřik, vznikne mnohonásobně víc sazí, které filtr zacpou během pár km. EGR i vstřik, vstřiky, je velice častá příčina příliš časté regenerace, v katastrofálním měřítku oněh komponentů, po regeneraci je filtr opět plný sazí.

Takže pokud se regenerace spouští příliš často, je třeba hledat proč! Filtr za to nemůže. to je důsledek nesprávné funkce motoru. Vykucháním filtru pouze oddálíte důsledek, příčina trvá!

Ori
Jura
2017-02-26 15:58:20

alzafir: Mrtvy vstrik mam vymenen a egr vycisteny. 800 km ke prilis casto.? Mam najeto 210 tis. Km a filtr je puvodni.

Atrosku konkretneji. Proc myslite ze nejde spustit staticka regenerace. ?

2017-02-26 22:54:36

ori: spíš popiš co ti napíše když dáš nucenou regeneraci. mám zkušenost, že že když máš zanesený kolektor sání a egr a výřivé klapky nefungují jak mají, tak si motor sám určuje podle průtoku vzduchu jak asi bude zanesenej filtr, pak je tu sensor, kterej hlídá tlak výfukových plynů protékajícího přes filtr.regeneraci nespustíš když je motor studený, nesmíš stát na brzdě a nepřidávat plyn, jakmile sešlápneš pedály, tak se to vypne a musíš čekat nějakou dobu,než to schladně a zas ohřeje. zaměř se na chyby v řízení motoru.i špatné čidlo teplot ti jí nedovolí spustit.mě se regeneruje po 1400-1500.

ori: 800 je málo, je to o jízdě a o řidičovi. malé otáčky při jízdě a krátké studené starty ti zanesou sání a klapky, tím je mín nasávajícího vzduchu, a nesprávné spalování.to je to co ti zasere filtr.

Ori
Jura
2017-02-27 10:49:50

jakubjakub: napise to ze neni splnena nektera z podminek. ze musi byt řj bez zavad . jenze tam mam tu chybu p1481 - jednotku chlazeni sem sehnal z vrakace ale nepomohlo to.

2017-02-27 21:04:49

ori: co je za pomlčkou za číslo? chyba je trvalá,nebo sporadická? ohřeje se ti auto na provozní teplotu? kolik je teplota výfukových plynů v dpf než začneš vypalovat? těžko takhle říct ,kde ti to vázne. jakou máš diag?

Ori
Jura
2017-03-02 00:14:16

jakubjakub: Takhle ja mam diagnostiku jen cinskou spojenou s mobilem.a je tam jen toto cislo, za pomlckou u zadne neni. Ale chyba je tam hned znovu po vymazani. Auto stoji v servise ted se snazi chybu odstranit . Pry je to v te jednotce chlazeni na sahare uz sem jim z vrakace shanel druhou. Jestli pry ani toto nepomuze, budou zkoumat kabelaz k řj. Menily termostat a pry se uz ohreje.

VGT
2017-03-02 07:17:41

ori: píšeš ... "mechanik mi tvrdí že mu nejde spustit regenerace .... tak vyměnil termostat ... atd".

No tak to tedy doporučuji vyměnit "mechanika" - neboť regenerace ti nejde spustit kvůli P1901 = filtr "saturován" (zanešen nad přípustnou hodnotu) - anebo je závada na diferenčním snímači tlaku. Kolik máš saturaci (zanešení) DPF ? (když máš "tu diagnostiku" - nebo to je jen čtečka chybových kódů ?).

Nebudu to tady dalekosáhle sám popisovat - uvádím doslovnou citaci mechanika ze stránek Vectrawebu. Je to člověk, který "ví, která bije" ... (ropr0812) a umí dokonce problémy pojmenovat oficiální terminologií i technickými hodnotami. (Popis je obecný)

1) Pasivní regenerace: při pasivní regeneraci se částice sazí samovolně bez zásahu funkce ECU (ř.j. motoru) při reakci s oxidem dusnatým kontinuálně přeměňují na oxid uhličitý. Podmínkou však je že teplota spalin musí být cca 350...500 °C, takových podmínek je dosaženo pouze při velkém zatížení motoru, např. při jízdě na dálnici, jízdě do kopce ..... atd.

2) Aktivní regenerace: při aktivní regeneraci se částice sazí spalují zásahem funkce ECU, jakmile jejich obsah v DPF dosáhne hodnoty přes 17 g a pasivní regenerace není možná, spustí ř.j. motoru aktivní regeneraci, která při teplotě spalin 550...650 °C změní usazené částice sazí na oxid uhličitý.

Obsah sazí se zjišťuje ze signálů těchto komponentů:

* Snímač diferenčního tlaku výfuk. plynu

* Snímač teploty spalin 2

* Výfukové plyny, snímač teploty 3

* Měřič hmotnosti vzduchu

3) Kilometrová regenerace:

je regenerace závislá na ujeté vzdálenosti. ECU zahájí nezávisle na obsahu sazí v DPF automaticky aktivní regeneraci, pokud v posledních 750...1000 km neproběhla úspěšná nebo vůbec žádná regenerace. Kilometrová regenerace slouží jako dodatečná záruka, aby obsah sazí v DPF zůstal co nejnižší.

4) Regenerační jízda uskutečněná zákazníkem

je nutná při provozu na extremně krátké vzdálenosti, kdy nemůže být dosaženo dostatečně vysoké teploty spalin, aby se mohl DPF regenerovat. Pokud obsah sazí dosáhne mezní hodnoty 24g, rozsvítí se kontrolka DPF na přístrojové desce, potom je nutné co nejdříve uskutečnit regenerační jízdu v souladu s předpisy pro příslušné vozidlo uvedené v návodu k obsluze od výrobce vozidla.

5) Servisní regenerace:

nastane pokud regenerační jízda uskutečněná zákazníkem neproběhla úspěšně a bylo dosaženo obsahu sazí 40 g rozsvítí se navíc kontrolka žhavení, motoru na přístrojové desce někdy doprovázené hlášením na displayi. Aktivaci servisní regenerace lze provést pouze pomocí diagnostického testeru výrobce vozidla. Od obsahu sazí 45 g již není regenerace možná a DPF se musí vyměnit.

Ori
Jura
2017-03-08 00:25:08

vgt: nejsem mechanik tak se omlouvam ze pokladam otazky neodborně, a ano ,,diganostikou napojenou na mobil,, jsem myslel cinsky vymysl za par korun na cteni a mazani zavad. ale dekuji za zajimave cteni. ten motor ma ohromne mnozstvi podminek .

nicmene ,,mecchanik,, nasel preseknuty drat v kabelazi mezi jednotkou chlazeni od ventilatoru a Řj, cimz odstranil chybu p1481, s vymenenym termostatem se krasne motor zahral kolem 86 stupnu a staticka regenerace se povedla ..zatim se chyba dpf neobjevila . a jestli probehla regenerace jsem nepoznal.

VGT
2017-03-08 07:14:14

ori: Zdravím. Omlouvat se nemusíš.... Naopak já děkuji, že jsi sem napsal i zprávu po vyřeší problému (což každý neudělá). Jsem za tebe rád, že je problém pryč - ale s tím termostatem se mně to pořád nezdá. Motor na místě klidně ohřeješ do maxima -- i když ten termostat vyndáš z vozu ven. Ale to nevadí -- hlavně že jste už spustili (a snad proběhla) ta servisní regenerace. Takže když auto již jezdí bez omezení, doporučuji ho ještě projet v zátěži ..... (např. po dálnici do kopce). Nejsou až tak důležité otáčky, jako zatížení ("hodně plynu" ). A můžeš před tím do nádrže přidat nějaký čistič DPF. Osobní zkušenost nemám, abych něco doporučil, mně vždy regenerace proběhly tak, jak je ECU spustila - takže jsem to ani nezkoušel používat. Ale (pro informaci) funguje ten přípravek tím způsobem, že tímto vlastně do nafty přidáš chemický katalyzátor, který urychluje reakci spalování "sazí". Sníží teplotu potřebnou ke spálení (v DPF) z cca 600°C někam pod 400°C -- no a tato teplota se dá ve výfukovém traktu dieselu dosáhnout při jízdě mimo obec snadněji, nežli ta vyšší. Prostě pasivní regenerace filtru pevných částic proběhne samovolně a snáze.


Odpovědět

1  2