Fórum - Téma


DPF - nouzový režim!!!


Fórum Vectra C DPF - nouzový režim!!!

Informace o modelu: Opel Vectra C


1  2

2015-07-10 11:24:08

Zdravím Opláky.

Mám problém s filtrem pevných částic (DPF) v Opel Vectra C 1.9 TDI 88kW 2006

Při jízdě se mi rozsvítila kontrolka žlutého autíčka s klíčem a auto šlo do nouzového režimu (bez výkonu). Zajel jsem do nejbližšího autoservisu na diagnostiku a tam mi řekli, že se jedná o chybu DPF - regenerační cyklus,a že musím nechat tento cyklus doběhnout. Jel jsem tedy cca 30 km, otáčky na 2800, stálou rychlostí 80km/hod a za tuto trasu mi kontrolka zmizela a auto jelo zase v pohodě. Za cca 500 km to ovšem nastalo znovu, četl jsem, že to může být z důvodu kratších jízdních vzdáleností a tím nemožnosti filtru regenerovat. Chtěl bych v tuto chvíli poradit co mám dělat, jelikož si myslím, že mě to bude trápit každých najetých 500km. Můžete mi někdo prosím poradit zda mám filtr nechat vyčistit a kde a jestli to pomůže. Nebo jestli je v okolí Mostu nebo v Ústeckém kraji zkušený autoservisák, který mi s těmito problémy poradí a případně vyřeší. Hádám, že v autorizovaném servisu Opel mi řeknou, že mám filtr vyměnit.

Díky moc za rady.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-07-10 13:03:52

headgehog: V jakém režimu vůz používáte? Já mám denní nájezd cca 60 km (dvě trasy po 30 km) a nemám problém s regenerací filtru. Ale je pravda, že jezdím na naftu bez biosložky a poměrně dost aditivuji.....

Regenerace pravidelná co každých cca 800 km. Vychází to zhruba jednou za "nádrž".....

Začátek regenerace lze rozpoznat ale není nijak signalizován, zde si myslím, že nedochází k dokončení průběhu regenerace a z tohoto důvodu máte problémy.

2015-07-10 13:34:07

Denní nájezd mám 30km. Je pravdou, že jezdím kratší trasy. Hold budu tedy muset provádět regeneraci delšími trasami. Spíš zjišťuji, zda se tomu dá zabránit vyčištěním filtru.

2015-07-10 19:58:28

headgehog: Nějaké "vyčištění" filtru popř. jeho stacionární regeneraci pomocí diagnostiky lze provést, ale při tebou posaném režimu jízd se bude za nějaký čas situace s velkou pravděpodobností opakovat. Krátké jízdy jsou pro systém DPF prostě špatné...

Venca49  
Václav
2015-07-10 20:23:16

headgehog: Pokud se neprovede vícekrát regenerace,dojde k úplnému ucpání filtru a nebude možno natočit motor.Pak již pomůže jedině výměna PDF.

2015-07-10 21:13:19

venca49: Přesněji řečeno pokud se regenerace již započatá několikráte nedokončí (nenechá proběhnout)... Systém DPF je prostě nutno brát v potaz (a to zcela vážně) vlastně již při pořizování vozidla s ohledem na plánovaný (převládající) způsob (režim) jeho provozu...

P.S. Asi před dvěma lety jsem si povídal s mladým prodavačem v oplím showroomu v Kolíně. Zmiňoval se mi m.j. o zákazníkovi, který si přišel vybrat nový vůz, chtěl naftu a když se ho ten mladý muž zcela správně zeptal na plánovaný režim provozu, zákazník mu odpověděl, že vlastně jen tak po městě na nákupy a popř. pár kilometrů do práce. Prodavač zcela logicky doporučil raději benzínový motor a zákazník, namísto aby poděkoval za radu, uraženě odešel...

Venca49  
Václav
2015-07-10 22:13:17

colommbo: Ano,napsal jsi to přesněji.Ale i nezačatá pro vypnutí motoru před,nebo jak píšeš,nedokončená,je stejný problém.Prostě tyto motory nejsou vhodné na couračky a časté zhasínání motoru.

2015-07-10 22:36:53

Dekuji za odpovedi, ted alespon vim co s tim. Mam auto kratce a budu s nim samozrejme jezdit i delsi trasy. Jen se chci zeptat jake jsou parametry regeneracni jizdy, pokud se mi opet rozsviti kontrolka nebo pokud poznam na spotrebe regeneraci. Myslim tim rychlost, otacky a dalsi. Diky.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-07-10 22:42:34

headgehog: Stačí občas mrknout na okamžitou spotřebu, na volnoběh to místo 0,6 ukazuje cca 5 litrů za hodinu a při normální jízdě místo 5,6 ukazuje cca 16 litrů na 100km.... Jde to poznat i po zvuku motoru. Moje drahá polovička to začala sama po zvuku rozlišovat již po cca dvou měsících ježdění s Vectrou..... kontrolky to žádné neukazují, teprve až když je pozdě....

2015-07-11 07:49:25

Dnes jsem ujel delší vzdálenost, cca 100km aby se filtr regeneroval a zhasla mi ta kontrolka autíčka s klíčkem. Ovšem bez úspěchu. Nevím si rady co dál? Nechat vyčistit filtr, nebo zajet do autorizovaného servisu k napíchnutí a zjištění stavu zaplnění filtru???

2015-07-11 10:26:56

headgehog: Možná je filtr už natolik zanešený, že se autoregeneraci nedaří spustit. Jak už jsem psal, lze provést tzv. stacionární regeneraci pomocí diagnostiky, v servisu to musejí znát, ačkoli se jim do toho možná nebude moc chtít - je to poměrně drsná záležitost s vyvinutím vysoké teploty pod autem (bez chlazení proudem vzduchu za jízdy, prý dokážou i popraskat dlaždice na podlaze pod autem...) Pokud to nepomůže, pak jedině demontovat DPF a zkusit jej vyčistit chemicky, jsou na to speciální nálevy.

Peugeot 307 2 0 Hdi DPF regeneration

12.november 2014.

Forced regeneration DPF -FAP filter peugeot 307 2.0 Hdi with Peugeot Planet Office software.

vlastta  
vlastimil
2015-07-11 10:35:16

colommbo: tak tohle je ta spravna ekologie

2015-07-11 11:30:01

vlastta: A teď si vezmi, co všechno z toho ekokurvítka vylítá při každé regeneraci, akorát to za jízdy není tak vidět...

vlastta  
vlastimil
2015-07-11 11:46:54

colommbo: tak nejak sem to mel na mysli.......500km bude jezdit "ekologicky" a pak tu ekologii pri regeneraci dozene.takze k cemu vlastne DPF na aute je......k ........

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-07-11 22:25:02

vlastta: Kluci, ono když to ekokurvítko funguje správně, tak to přínos pro přírodu má.... To video pažouta a podobná, jsou právě již nějak špatně fungující nebo spíš zaneseny špatným používáním......

Ve filtru se zachytávají jen saze (aby to tolik nečoudilo po městě), když dojde k zaplnění filtru sazemi, je právě spuštěna regenerace (vypálení sazí při vysoké teplotě), do filtru se začne vstřikovat nafta a v podstatě při vysoké teplotě saze vyhoří. Určitě to je méně škodlivé než kdyby proudily klasicky přímo ven.....

Co jsem pozoroval naši Vekis, asi máme hodně velké štěstí nebo je to tím, že tankuji naftu bez biosložky a ještě aditivuji, neboť regenerace se dostavuje naprosto pravidelně (jednou za "nádrž") a při regeneraci to nikterak nekouří, jen je i po čuchu poznat že se vypalují saze, je to specifický naprosto jiný "smrad" než to co jde z výfuku normálně (někdo říká že to smrdí po octu).......

Také je to poznat na mnohem vyšší teplotě výfukové soustavy, což se přehlédnout prostě nedá......

2015-07-22 21:56:06

Casto regenerace nemúže být uspěšná z duvodu vadneho čidla dif. tlaku ci požkozené hadičky k němu. Opel má na toto special cistící prostředek , pak nutno regenerace statická a dále s vozidlem jet a proběhne regenerace dynamická. Po statické regeneraci vozidlá hlásí žeje filtr ucpán 80 procent. a nutná výměna motoroveho oleje protože motor procuje s bohatou směsí která se nespálí shoří ve filtru ale cást proniká přes kroužky do oleje

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-07-23 06:51:11

petis94: Třeba já předpokládám stav vozidla kde nesvítí žádné varovné kontrolky trvale, závada snímače diferenciálního tlaku je signalizována jako každá jiná závada emisního systému vozidla. Tedy pak ať tady "soudruzi" nebrečí, když v klidu jezdí stále s barevnou hudbou.........

K průniku paliva do motorového oleje, nevím jak to je u motorů Fiat potažmo Opel, ale popisek sedí na motory koncernu VW, kde je dokonce kromě paliva možný i průnik sazí z filtru DPF do oleje motoru jeho odvětráním (propojeno s DPF)....

2015-08-04 21:06:27

Ahoj mám 1.9 110kw a filtr dpf mě pořádně nefunguje už dva roky vyřešil jsem to ne podle představ,ale funguje to http://www.kupoleje.cz/cz...pevnych-castic-200ml.html zvyšuje teplotu spalování,vyzkoušeno a funguje přidávám do nafty cca každých 3000km Ale nejlepší je vykuchání filtru a upravení řídící jednotky.

2016-02-21 11:24:28

Tak jsme čistil také DPF, pustil jsme tam regeneraci přes Op-Com Čekal jsme že zahulím vesnici Prahu a vono prd. Otáčky se pomalu vyšplhali na 3500 potrubý se zahřálo na 500°C začlo to čmoudit a dělat krásné zvuky ale nebylo to tak strašný jak jsme čekal. Každopádně mi čidlo tlaku naměřilo 3kPa a usazení z původních 86% kleslo na 70%. A teď se chci zeptat Je 70% dobrý nebo to mám ještě nějak řešit. Třeba timto: http://www.kupoleje.cz/cz...pevnych-castic-200ml.html a pustit regeneraci znovu. Já ji pustitl včera dvakrát jednou to kleslo z 86% na 70% Pak jsme najezdil cca 100km a večer jí pustil znova kdy to ukázalo z 72% na 70%. Což však už můřou být odchylky měření tlaku. Pak jsme se chtěl zeptat jestli je dobré pustit regeneraci za jízdy na dálnici. Logicky uvažuju že když auto bude mít odpor vzduchu na rozdíl od volnoběhu že se motor víc zatíží a vznikne větší teplo pro spalování. Budu rád za každou radu.

2016-02-21 11:31:07

A ještě bych přidal hezké video který vysvětluje jak to celé vlastně funguje.

https://www.youtube.com/watch?v=q4GbQgeY4Dw


Odpovědět

1  2