Fórum - Téma


Downsizing


Fórum O článcích Downsizing



Diskuze o článku

DOWNSIZING

Downsizing, toto slovo opakují výrobci automobilů jako mantru. Jedná se podle nich o zaručený recept na snížení spotřeby vozidel. A zákazníci se děsí, protože motory zmenšují svůj objem, což odporuje starému heslu „objem ničím nenahradíš“. Navíc se zvyšuje složitost pohonných jednotek tak, že ze všech těch turbodmychadel, EGR ventilů, chladičů, mezichladičů a počítačů jde hlava kolem i mechanikům...


1  2

2014-11-13 07:57:11

colommbo: ako vo všetkom aj u downsizingu je dobre zvládnutý a špatne, je to viacmenej v začiatkoch. Aj 1,4 v Merive v predchádzajúcej verzii mala väčšiu spotrebu, 1,6-ku zatial ešte nemajú dobre vyladenú, ale že sa to dá, stačí zájsť k susedom (VW 1,4 1,6 TSI). A že únia tlačí do znižovania emisii, ale veď je to super, nie? To sa chcete tu zadusiť. Nižšie emisie, dokonalejšie spaľovanie, dokonalejšie využitie energie, vyššie úspory...., proste musí sa s tým niečo robiť, ale najhoršie na tom je asi to, že pri dnešných znalostiach a technológiach sme "nutení" petrolejárkou lobby stále používať smraďáky - spaľovacie motory. Iný lepší smer ukazuje napr. Tesla......

Prikladám pre porovnanie charakteristiky dvoch GM motorov s rovnakým max výkonom (103kW), jeden atmosferický (Zafira 1,8L) - v poradí druhý a druhý (v poradí prvý) downsizing použitý v súčasnej Merive 1,4L

2014-11-13 16:15:52

DOWNSIZING je stejne tragicky omyl v dejinach lidstva jako byl (je) komunismus.

Oboji zni dobre, na papire. V realnem svete - tzn. mimo papir a v nasem pripade mimo laboratore - je to na 3,14cu. Jako doklad tohoto tvrzeni staci fotka, kterou sem dal WISA. K tomu se dostanu jeste na konci sveho prispevku ...

Tu poznamku o tom, ze "automobilka" Tesla razi spravny smer ... tu ponecham radeji bez komentare, bo to zavani hodne trapnym pokusem o flame war. Staci si najit srovnani ohledne 'carbon footprint' u hybridu od Toyoty a klasiky 2.0 Nissana pro Rusko - kde se nemusi trapne plnit Euro4/5. Uz jenom vyroba baterii/akumulatoru vyda na vyrobu asi deseti klasicky pojatych aut ... a kde je jejich radna likvidace? Ktera je narozdil od aut skutecne nevyhnutelna.

Take se mi velmi libi, jak tu nekdo vola po hlidani yankees a jejich emisi ... opet, dalsi eko-ovce. To je vazne na facku uz. Resite emise niceho. Kdyz tu vytezenou ropu, plyn nebo uhli nespalime my v Evrope nebo yankees v Americe, spali to Indie nebo Cina. Ted muzete hadat, v kterych zemich se aspon trosku hledi na vysledne emise. Nemluve o tom, ze to neustale omezovani v podobe norem na emise je cirkus, ktery zatahnete z vlastnich kapes, protoze diky tomu musi uz takhle chrome automobilky a vyrobni zavody zde v EU resit jak s emisema, museji diky narizeni Bruselistu draze platit technologie ... a kdo to zatahne? My. Z nasich dani. Dokazete si predstavit, ze by se polozila skupina PSA? Nebo ze by to v Nemecku natvrdo zabalil Siemens? Nebo ze by VW Group skubla a zavrela zavod v Boleslavi ... co?

Jen tak namatkou ... resi nekdo treba emise nakladnich lodi, ktere de-facto pohani surova ropa? Zapojte ty svoje eko-mozecky a vemte kalkulacku do ruky, kolik asi takovej tanker o zdvihovem obejmu tri stadionu spali surove ropy, za nizkych teplot a hlavne za nizkych tlaku a jakej bordel z toho za tu plavbu z Hamburku nekam na zapadni pobrezi asi vylita ... ale to ne, radsi budeme resit emisni normy malejch aut. Pres drzku krumpacem vsem temhle pseudo-ekologum.

... ale ted zpet k fotce, co sem dal WISA.

Jak je mozne, ze v dlouhodobem prumeru zere americka predpotopni 3.8 OHV V6tka jenom 8.5 na sto? Je to jednoduche ... v americe se totiz prodava BENZIN, ne sracka s pridavkem bioslozek. Sice to ma nekdy jenom i 85 okt, ale je to furt benzin, bez bio sracek. To samy tam maji s naftou. Nehlede k faktu, ze v ty posrany zly imperialisticky americe, stoji litr asi 18 korun ...

Shell a podobny preprodejci paliv z UNIpetrolu se chvastaji, jak jejch palivo je premiove ... je hovno a ne premiove. Pravda lezi nekde jinde a pumparska lobby se snazi za kazdou cenu to nejak schovat. Nebot koho by napadlo, cpat do nafty REPKU? Prosadit si to na truc vedeckym vyzkumum, ze to skodi a jak motorum tak ve vysledku prostredi a jeste na to brat dotace od EU a od statu ... no a takovej clovek nam ted dela ministra financi. Jen si sahnete do svedomi, ovecky moje mile, kdo ho volil?

Tahle civilizace zatim neni "nekde jinde", aby si mohla dovolit takovehle kotrmelce. A to i pres to, ze par lidi dokazalo odnavigovat pristani sondy na letici komete ...

HOWGH

2014-11-13 16:20:40

V USA maji :

85 - Unleaded - vhodný pro většinu aut (odpovida nasi 91)

87 - Super Unleaded - použijte pro auta, která vyžadují benzín s vyšším oktanovým číslem (odpovida nasi 95)

91 - Premium Unleaded - slouží zejména pro auta s přívěsem (odpovida nasi 98)

Jinak pri cene 17 Kc za litr sem mel na nase spotrebu nakych 4,5 litru :)

2014-11-13 21:37:22

beawer: Tak nějak jsem čekal, že sem přiložíš svoje polínko, Jene, a dokonce si troufnu tvrdit, že jsem dopředu věděl, z jakého bude dřeva...

2014-11-14 16:23:37

beawer: perfektní názor ... souhlasím

2014-11-14 17:55:51

beawer: k tomu není co dodat jen tiše souhlasit

2014-11-14 19:12:56

To je přesně vono co nepochopí výrobci v EU. Známý má Chrysler Grand Voyager 3,8 v LPG, udajná spotřeba kolem 13l. Ale žádný trhač asfaltu, prostě to auto najede na dálnici zařadí nejvyšší rychlostní stupeň a jede pořád stejně kopec nekopec na 2000ot/min. Ale žádnou sportovní Jízdu to auto prostě nějak neumí. Vezmu li velikost chryslera GV v porovnání s mojí VB 1.8 se spotřebou 9l LPG, řekl bych že je to naprosto v pořádku se spotřebami. Akorát Já už občas řadit do kopce musim, a věřím že ta 3,8 najede jednou tolik co ta moje 1,8.

Ať dělaj co děla pořád mne příjde ekonomičtější lechtat 3litr než šlapat na doraz 1,2.

2014-11-14 22:20:02

Sledujem túto debatu a neviem ako sa rozhodnúť. Viem, že chcem nový Opel Meriva. Vyhovuje mi po všetkých stránkach, ale je tam iba jeden atmosferický motor 1,4 70KW. Tento motor je podľa užívateľov slabý. Ostáva teda benzín Turbo 1,4 88KW, 1,4 103KW,alebo diesel 1,6 turbo 100KW. Jazdím asi 75% mimo mesto a dialnice a asi 25% mesto. Tu je však problém, že v meste mám trasy asi 2-5km a to je v zime málo na zohriatie motora, to diesel nemá rád. Ktorý z týchto motorov mi poradíte, aký máte na to názor? Pri iných typoch áut je downsizing ešte väčší sú tam 1,2 a 1,0 turbo motory. To nechcem v žiadnom prípade.

2014-11-15 11:43:01

igi43: Máš pravdu, není to tak úplně jednoduché, nicméně ve tvém případě bych volil opravdu spíš benzín než naftu. O MB obecně ještě něco málo tady: http://www.club-opel.com/...becne-dotazy-meriva-58362

2014-11-15 12:09:53

igi43: Ahoj, přispěji svým názorem, být tebou jdu do diesela Vyřešil bych to tak, že bych si nechal namotovat přídavné topení Webasto s dálkovým ovládáním. Když pojedeš město, zapneš topení na dálku cca 20-30minut před odjezdem a motor budeš mít ohřátý a nebude trpět. Spotřeba Webasta je malá a vzhledem k tomu, že nebude motor trpět krátkýni trasami je tato investice dobrá. Mm, v zimě přijdeš máš auto bez škrábání a ometání sněhu a ono to umí i vyhřát interiér. Při určité teplotě se spustí ventilátor topení a vyhřeje ti interiér. Já to měl u své Omegy B 2,5TD a byla to super věc

2014-12-13 12:42:16

akorát čtu na novinkách, že i Volvo má 3 válec a chce z něj vymáčknout 180 koníků

2014-12-15 10:31:56

zdenda: Některá provedení motorů V8 HEMI 5,7 litru jsou vybavena zařízením na odpojování jedné řady válců v určitém režimu jízdy. Osmá generace VW Passat bude nabízet m.j. čtyřválcové motory 1.4TSI 110kW 250Nm se systémem odpojování dvou válců. Přes veškeré předsudky a mou averzi ke koncernovým produktům to považuju za možná ne tak hloupou cestičku ke snižování spotřeby a emisí, narozdíl od ždímání motůrků majících méně než čtyři hrnky...

A v malých a opravdu levných modelech aut může mít své opodstatnění i třeba toto:

http://autosalon.iprima.c.../dvouvalec-dvoutakt-nafta


Odpovědět

1  2