Fórum - Téma


Dotaz pro zkušené majitele naftových motorů


Fórum Vectra B Dotaz pro zkušené majitele naftových motorů

Informace o modelu: Opel Vectra B

Diskuze o vozidlu

1999 Vectra B 2.0 VIN: W0L0JBF35X7032080

4 fotek  |  5 servisních knížek  |  26 diskuzí

Výkon motoru 74 kW (101 PS) při 4300 ot./min. Točivý moment: 205 Nm (151 ft/lb) při 1600 ot./min. Maximální rychlost 195 km/h. Hmotnost 2 020 kg. Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 995 ccm (122 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, X20DTH.

Je to kombajn



2016-02-03 17:35:16

Chci se zeptat jakým způsobem se dá upravit chod turba . podle výkonu my turbo spíná tak těsně pod 2 tis. otáček a potřeboval bych to upravit aby spínalo tak kolem 1600 ot. Nemám s tím žádné zkušennosti neboť jsem byl majitelem benzínů a toto je moje 1 nafta. Předem děkuji za rady.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-02-03 19:22:02

marli: Jak na to netuším, turbo je ovládáno podtlakem. Snad zásah do SW ECU motoru. Ale co vím jistě, určitě se ocitneš na seznamu hned za mnou...... Jirka nespí...

2016-02-03 19:36:05

kopejda: To asi jo budu se muset poohlídnout po nějakém profi chipu

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-02-03 19:53:47

marli: Zbývají Ti cca 4 hodiny

http://www.mereni-vykonu.cz/

2016-02-03 19:55:20

kopejda: Už je tam a hned dvě čárky naráz, to se mi moooc líbí...

http://www.club-opel.com/...mages_category.php?id=691

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-02-03 20:01:22

marli: Tak, a dokonce jsi mě předběhl ..... Ale na Jazetu nikdo zatím nemá

2016-02-03 20:08:19

marli: pokud to pracuje pomoci tlaku,a to pracuje! Tak bych snížil hodnotu potřebného tlaku tím ,že utáhnu štelovací matku otvíracího táhla na turbu. Nebo bych z elektronicky řízeného turba udělal manual.Tlak by tam šel pořád i bez el. regulatoru tlaku turba.koupil bych manual regulátor, hadičky, budík. a sešteloval tlak

2016-02-03 20:17:10

Marli , ono to není tal jednoduché, že bys použil jen úpravu ŘJ. Turbo je konstrukčně projektované na nějaký průběh výkonu ( plocha vrtulek/průměry částí/rychlost proudění apd. ) a protože jej pohání tlaky spalin výfuku , tak to i záleží na použitém motoru. Chipem ti můžou přidat dávku paliva od spodu , ale pak se dostaneš mimo stavovou rovnici, budeš mít chudou směs a bude to hulit. O moc víc výkonu to nepřidá.

Sám sem se tím zabýval a prostě pokud chceš změnit průběh nárůstu plnícího tlaku, musíš použít konstrukčně jíné turbo.

Momentálně na svém Isuzu, které dokonce mělo plnící vrchol až na 2350ot. jsem použil turbo z Peugeot Hdi a vrchol nástupu se mi posunul někam k 1600-1800ot. Akorád že u mě to bylo jednoduché , nemám ŘJ motoru , takže šlo jen o doladění šroubků na čerpadle. U tvého motoru řízeného ŘJ je to velký problém , musela by se vpodstatě vytvořit uplně nová mapa s průběhem plnění tlaku. Jinak by ti okamžitě skočil motor do nouzového režimu. A takové úpravy už jsou drahé a né všude to umí. Nalejs SW staženej z internetu umí kdejakej garážník , ale plně editovat mapu , to je práce na desítky hodin+ testy na válcích.

Tak , to sem se rozepsal

2016-02-03 20:20:31

cycun: vidím že nevíš o čem mluvíš. Turbo je vpodstatě "zavřené" stále a obtok se otvírá až v okamžiku dosažení max plnícího tlaku aby se turbo nepřetlakovalo. Dát si manuální regulátor tlaku na motor řízený počítačem je nesmysl , padneš do nouzáku a šmidra vydra. Navíc přetlakovávat turbo můžeš jen do určitých mírných mezí , pak hrozí že v lepším případě vylítne ucpávka , v horším případě se turbína upálí a rozlítna na kusy. Pokud 100% nevíte co děláte , neraďte věci které vedou k destrukci motoru

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-02-03 20:49:05

breathlless: Proto jsem dal Marlimu odkaz na čipery, kteří právě vytvářejí (editují) celou mapu a výsledky ověřují na brzdě......

Normálně doma v garáži s tím nejspíš nic neudělá.....

 Venca49  
Václav
2016-02-03 20:52:00

kopejda: Nebo přidat lahev se stlačeným vzduchem a pouštět ho tam ventilem........

2016-02-03 20:54:48

Kopejda ,mě je to jasný , Marli vy z toho chtěl Octavku co táhne vocpoda.... mě ty lidi přijou jak nemocný....

2016-02-03 20:56:47

Navíc Vectra a ješně ke všemu naftová , fakt neni Nisan Skyline kde si pohraješ s počítačem a vyrazíš z něho 800hp bez úprav

Loupak  
Pavel
2016-02-03 22:21:14

marli: Vlastním v podstatě ten samý motor ve VC a i zde přichází nástup turba od 2000 ot/min. Při plným knedlíku pod těmito otáčky je motor nekultivovaný a drnčí až do kabiny, musíš se s tím prostě naučit jezdit a když potřebuješ svižněji akcelerovat tak jednoduše podřadíš, nemá cenu ten motor trápit. Osobně bych tuto motorizaci nečipoval, už jen kvůli choulostivému čerpadýlku a co jsem vždy tak nějak pročítal diskuze na čip této motorizace, tak se ani firmám, co se čipováním zabývají, moc do toho nechce.

Takže moje rada, nauč se s tím žít a jezdit

2016-02-04 16:17:03

loupak: ten dotaz jsem asi špatně napsal ,nechci z auta žádnou raketu ale myslel jsem si že se to dá poštelovat aby zabíralo trošku dříve o nic víc my nešlo. Jinak jsem s tím motorem spokojenej i spotřeba mezi 5 - 6 litry je v poho a to jezdím 2 x denně přes Buchlovský vrchy

breathlless: Díky za tvoji odpověď.


Odpovědět