Fórum - Téma


Dotaz na kolísání vonoběhu.


Fórum Vectra B Dotaz na kolísání vonoběhu.

Informace o modelu: Opel Vectra B

Diskuze o vozidlu

1997 Vectra B 1.8 VIN: W0L000031V7032685

16 fotek  |  9 servisních knížek  |  43 diskuzí  |  7.79 l/100 km

Výkon motoru 85 kW (116 PS) při 5400 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 799 ccm (110 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, X18XE.



2013-10-17 17:24:12

Zdar všem, jsem tu nový a koupil jsem si starší Vectru Caravan. Do teď ještě vlastním Audi 80 B4 2.0E 85kW ABK.

Opel byl výběrem mezi Oplem a Fiat Marea, jelikož jsem nutně potřeboval kombíka. Vše šlape skvěle a jsem i s jízdou a výkonem spokojen. Jen malá drobnost tíží mé myšlenky. Po nastartování, než se motor zahřeje, drží se otáčky někde kolem 900 až 1000, ale skokově padají na cca 450 až 500 a hned zase poskočí zpět. Po zahřátí motoru už se to stane jen občas při vyřazení na neutrál a zastavení, jinak nic a vše je v pohodě. Hlavní však je, že zatím motor nikdy samovolně nechcípl a chová se normálně, nepozoruji žádné vady, až na ty volnoběžné otáčky.

Poradí někdo ?

2013-10-17 18:05:59

berni: Mohlo (a asi i mělo) by ti pomoci vyčištění volnoběžného ventilu a klapky sání, zvládneš to sám...

http://www.gm-club.cz/nav...lnobezneho-ventilu-a-sani

2013-10-17 18:12:10

colommbo: Jop, to bych měl zvládnout Díky za radu, o víkendu se na to vrhnu.

2013-11-01 20:47:34

Pridám sa do tohto vlákna s problémom s vectrou X18XE1. Po naštartovaní to len na moment naskočí, a hneď zhasne. Ak odpojím váhu vzduchu tak motor beží ale lietajú volnobežné otáčky od cca400 do 3000.

Skusil som odmontovat vahu z potrubia, apripojil konektor, aby to nehlasilo chybu, a ide to rovnako ako s vytiahnutým konektorom. Diagnostika ukazuje 40-50 kg vzduchu pri tomto kolísavom chode, neviem či je to dobrá hodnota, lambda sa drží stále 4,8V čo značí bohatú zmes, ale regulácia je otvorená, takže motor nezohľadňuje lambdu.

Tlak paliva v lište je 3,8bar, hodnota OK.

Vymenené sviečky, otestované zapalovanie cez diagnostiku OK

Kontrola rozvodového remeňa OK

EGR vyčistený otestovaný cez diagnostiku OK

Vymenený snímač vačky, diag hlasila chybu, no chyba bola v RJ-odsrtánená OK

Potreboval by som pomôcť s parametrami z diagnostiky na porovnanie, hlavne:

váha vzduchu- napätie na volnobehu, a na otáčkach do 3000

predstih na volnobehu

lambda pri nenaštartovanom motoru

pri akej teplote sa uzavrie slučka lambda regulácie.

je toho veľa, ale nechcem vymieňať rj pred tým ako sa uistím že je vadná.

Ak sa mi podarí lokalizovať túto poruchu určite to pomôže aj iným lebo tieto motory s riadením X18XE1 majú muchy.

2013-11-10 21:18:17

colommbo: Ahoj, tak jsem to nakonec sfouknul až dnes, ale klapku sání jsem nedemontoval. Byla tedy zasraná od výparů oleje jak zákon káže, ale stačilo ji pěkně technickým benzínem a jemným hadříkem vydrhnout, plus prostor kolem klapky a motor jede na volnoběhu úplně jinak

Tak díky za jednoduchou radu

2014-03-15 11:03:00

colommbo: nějaká rozumná rada jak se dostat na krokáč u motoru X16XEL?? na to zoufale pořád jen koukam .... a nechci rozebírat půl motoru :(

2014-03-15 14:54:53

kamionakmajkl: nemusíš rozebírat půl motoru,schodíš plastovej dekl ,schodíš ten ventil na přepouštění benzínovejch par, ted nevim ale mam dojem že je třeba si vyháknout z klapky plynový lanko a odpojit držák toho bovdenu,poodpojuješ ze zadu ty podtlakový hadice co sou na tom vrchním sání,odpojíš obě benzínový hadice a měl by ses k němu dostat drží ho dva torxi ten vrchní de povolit poměrně v klidu kapku problém je stím spodním já to dělám imbus torxama zalomíš ruce a de to jo ještě odpojit konektor z toho motorku si nezapomen

2014-03-15 15:48:21

p.s.: Dobrá .... díky, se na to nějak vrhnu ... snad to pak dam dohromady :D


Odpovědět