Fórum - Téma


Dotaz, co to je


Fórum Frontera Dotaz, co to je

Informace o modelu: Opel Frontera

Diskuze o vozidlu

2002 Frontera B 2.2

16 diskuzí

Výkon motoru 88 kW (120 PS) . Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 200 ccm (134 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, Y22DTH.



2015-03-30 09:18:22

Zdravím a mám dotaz na zařízení, viz foto, které se nachází a je uchyceno za spoda v zadní části Frontery.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-03-30 12:11:27

gsyncro: Ahoj, vedou k tomu hadice s vodou nebo jen kabeláž a nebo obojí?? Jde to vyfotit z vrchní strany? Pomůže mi to s hledáním. Takto můžu jen odhadovat, že jde o hliníkový chladič nějakého elektrického komponentu.......

2015-03-30 14:18:01

Díky za odpověď.

Zatím netuším, ale večer to nafotím a pošlu.

Fronteru jsem pořídil o víkendu a tohle mne zaujalo, tak jsem to ráno ve spěchu, než jsem šel do práce, vyfotil. V manuálu jsem to zatím nenašel. Každopádně k tomu hadice vedou a mám tam prasklou i jednu hadičku a to nafotím večer.

2015-03-30 19:01:43

@ Gsyncro:

Jestli je to nafta, jako ze je ... tak to mozna bude chladic nafty, co se vraci do nadrze

2015-03-30 21:34:35

Takže posílám ty fotky. Všimněte si, že u spojek jsou volné kroužky. Nejsou to pojistky těch rychlospojek? Taky se mi zdá, že je to dost „na ráně“, nechybí tam kryt? Taky jde vidět prasklá hadička, ale to je jiný okruh.

Fronteru jsem koupil celkem náhodně minulý týden, dovoz z Italie. Já jsem najel na převozních značkách cca 150km a ve středu absolvoval STK. Nic neteklo, žádné vůle, výsledek bez závad (chyběla lékárnička). Dnes jsem ji byl přihlásit (800,-Kč + 14 dnů čekat na TP a RZ)

Nejsem automechanik a nerad bych tady někoho popudil, ale VW, které jsem dosud vlastnil (2x Passat, 4x Golf, z toho jeden byl 4x4, ale dnes to jsou už veteráni jako já) jsem byl schopen udržet v provozu s celkem jednoduchým dílenským vybavením ve své garáži (včetně VAGu a VISu na notebooku s diag. kabelem + dostupné manuály a informace).

Je takové info (manuál jak na to) dostupné na Fronteru DTI 88kW pro nadšence s garáží, např. za flašku meruňkovice?

Venca49  
Václav
2015-03-30 21:40:21

gsyncro: Je to chladič zpětné nafty.Ty volné kroužky nejsou pojistky a nemusí tam být.

2015-03-31 07:46:33

Dík za info

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-03-31 08:11:51

gsyncro: Tady je katalog ND a stránka s chladičem paliva:

http://www.partsbase.org/...-ll9-turbo-diesel-engine/

Servisní manuál je v sekci manuály:

http://www.club-opel.com/...anual_download.php?id=276

Pouze v angličtině

2015-03-31 12:11:55

kopejda: Dík za odkaz na katalog ND, to je přesně to, co jsem potřeboval.

Ten manual je na benzinovou verzi, prošel jsem ho už o víkendu, taky super.

2015-03-31 12:21:10

gsyncro: Kdybys býval měl zájem něco se dozvědět a prošel si stránky klubu, přesně na tento odkaz bys už býval narazil úplně naspodu levého žlutého sloupce v sekci Náhradní díly...

2015-03-31 13:17:59

Colommbo: Pravdu máš, ale jak ten žlutý sloupec procházím shora, tak doposud pročítám forum, a dál jsem se zatím nedostal (snad mimo sekci manuály). Informací moc, ale času málo.

2015-03-31 15:06:15

gsyncro: Pravdu máš, tohle jsou asi jediný oplí stránky, který skutečně fungují, jak by měly...

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-03-31 18:18:38

gsyncro: S naftovou verzí je problém, ještě jsem to nikde na netu nevyhrabal. Jedině koupit v knihkupectví....

2015-04-01 22:41:44

Na většinu servisních úkonů, které jsem schopen řešit svépomocí je ten benzínový manuál super, ale stejně nechápu, že v dnešní době nejde ta naftová verze jednoduše sehnat. Jenom pro zajímavost uvádím, že např. na moto BMW lze bez problémů sehnat RepROM, kde je detailně krok po kroku popsána a zobrazena kompletní rozborka/sborka celé motorky, včetně jednotlivých komponent.

Jde mi o to, že od roku 2007 jezdíme s partou na moto offroadové výlety na balkán (hlavně do Albanie) a musíme své stroje celkem detailně znát, aby se nám po různých technických problémech a nehodách podařilo vrátit po vlastní ose, viz např.:

https://www.youtube.com/watch?v=YiWUawc5eOk

kdy u mého GS vytekly všechny olejové náplně mimo převodovky, a jako bonus jsem trefil levým válcem skálu, což vypadalo dost špatně pro mne i GS, ale podařilo se nám to rozchodit.

Na další akci, jsem mimo jiné prorazil olejovou vanu, ale to byla celkem pohodová závada, viz níže , jak to zdokumentoval kámoš.

Tentokrát chci vzít Fronteru včetně řidiče jako servisní vozidlo, protože na poslední akci se již lámaly kosti a jedna motka se musela táhnout na laně, a v té divočině se těžko někoho dovoláš. Nerad bych si tam komplikoval život prasklou podtlakovou hadičkou nebo jinou číčovinou, jejíž funkci nenajdu v manuálu.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-04-02 06:51:38

gsyncro: Pěkné, to já když tam byl naposledy, tak se tam všude po nocích střílelo

2015-05-19 09:36:38

Má někdo zkušenost s "chiptuningem" u této motorizace? (2.2DTi, 88kW, Y22DTH)


Odpovědět