Fórum - Téma


Dodatočná montáž klimatizácie


Fórum Astra F Dodatočná montáž klimatizácie

Informace o modelu: Opel Astra F

Diskuze o vozidlu

1996 Astra F 1.4

4 servisních knížek  |  30 diskuzí

Výkon motoru 44 kW (60 PS) při 5200 ot./min. Točivý moment: 103 Nm (76 ft/lb) při 2800 ot./min. Maximální rychlost 155 km/h. Hmotnost 1 040 kg. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 389 ccm (85 cui), 4-válec, Řadový, X14NZ.



2016-06-16 17:58:29

Zdravicko. Kedze zacina leto a slnko vystrkuje palave rozky, napadlo mi ze by som si skusil namontovat klimu do auta. U verzii 1.4 je to mozne? Bude mat vobec 44kW agregat tah? Ma z montazou niekto skusenost? Prípadne by som to dal namontovat v servise. Dakujem.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-06-16 18:23:20

3dfxman: Nechci být ošklivý ale montáž klimatizace do vaší Astřičky bude nejspíš dražší než samotný vůz.... Další věcí je zápis do technického průkazu vozidla. Nejdříve si na dopravním inspektorátu ověřte, co všechno je potřeba k takové úpravě vozidla.....

Osobně si raději otevřu okno, než abych zapnul klimatizaci. Jezdím trasy do 30 km. Na delší cestu, třeba nějaký náš sraz, bych asi klimu použil.

2016-06-16 18:54:10

Diky.. To je jasne, ze by to nebolo lacne :)

2016-06-16 20:19:46

kopejda: Jo, souhlasím s Kopejdou.

A ještě přidám.

Za Komoušů klimatizace nebyly, a taky jsme žili.

Mrki DĚDEK

(nic ve zlém ale u Tvého auta by to vážně nebylo moc efektivní)

Ještě jednou.... DĚDEK

2016-06-16 22:53:20

A to já zase nesouhlasím Klimatizaci mám zapnutou celé léto, ať jedu i třeba 3 km, protože funkční klimatizace dokáže udělat uvnitř vozu rozumné prostředí během 5ti minut po startu, i ve 30°C vedrech. Navíc mě třeba otevřené okno za jízdy vyloženě se*re. Další věc, v zimě každý nadává, že mu to špatně topí a v létě si radši otevře okno...nechápu.

A k těm komunistům....ano klima v autech nebyla, téměř, ale jen díky tomu, že jsme byli díky RVHP a dalším výmyslům té doby vyloženě sto let za opicema a ač by potenciál byl, prostě se to vyrábět nesmělo. Takže řeči o tom, že dřív to nebylo a taky jsme žili, je tak trochu mimo mísu. Třeba v USA měly auta automatickou převodovku a klimatizaci už vletech, kdy tady bylo jedno "auto" na celou vesnici.

No a k dotazu...dnes ráno jsem psal do naprosto shodného vlákna, akorát o jiném autě a to v tom smyslu, že do auta, s cenovkou 15000,- se nevyplatí montovat snad nic, včetně klimatizace, která by cenou vycházela na minimálně 4 další vozy. Protože i kdejaké rádio je dražší. Spíš bych volil jiné auto, které klimu má a byť třeba nefunkční, raději bych opravil něco, co tam už je.

2016-06-16 23:03:34

Teoreticky by tu bola jedna lacna moznost. Do auta by som dal druhu baterku a vymenil alternator, ktory da viacej prudu (aspon o 2 az 5A naviac). Z tohto alternatora by som si urobil druhy usmernovac a nabijal hoc aj mensim prudom druhu baterku a na nu by som napojil len jeden alebo dva Peltierove clanky(pochopitelne je potrebne o testovat kolko by ich malo byt). No najvecsi problem je v tom ze jeden Peltierovy clanok zhruba berie do 10A(mozno keby sa tento odoberany prud rozdelil medzi dva, tri clanky bolo by to v pohode). A nakoniec to niekde sikovne umiestnit.. Napadlo mi ze dost miesta je v hornej casti pri pelovom filtri.. Tam by sa umiestnili chladice. Mne osobne by stacilo, ak by jemne chladsi vzduch prudil (Nemam rad prilis tvrde klimy ala sibir, ale su ucinne a rychle). Takze urcite to skusim, dam vediet a poslem fotky, ako to dopadlo :) . Diky

ondra01: Mas pravdu :) . Len to auto je moja srdcova zalezitost . A mozno to vyzera blbo, ze sa to neoplati, ale znova sa niecomu clovek priuci a ktovie.. Mozno to bude fungovat dobre.

Venca49  
Václav
2016-06-16 23:13:06

Teoreticky hezký,ale dej na rady kluků,praxe je jiná.

2016-06-17 07:33:26

Peltier je HOVADINA. Jesli o tom něco trochu víš.. Pokud ne , podívej se na jeho účinnost a druhá věc je jeho teplá strana , ta je velmi háklivá a pokud se přehřeje peltier se zničí. Vezmi v úvahu že na to aby klimatizace udělala nějaké příjemné prostředí v autě , potřebuješ cca 3-4kW výkonu ...

2016-06-17 12:23:11

breathlless: Je to pravda ze ucinnost je velmi nizka a v podstate sa to neoplati, kvoli vysokemu tepelnemu odporu vzduchu.. Ale aj tak to chcem vyskusat.


Odpovědět