Fórum - Téma


Dobíjí a nedobíjí...


Fórum Zafira B Dobíjí a nedobíjí...

Informace o modelu: Opel Zafira B

Diskuze o vozidlu

2006 Zafira B 1.8 VIN: WOLOAHM7562190939

45 diskuzí

Palivo benzín + LPG. 5-rychlostní Automatická převodovka. Motor 1 796 ccm (110 cui), Řadový, Z24XE.


1  2

2015-11-18 19:37:15

jajinek71: Pokud nemá multimetr a neví jak nato tak ten odběr nezjistí.Já bych si další dráty do auta nenechal natáhnout ani bych si to nedovolil někomu udělat.Řešení je : Očistit vývody baterie, očistit svorky,očistit připojení mínusového vodiče na karoserii a motoru(kostry), připojení starteru z plusové svorky baterie a jiný vodič dát až když zjistím že je nějaký vodič přerušený nebo jinak vadný.Případně změřit přechodový odpor na vodičích z baterie.Odběr proudu při vypnutém a zamknutém autě by měl postupně klesnout na cca 30mA.Chvíli to trvá než ŘJ v autě tzv usnou.Pokud je odběr vyšší vytahovat po jedné pojistcea tím zjistit který obvod způsobuje vybíjení baterie.Pokud se to neprojeví poklesem odběru,tak se zaměřit na startér a alternátor.

2015-11-18 19:45:09

jikra: Zadej si do kolonky hledat " kód rádia" a tady Ti podle v.č. a typu radia poradí kód.T oho se neboj jsou tu šikulové.

2015-11-18 19:46:11

Nezáleží u měřáku na něčem takovém jaký je jeho vnitřní odpor? Nebo to bez zkreslení lze měřit nějakým běžným komerčním digitálním ampermetrem?

2015-11-18 19:49:37

lada: Stačí na to multimetr za 300 stovky.Stačí když umí DC volty, ampéry a ohmy

2015-11-18 19:57:17

Kody mě v autorizovaném servisu zjistí, aleč když jsem to před asi 7 lety chtěl tak za to chtěli myslím asi 1000,-, že prý to musí oni zaplatit výrobci nebo jak to bylo. A tak jsem si sehnal asi za 500,- člověka co to umí překodovat. Je ale z Plzně.

2015-11-18 20:06:40

POZOR! hovořil jsem s Jiřím osobně telefonicky a popisoval problém se startováním a černým odběrem u Zafiry B . Zapoměl jsem upozornit na důležitou skutečnost. Některá tažná zařízení jsou vybavena elektrikou, která má modul. Tento modul se používá, protože vozidlo má tzv. multiplexní zapojení. Pro upřesnění : např. do světla brzdového a světla koncového jde pouze jeden kabel. Vše ovládá počítač . Zapnete světla a normálně svítí přes jeden drát. Při sešlápnutí brzdového světla počítáč vyšle silnější proud do stejného kabelu a rozsvítí brdové světlo. Proto multiplexní zapojení a proto ten modul na tažné zařízení.

Bohužel u některých výrobců kteří dodávají tuto elektriku a není to originál montované a dodané od Opelu,některé moduly odebírají elektřinu i když vozidlo nepoužíváte. Proto může vzniknout k tomu problému. Jiří zkusí hlavní přívod od modulu přerušit a uvidí. Dá vědět.

2015-11-18 20:08:31

jikra: Půjč si nebo si dojeď k někomu kdo má klešťový ampérmetr. Dáš ho na kabel u baterie a nemusíš nic odpojovat. Vypneš všechno a uvidíš jak velký je odběr. Musíš ale počkat, protože auto chvíli usíná. _To ale uvidíš jak to jde dolů.

2015-11-18 21:13:53

Čau kluci mam tu samu Zafiru a stalo se mi to same mnel jsem podezření na baterku že je špatna ale pak jsem vše odhalil svitilo mi světilko osvětleni kastiku tam je to špatně řešeno světlo se roztavilo ty plíštky a svitilo pořad ja mnel za to ze kdyz je zavreno nesviti vyskousel jsem jestli je svetlo pri otevreni peple a bylo to byl muj problem tak jsem ho vyhodil a je po starosti a mam jistotu ze se to nestane zas kdyz lezu do kastliku tak si roznu stropni osvetlení a je to. Vlastnim Fabii a tam se to stat nemuze maji to vychytany a navic mam komfortni jednotku a ta vse co sviti delsi dobu odpoji

2015-11-19 07:33:23

Mám Zafiru 1,9 a mal som podobný problém . Pochodil som veľa elektrikárov ,vymenil som baterku .Celý problém bol v mínusovom kábli na baterke . Vymenil som celý kábel (- je priskrutkovaný na prevodovke pri štartéri ) až po mínusovú svorku a už 3 mesiace to funguje bez problémov .

2015-11-19 14:25:56

combe: Zafira by ti mela po zamknuti auta taky vsechno po par minutach odpojit, takze ani to svetylko v kastliku by nesvitilo... . Mmchdem, priznivcem zarovek jako takovych, vubec nejsem a vsude, kde to jde, davam led diody. Sviti to vic, cistejsim svetlem a to je nejdulezitejsi, nevybije ti to baterii

2015-11-20 21:16:49

jikra: Ahoj, řešil jsem taky problém s baterkou viz: http://www.club-opel.com/...vybita-autobaterie-103023

Ohledně hodnot nabíjení/dobíjení akumulátoru souhlasím s hodnotami tady již popsanými. Idáel 14,0-14,4 za jízdy vozu s rozsvícenými světli. Samozřejmně čím víc spotřebičů zapnutých (např.ventilátor) napětí potom klesá.

Varoval bych před připojením multimetru zapojeného do serie pro měření proudu při běhu motoru natož před startem. Pro měření klidového proudu se multimetr použít může. U mé Zafiry B je klidový odběr 65mA.

Síťové napětí řeším digitálním LCD měřákem napětí za 130 kč který se vkládá do zapalovače ve voze. Takhle si vyzkoušíte chování dobíjení na provoz spotřebičů a nehrozí žádný zkrat.

2015-11-23 12:58:45

Zdar,

řeším podobný problém na Zafiře 1,7cdi ecoflex. Patrně to bude nějaký černý odběr. Zkoušel jsem měřit ampérmetrem klidový odběr cca 60mA. Odběr kolísá a tím pádem se to blbě hledá. Čekám tedy na volný víkend - přepokládám, že to zabere celý den.

Jinak dobíjení se dá zjistit docela snadno bez měřících přístrojů. Stačí po nastartování podžet na panelu rádia-počítače na cca 10sec tlačítko "settings" (pokud je zapnuto rádio ozve se pípnutí). Pak mačkat tlačítko "BC" - postupně se přepínají obrazovky servisního menu palubního počítače. Na jedné z obrazovek je aktuální napětí palubní sítě.

2015-11-27 20:53:07

První výsledek měření. Při odstaveném autě a po pár hodinách odběr na centrálním zamykání. Ale jen při odemčeném autě. Zkusím zamykat auto i v garáži a uvidíme, jestli vybíjení bude pokračovat.

2015-12-07 18:32:30

Takže zatím vše v pořádku. Zamykám a baterie se nevybíjí...

pene  
2015-12-08 12:06:54

Mám totožný problém. Při volnoběhu se světly ukazuje palubní skryté menu přes 14V. Takže dobíjení asi v pořádku. Při měření klidového odběru multimetrem zapojeným sériově mezi aku a minusový kabel naměřím 1,15A a klesá to postupně až na cca 0,075 A. Když odpojím multimetr a pak začnu měřit znovu, dostanu stejný výsledek. Co by to mohlo být? Nějaký kondenzátor, ...? V autě je neoriginální HF sada Parrot, LPG od dobrého montážníka a jinak nic. Pojistky jsem zatím neodpojoval, protože nerozumím tomu opakujícímu se postupnému klesání klidového odběru.

Auto je 1,6XER, 2011, 85kW. Děkuji za pomoc.

2015-12-12 19:48:51

dle mého názoru je to v pořádku.

2015-12-12 20:56:59

pene: Když rozpojíš multimetrem obvod a znova zapojíš, začnou se znova načítat řídící jednotky ve voze a proto ti stoupne odběr proudu. Každopádně, takhle si s tím hrát, znamená koledovat si o průser, nebo o to, že si vyresetuješ něco, co pak nedokážeš nastavit zpět. Při měření klidového odběru nesmíš rozpojit napájení do vozu, ale přes klemování, aniž se přeruší napájení vozu, propojit multimetr. Jinak naměříš přesně toto a pokaždé.

Pokud má i Zafira, stejně jako Vectra C, testování obvodů (žárovky, spínače...) na stejný způsob, tak i při dlouhodobém měření klidového odběru, krátkodobě naměříš přes 1,5A

pene  
2015-12-12 21:16:23

Děkuju, ale trochu si mě zarazil. To bych pak přece nemohl vytáhnout baterku, abych ji doma dobil. Jinak jsem s tím neblbnul 10x, ale změřil, podivil se, odpojil, změřil znovu a šel se zeptat na fórum. Jestli myslíš rádio, tak pass mám a ono ho to stejně nechce. Každopádně ještě jednou díky.

2015-12-12 21:36:17

pene: Ok, dvakrát se asi nic nestane, ale spíš jsem to myslel tak, aby sis s tím zbytečně nehrál. Ono i to rádio se ti může zablokovat, i když by nemělo...a dalších x jednotek zblbneš jak nic.


Odpovědět

1  2