Fórum - Téma


Dobíjí a nedobíjí...


Fórum Zafira B Dobíjí a nedobíjí...

Informace o modelu: Opel Zafira B

Diskuze o vozidlu

2006 Zafira B 1.8 VIN: WOLOAHM7562190939

45 diskuzí

Palivo benzín + LPG. 5-rychlostní Automatická převodovka. Motor 1 796 ccm (110 cui), Řadový, Z24XE.


1  2

2015-11-18 16:39:59

Vážení kolegové,

už několikrát se mi stalo, že jsem po jedno, až dvou denním stání nenastartoval. Po dobití baterie pak několik dnů i týdnů bez problémů, pak znovu. Změřil jsem dobíjení - 14,3 V, v pořádku. Koupil jsem novou baterii, po měsíci opět stejný problém.

Otočím klíčkem, zacvaká kotva ve startéru, pohasnou kontrolky a nic. Stačí však 15 minut dobíjet nabíječkou a už znovu startuju. Poradíte? Děkuji

bad64  
2015-11-18 16:54:42

jikra: Kolik dobíjí bez zátěže a ze zátěží?

2015-11-18 17:00:56

bad64: Spíš kolik se vybíjí, to je důležitější, kolik má odběr "auto" v klidu při vypnutém klíčku.

bad64  
2015-11-18 17:12:52

jajajarin: Jo to je také pravda.

2015-11-18 17:29:22

bad64: bad64: Někde je černej odběr, Tohle měl táta u fabie, deně dobíjel, koupil novou baterku a pak to bylo rádio. Vyhodi ho a jezdí na starou baterku. Takže ometr a změřit odběr a vytahovat pojistku jednu podruhé.

2015-11-18 17:34:18

Milý Jirko, již několik let od výroby Favoritů až po Zafiru B , kterou vlastním, mám pouze jedinou a účinnou zkušenost a to: nastartuj vozidlo, vypni rádio a veškerou elektriku a změř dobíjení. Pokud dává příklad 13,7 a podobně, je to málo. pokud dává 14,0- 14,4V je to OK. Pokud je tam hodnota 14,0-14,4V, zapni ventilátor a světla a pokud napětí klesne na hodnotu 13,5-13,8V je to také v pořádku. Pokud hodnoty jsou nižší, než co tady píši, udělej následující: na alternátoru je výstup plus, od něho natáhni k baterii na přímo nový kabel o průměru 5mm a na koncích je třeba ZALETOVAT PÁJKOU očka. Nestačí jen zmáčknout kleštěma Tím bude problém pro vždy odstraněn. Mám to vyzkoušené na Favoritu, Felicii, Corse, Vektře a teď na Zafiře B.

Prosím Tě, především než provedeš to co Ti píši, zkontroluj napnutí řemene, aby neprokluzoval. Banální blbost, ale dost podstatná. Pokud budeš potřebovat poradit můžeš mě zavolat na tel: 778036073, Jarek *opel

2015-11-18 17:49:18

jajinek71: Proč po telefonu?Ostatní kteří budou řešit v budoucnu stejný problém se to nesmí dovědět?

2015-11-18 17:53:58

bohumil55: Tak to není myšleno! Myslel jsem, kdyby kolega potřeboval nějakou podrobnější pomoc ohledně dobíjení. A telefon uvádím pro každého! Člověk nikdy neví. Nemám pravdu pane kolego?

2015-11-18 18:02:01

jajinek71: Já si myslím že i ty podrobnosti jsou pro osatní kteří jsou amatéři také důležité

2015-11-18 18:04:47

jajajarin: Jen bych trošku opravil.Ohmetrem měřit odpor .Odběr ampérmetrem.

2015-11-18 18:52:59

bohumil55: Já vím chybička se vloudila. Co píše jajinek je blbost dokud nezjistíš A nemá cenu dělat B. Vsadím na černej odběr.

2015-11-18 19:03:27

Mohu se přidat, akorát, že ten problém nastává když jsou teploty pod cca +5°C a čím větší zima tím horší starty, budíky jdou za roh do protisměru a palubka pohasíná ....

2015-11-18 19:06:30

Já netvrdím pane kolego že nemůže jít o černý odběr, auto jsem neviděl, jen se dělím se svými a pravdivými zkušenostmi. Mě i ostatním lidem, kterým jsem toto provedl, mají svatý pokoj. Samozřejmě vada může být i v samotném můstku a nebo v uhlíkách alternátoru. Ale když pomyslím na to, že pokud mám správně dotažený řemen, tak náklady cca.30kč a 15min. práce je tou nejrychlejší zkouškou. Černý odběr pokud nemá zapnuté rádio, celkem vylučuji, nikdy za 25.let praxe jsem se s tím nesetkal. Však muže zkusit a uvidí. Budu velice rád, když napíše, jak to tedy dopadlo, a co to tedy opravdu bylo za závadu. Minulý týden jsem měl stejný problém u mojí Zafiry B, 1.9.CDTI 110kw a zrovna to bylo ztrátou napětí v kabelu. Proto jsem provedl co tady píšu a dobijí a dobijí a perfektně startuje. Žádný problém. Takže vidíte, že to taková blbost asi nebude

2015-11-18 19:08:10

lada: Ano přesně tak mě to dělalo s tím rozdílem, že budíky mě nelítali.

2015-11-18 19:10:45

jajinek71: Domnívám se, že v tomto případě nejde ani tak o (ne)dobíjení jako spíš o vybíjení akumulátoru třeba zrovna nějakým náhodným "černým" odběrem. Připojení ampérmetru s následným postupným vytahováním pojistek je běžný postup.

2015-11-18 19:11:37

jajinek71: Nechtěl jsem se dohadovat. Nejdřív ale musí zjistit jak to dobíjí. Potom jestli se to nevybijí.

2015-11-18 19:17:50

bad64: 14,2 až 14,5

2015-11-18 19:19:13

Však já to jako dohadování v žádném případě nepovažuji. Jen se snažíme komunikovat a společně řešit problém Ne? No ještě jsem zapoměl podotknout, že pokud nastartuje a pustí klasické světla a jede, tak to vybíjí baterii ihned pokud správně nedobijí. Však uvidí. Napsal jsem jen další variantu.Nic ve zlém.

2015-11-18 19:26:03

Bojím se odpojit baterii, protože nemám service kod pro obnovení rádia. A jinak asi černý odběr nezjistím. I novou baterii jsme měnil přes startovací kabely, aby nedošlo k odpojení. V Oplu jen za ten kod chtějí 800 - 1000...

Dobíjí správnými hodnotami, takže v tom asi problém nebude.

2015-11-18 19:31:28

Takže pokud to dobijí správně jak píšeš, tak skutečně kolegové mají pravdu a problém bude jinde. Kolego kódy se dají zjistit v autorizovaném servisu a určitě bych to udělal.

Prosím Tě, zkus mě přesněji popsat závadu.


Odpovědět

1  2