Fórum - Téma


Dobíjení , alternátor


Fórum Kadett Dobíjení , alternátor

Informace o modelu: Opel Kadett



2015-04-03 19:07:07

Hoj kluci,

zeptám se trochu blbě , když nastartuji tak je napětí z alternátoru nízké , vpodstatě stejné jako na baterce (cca 12v ) teprve po prvním prošlápnutí plynu zřejmě sepne rele dobíjení a napětí vyskočí na 13,2V , což je stejně nějak málo....

Co vás napadá ? Relé dobíjení ? že půjde altík ven je zřejmé , ale co nevim je kde je to rele...

Zítra ještě změřím proud altíku , neměl jsem měřák do tolika ampér.

2015-04-03 19:18:30

breathlless: Ahoj, mám za to, že regulátor je součástí alternátoru.

Venca49  
Václav
2015-04-03 19:31:28

breathlless: Usměrňovací diody,regulace proudu a napětí jsou součástí alternátoru.Jsou to diodové můstky a regulátor.Také mohou být opotřebované uhlíky.

2015-04-03 19:44:01

breathlless: Ano, vše je na altíku a 13,2V skutečně není mnoho... Ještě bych zkontroloval připojení kabelů na alternátoru i akumulátoru...

2015-04-03 19:45:18

Tak supr , zítra přeměřím proud a pak půjde ven :)

2015-04-03 22:03:08

Ahoj, kámo,jukni na diody,asi budou prošlehlý.vseumel jo a relátko je různě,já ho mám u blatníku za baterií

2015-04-04 21:39:25

Tak poslušně hlásím že nakonec byl i upadlý buzení altíku. Dráty vzhledem ke stáří a tepelnému namáhání jdou do kopru. Ztvrdne bužírka a prasne, pak zoxiduje měď a celý se to uklepe. Takže sem opravil dráty včetně dobíjecího drátu altíku a už to na volnoběh dává 14,2-14,4V , při maximálním zatížení 50A (světla,dálkový,mlhovky,ventilátor,vyhřívání) spadne napětí na 12,9V při na volnoběh.

Při 1500ot a víše sem někde na 13,5V, takže asi už ok.

Ještě příští vejplatu koupím kvalitní baterku, tahle už má dost.

Venca49  
Václav
2015-04-04 21:43:18

breathlless: Tak to děláš dobře

2015-04-04 22:22:49

Otázka je jakou , Bosch , Banner , Varta ?

Venca49  
Václav
2015-04-04 22:38:51

breathlless:Mám dobrou zkušennost s Vartou BLUE dynamic.Jinak jsou všechny dobré,když jsou nové.Každá jednou doslouží.

PS: Samosebou ,že Varta Silver Dynamic je o něco lepší a dražší.

2015-04-05 10:20:46

breathlless: 14,2 až 14,4V na volnoběh je žůžo, Tondo, a ohledně nového akumulátoru bych asi taky doporučil Vartu. Jeden kousek z jejich řady Silver Dynamic mi Omču napájí šest let a zcela bez problémů. Na druhou stranu předpokládám, že pokud správně funguje dobíjení, bude asi každý akumulátor "dobrý"...

2015-04-05 11:18:30

Vzpomínám si že obdobnej problem jsem řešil u Renaulta Chamade 19, ten problém byl skoro stejný, s tím rozdílem že ve volnoběžných otáčkách vykazoval stejné - nepatrně vyšší dobíjeci proud (12,2V) a po prošlapnutí plynu, dostal rychlejší otáčky a dobíjel 13.7V a dobíjel pak i ve volnoběhu, vždy po nastartování jsem musel hned vytočit aby pak dobijel, pak jsem altík dal známému autoelektrikářovi, proměřil, vyměnil uhlíky a diodu a byl ok.

2015-04-05 11:30:11

Pozor na terminologii , Proud není ve voltech !

Oprav si to prosím , ... dobíjecí napětí.... Jako elektrikáři mi to rve oči

2015-04-05 11:34:01

breathlless: sorrry :D ale asi určitě jsi to pochopil jak jsem to myslel ? (omlouvám se, psal jsem to v rychlosti, mam tu ještě něco rozdělaného)

2015-04-05 12:19:51

Mám vyzkoušené : Bosch a nyní sice dražší ale hodně vydrží , je EXIDE


Odpovědět