Fórum - Téma


Dlouze padající otáčky motoru.


Fórum Zafira A Dlouze padající otáčky motoru.

Informace o modelu: Opel Zafira A



2014-05-26 08:53:58

Ahoj všem,

na mé Zafiře X18XE1 zdá se mi dost dlouho klesají otáčky motoru. A díky tomu, že spojka mi vystavuje kus nad podlahou (což mi moc nevyhovuje, všechny auta mi začala zabírat už od podlahy), musím se rozjíždět a hlavně dvojku řadit hned po pohnutí auta, abych moc neškubal s motorem. Další stupně už se řadí i ve vyšších otáčkách slušně, ale ty rozjezdy pokud je třeba jedničku trochu vytočit a hned dát dvojku, je katastrofa trhne to motorem. Asi si řeknete, že to je v nohách, ale není, přítelkyni na Feldě spojka zabírá mnohem výš a problémy s tím nemám. Sednu do tátového Scenica a ihned s ním jedu naprosto plynule bez škubání.Je pravda, že v jiné Zafiře jsem nejel, ale na můj vkus ty otáčky padají nějak pomalu, nevisí, nekolísají, jen pomalu padají. Může to být nějaké čidlo?

Jo a ještě jedna otázka. Kdysi jsem se tu někde na foru dočetl o opravě kulisy řazení či táhla. Zdá se mi, že už by sneslo výměnu či jak jsem se dočetl za pomoci soustružníka, snad levnější varianta nějaké výměny něčeho. Celé to plastové tělo na kulise ve středovém panelu jsem již i dotahoval, bylo povolené, na čas se i řadilo lépe, ale nic není věčné a zřejmě by pro lepší komfort řazení nějakou tu opravu sneslo. Či jsou někde nějaká futýrka? na táhlu? Přeci jen řazení již nejí úplně přesné a musím řadit na dvakrát... do neutrálu a pak na další stupeň.. A to vše společně s pomalu klesajícími otáčkami je pro plynulou jízdu pro mne důležité. Občas si připadám jak začátečník, když se při rozjezdu nesoustředím, abych neškubl moc motorem a nelikvidoval tak silentbolky..

2014-05-26 09:26:06

Dlouhý pokles je za všech okolností, rozsahů teplot nebo jen u studeného motoru?

Řazení....jakou máš převodovku? Jestli např typ F23 ovládanou táhly, tak na tu je na Polském allegru hotová věc, jmenuje se to nějak jako lewarek....i s poštou se dostaneš asi na 800. A musíš to řešit přes překupníka, výrobce neprodává do zahraničí. S tím ti pomoct můžu, už jsem to na jedné Zafiře měnil, kupval přes člověka. Ten díl perfektně pasuje, takže to můžu doporučit. A funguje naprosto nádherně.

A pak je možné, že máš převodovku tuším F35, ovládanou tyčí. Tam je jiný fígl, tu převodovku mám já, už jsem to taky řešil. Takže napiš co máš.

A jen na okraj, Stála mi tu Zafira s rozhozenými táhly, nešlo prakticky řadit, i když jsem asi před půl rokem právě u této dával ten "lewarek". Táhla jsem nastavil, stále to nebylo ono. Ale i to jsem nakonec nastavil naprosto úžasně, šlo řadit cokoli dvěma prsty. No a když jsem kouknul pod auto, tak byla roztrhaná manžeta u převodovky. Převodovka bez oleje!! I to může být příčina špatného řazení.

2014-05-26 13:22:52

alzafir:

Otáčky takto padají za všech teplot. Upozorňuji, že nevím, jak rychle mají padat, padají plynule ale myslím, že pomalu...

co se řazení týče, řadit se dá celkem bez problémů jak jsem psal, do neutrálu a pak do rychlosti, ale na rychlé řazení to není a pokud potřebuji rychlý rozjezd a přeřazení, abych například na křižovatce nezdržoval rychle se blížící auta na hlavní silnici, pak to není to pravé ořechové.. Jak zjistím, jakou mám převodovku? dá se to někde na ní vyčíst? Zespodu či shora když otevřu motor?

Manžetu zkontroluji, to je to nejmenší. Kouknu na táhla a kdyžtak dám vědět, co jsem zjistil. Jen otázečka. Jak poznám, že je potřeba nastavit táhla a jak se nastavují, nikdy jsem to na žádném autě nedělal, dá se to nastavit svépomocí doma?

2014-05-26 19:36:39

venca: ZafA X18XE1 by (snad...) měla mít manuální převodovku F17CR, 4,19... Hlavně taky opravdu zkontroluj, je-li v převodovce dostatek oleje...

2014-05-26 20:07:05

venca: jestli máš táhla nebo tyč, to zjistíš po odklopení rámečku s manžetou řadící páky. Pak uvidíš, jestli máš směrem k motoru 2 bowdeny nebo jen tyč.

Pokud varianta lanka a bowdeny, seřídit si to můžeš sám, v oplácké bibli, knize Jak na to, to je dobře popsané.

Jestli budeš mít tyč, tak ti dám instrukce, jak jsem to řešil, ale není to z mé hlavy, jen jsem to zjednodušil.

2014-05-27 07:28:54

alzafir: Na 99% bych řekl, že tyč, měl jsem to otevřené již dvakrát. Tak jestli mohu poprosit o radu..děkuji.

2014-05-27 07:34:21

colommbo: Jak zjistím, že je ho tam potřebné množství a jaký olej případně koupit. Předpokládám, že musím v případě mála oleje vyměnit rovnou celý (kolik se jej vejde do převodovky.

Budu měnit hlavně teď motorový olej. Doufám, že výpustný šroub nejsou na převodovce ani na olejové vaně na ty TORX hvězdičky.

2014-05-27 08:12:28

No vidíš a všechny tyto informace najdeš i v knize "jak na to".

Jak seřídit řazení s tyčí i s lanky , kolik oleje , kde je kontrolní šroub atd atd.

Proč to stokrát rozepisovat na netu ?

2014-05-27 10:42:57

venca: Transaxle, manual F17 5/1, Capacity 1,6 litre... A výpustný šroub na torx být klidně může, Omča na olejové vaně jej má, na převodovce, tuším, taky. A způsob měření (ne)dostatku oleje v převodovce by měl být opravdu popsaný v literatuře, jak ti tu píše kolega - u Omči jej znám, u Zafiry nee...

2014-05-27 11:05:17

colommbo: Děkuji.

2014-07-07 07:58:18

venca: Přátelé, kulisu jsem dle návodu opravil naříznutím kroužku a stažením šroubovacím stahovacím páskem.

Auto mám cca 3 roky a za tu dobu jsem se tak hezky ještě nesvezl. Řazení naprosto čisté, přesné a ve velkém kopci, kde před zatáčkou řadím ze čtyřky až na dvojku, je najednou podřazení slast.... Jsem nadmíru spokojen. A oprava? Místo cca 1000 korun za kulisu jsem zaplatil 15 korun za stahovací pásek.


Odpovědět