Fórum - Téma


Dlouho točí než chytne


Fórum Astra G Dlouho točí než chytne

Informace o modelu: Opel Astra G



2015-12-29 18:58:33

Zdravim, mám problém s mojí Astřičkou s motorem X14XE, když startuju tak hrozně dlouho točí, minimálně 6x překulí než chytne ale čim je chladněji tím chytá líp, třeba když je -5°C nebo ještě větší kosa tak chytne na brnknutí. A ještě jsem si vzpomněl že když startuju tak svítí kontrolka motoru a když je teplo tak svítí pořád i při jízdě ale když je kolem nuly nebo míň tak jen po nastartování, pak zhasne a sem tam se třeba ještě rozsvítí nebo taky ne. A spotřeba si myslím že není nijak zvýšená. Mám v ní danej fungl novej palivovej filtr, vzduchovej filtr, poctivě jsem čistil škrtící klapku, nový svíčky a mám zaslepenej EGR protože dělal problémy, pokaždý jsem nechal auto pár hodin s odpojenou baterkou aby si ECU načetla nový hodnoty. Napadá mě ještě čidlo teploty motoru nebo váha vzduchu :/ Nemáte někdo podobnou zkušenost nebo nějakou radu nebo tip? :)

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-12-29 19:08:48

mastalirsky1: Udělat diagnostiku, prověřit stav dílů co jsi jmenoval (obě zařízení jsou závislé na teplotě) a uvidí se.....

Jako pokus můžeš zkusit před startem odpojit čidlo teploty motoru......

2015-12-29 19:26:50

kopejda: To čidlo najdu přesně kde prosim tě? To bude někde zespod motoru? Jinak je možný proměřit to čidlo teploty multimetrem podle odporu? Jsou na to nějaké tabulky s hodnotami? A ještě motor má při chodu zvuk jak kdybych tam měl turbo takovej lehce hvízdavej podle otáček.

Nestačilo by, že by byly třeba zoxidovaný kontakty, s tím jsem teď řešil problém že se mi nerozvicely zpatecky

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-12-29 19:42:43

mastalirsky1: Čidlo je hned nad řemenicí serva, je strčené od strany rozvodu do tělesa termostatu.

Oxidace v konektoru může hodně ovlivnit údaje, změřit se dá multimetrem, jen nevím jakou hodnotu má mít....

http://www.fae.es/files/p.../pdf/familia-33-bq-50.pdf

2015-12-29 19:52:47

kopejda: Jo tohle schválně zkusím díky :)

2015-12-29 20:14:19

Mas vadny cidlo teploty, hlasi spatny hodnoty ridici jednotce proto to tak blbne. Nech nebo si sam vymen cidlo, je to otazka stokorun a bude zas klid.

2015-12-29 22:16:36

spanys: Díky asi ho vyměním, přemýšlel jsem že bych ho vyměnil hned bez nějakýho diagnostikování problému, přece jen to není nijak drahá záležitost

2015-12-29 22:48:09

A co myslíte že by mohlo být to hvízdání jak kdyby to bylo oturbený? někde jsem slyšrl že prej tak hvízdá altík když se chystá k odchodu ale to snad ne doufám

Venca49  
Václav
2015-12-29 23:02:34

mastalirsky1: Sundej řemen k altíku a vyzkoušej.Když bude klid,tak je to v něm.

2016-01-18 21:22:07

Tak to čidlo teploty motoru jsem vyměnil, zprovoznil jsem si doma diagnostiku v řídící jednotce je chyba EGR ventilu kvůli tomu jak je zaslepenej ale to si myslim ze snad nemá vliv na tenhle problém, bohužel mi ale diagnostika nezobrazila žádné živé data jako hodnoty naměřené čidly, už mě vážně napadá jen váha vzduchu. Ještě mě napadlo jestli třeba nespíná dlouho čerpadlo nebo jestli hází jiskru ale to je asi blbost vzhledem k tomu, že se to odvíjí podle teploty a motor za chodu nevynechává. Přemýšlím že ještě tu váhu vzduchu vyměním pokud nemáte nějakej tip co ještě?


Odpovědět