Fórum - Téma


Diferenciál, prasklý satelit


Fórum Vectra B Diferenciál, prasklý satelit

Manuály  |  Inzerce  |  Model Opel Vectra B  |  Naše vozidla

Diskuze o vozidlu

1996 Vectra B 2.0

1 fotek  |  21 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 998 ccm (122 cui), 16-ventil.


1  2

2014-01-06 15:45:13

Zdravím fandy opelu , chci Vás požádat o radu, bohužel se mi při jízdě ozvalo pár nepěkných ran pod motorem, na pohled nikde nic, tak jsem s tím dojel domů. Druhý den kalužka pod autem, jel jsem do servisu a tam to zvedli...

Prasklo ozubené kolečko v diferenciálu, pár zubů se urvalo a prostřelily mi vanu, takže olej fuč. Technik zvládnul to prasklé kolco vyndat, zbytky a zuby taky, vanu vyklepal a zavařil. Jezdím teď se strachem na jedno kolečko a nedaří se mi sehnat náhradní díl, nevím ani jestli to má cenu, bylo by s tím hrozně práce a nechci do toho už moc investovat, technická končí za půl roku a pak mám v plánu koupit mladší Astru. Jen mě zajímá Váš názor, jestli do toho investovat, zkusit projít STK a za pár šlupek to ještě prodat, nebo jestli to mám risknout a dojezdit ten půlrok bez opravy, ale bojím se, že to jedno kolečko brzo praskne taky.. Mám to auto rád , určitě to znáte a mrzelo by mě dát ho k eko likvidaci.. ale nevim, investovat už se mi do něj nechce, jsem na vážkách..

Děkuju za příspěvky.

bad64  
2014-01-06 16:08:03

georg_i.: No je to samozřejmně tvoje věc co s tím autem uděláš,ale můj názor je sehnat díly třeba zde na clubové inzerci a pokud je auto v dobré kondici tak ho protahnout STK a prodat.

2014-01-06 16:25:25

No ta kondice už pokulhává, rozjel jsem opravy, ale nedodělal. Vyměnil jsem tradičně kapaliny atp. , střední i koncovou část výfuku, palivový filtr, vzduchový (sport) je vyčištěn, ale ty dražší věci jsem už nedělal, když jsem se rozhodl koupit něco mladšího. Bylo by ještě potřeba vyměnit manžety a tlumiče ve předu, vzadu vyměnit čelisti na brzdách a celkově ošetřit rezku na lemech a podvozku, prohnilé to není, ale rezavět už to bohužel rezaví, nad blatníky a na spodcích dveří už se dělají bublinky a snad poslední závadou je už těsnění kolem čelního skla, které netěsní na 100% a proto jsou malé bublinky i tam, taky se mi zdá, že se to začíná roztahovat, když tam zůstane trocha vody a přimrzne . Takže dát to do kondice by ještě stálo dost práce a financí... bohužel, jezdí svůj osmnáctý rok a zub času je nemilosrdný, i když se člověk o auto (jakž takž) stará

P.S. co říkáte na ty díry nasřílené v tom víku? To jsem ještě neviděl..

bad64  
2014-01-06 17:49:54

georg_i.: No ty díra vypadají jako kdby Simír z Kobry11 cíleně střílel od spoda.

2014-01-06 21:56:30

@ Georg_i. :

Ja ti teda nevim, chlape, ale ja mam jeste o rok starsi auto kdyby mi rupla rozvodka/prevodovka ... tak bych vymenil celou prevodovku a jezdil bych vesele bez starosti dal. Kolik za ni das na vrakaci? Dva litry? A jeste budes mi nahradni kolecka ...

Z toho seznamu bych vyresil jenom to predni sklo, ty manzety a mooooozna i ty zadni pakny (to nema vzadu kotouce?) ... jinka bych na to sral. Z vysoka.

Ber to takhle, koupis neco 'novejsiho', brzdy/cepy te stehne budou cekat hned, to samy rozvody, zacnes to mit rad, budes se o to starat ... vecer budes trnout jestli ti to nekdo neohobluje korunou, u nakupaku budes hystercit kvuli duchodcum s vozejkama, kazdej kaminek na dalnici ty rozhodi pohodu, kazdy neznamy vrznuti bude malej infarkt ... a neni lepsi se na tohle vsechno vykaslat? Ten starej kram jezdit bude, ty opravy toho fakt dulezityho te vyjdou na zlomek ceny 'neceho novejsiho' a hlavne, nebude te vubec bolet, az se ten kram za sest let rozpadne uplne ...

2014-01-06 22:47:41

Obzvláště když máš 2.0i , jeden z nejspolihlivějších motorů. Což Astru asi takovou neseženeš.

VB měly ty převodovky opravdu nahouno. Astry maj zas svoje mouchy v elektronickej systemech.

2014-01-07 15:11:24

Díky za názory pánové.

Beawer: vzadu jsou kotočobubnové brzdy, jedno prasátko mi ale pomalu pouští brzdovku ven a utáhnout nejde, prasklo by, takže výměna...

Bre@thlless: s motorem máš asi pravdu, zatím nikdy nevysadil, jen potvora dost žere olej, o spotřebě benzinu raději ani psát nebudu, jezdím za 9l i více, nejezdím totiž moc daleko...

Pokud to vydrží pojízdné do března, tak skočím na STK a uvidím co mi vypíšou za závady, podle toho se rozhodnu, jestli do toho vrážet další korunky nebo už ne.

Uvažuju případně o Opel Astra 1.7 CDTI Elegance combi r.v. 2004 nahoru, nebo nějaký benziňák... nějaký námět na dobrý motor?

2014-01-07 15:33:05

No vevim nevim. Jezdíšli krátké trasy tak CDTi se ti nevyplatí.

Podle mě 20-25k a vyšňoříš si svojí VB do luxusu (rozvody , gumičky na ventilech , oleje , brzdy , koroze ...) a min další 2-3 technický máš klid.

Koupit CDTi a to ještě zde v ČR kdy je jejich minulost (firemní flotila) někdy dosti pofidérní a co se týče prostoru a komfortu je na tom VB přecijen lépe. Pak můžeš pěkně zplakat nad vejdělkem - PDF filtry a pofidérní kvalita nafty - odcházející vstřikovače , elektronické klapky a jiné chujoviny...

2017-06-07 17:41:35

Ahoj. 2.6 jsem protocil kola pri rozjezdu a ozvala se rana. Auto jelo normalne dal, po chvili jsem videl kapky pod autem takze asi taky diferak ale kdyz jsem koukal nikde zadna dira...spis to vypada u me na poloosu....?

2017-06-08 09:44:44

Zdarec, poloosa to urcitě nebude..nejspíš diferák..mrkni musíš tam někde mít díru jako kolega..možná nebude tak veliká

Ty převodovky jsou docelá choulostivý, dělá jim dobře když se vymění olej...stačí levnej pp80, ale protáčet kola bych si asi netrouf..kor když jsou kola v rejdu a autí je dost těžké, tak namáhání převodovky je dost krutý, navíc své hraje u tak starých aut i unava matroše. Jám se modlím, at mě to nepotká protože měnit převodovku je strašná pakárna u tohoto vozu

2017-06-10 09:19:58

většina 1,7cdti nemá DPF a motory jsou to poměrně hodně spolehlivý jinak souhlas s breatlesem v čr je kup loterie ale v D uplně stejný.

Jinak převodovku do vectry B F17 bych tu měl.

2017-07-02 23:12:45

Přátelé nevíte tip prevodovky na Vectru b 97rok. 1799cm3 nebo ktera by tam sla? Po pripade dá se vymenit to planetovy nebo satelitovy kolo. Sam bych to videl na celou prevodovku. Typ motoru je x18xe

Kopejda  
Michal Kopecký
2017-07-02 23:23:42

f4al: Máš ho napsaný na skříni převodovky...... Možnosti jsou dvě: F18WR s poměrem 3,94 nebo

F18CR s poměrem 3,74

2017-07-02 23:27:48

Jezdil jsem na 3rs. 160km/h.?

Kopejda  
Michal Kopecký
2017-07-02 23:29:36

f4al: S kadettem 1.8 i 85kW a F16 jsem taky jezdil na jedničku 60 Km/h.......

2017-07-02 23:40:18

Vebecko me slouzi uz prez 3 roky bez nějakých vetsich vad. Koupil jsem ji tehdy za 10tis od kluka na šrot a za rok vypiplal...až je me jí teď líto. A vlastně moje blbost že sem protacel kola...

2017-07-03 00:07:02

f4al: Můžeš klidně použít obě. Rozdíl v rychlosti na max. otáčky motoru je cca 1q-50/60, 2q-90/110, třetí už bych kecal Ty varianty jsou hlavně rozdílné ve vozech caravan/sedan. Takže, když koupíš ze sedana (jako máš ty) měla by být s největší pravděpodobností stejná.

Převodovky F18 holt stojí za starou bačkoru a ty si tomu jen trochu pomohl...taky by se ti mohl roztrhat diferák třeba při předjíždění

2017-07-03 07:37:30

tak pokud jsi pri 130 na pětku točil cca 3100 otáček tak máš tu do rychla,myslím, že se liší pouze stálým převodem

kombíky většinou maj tu rychlejší, hlavně je třeba měnit olej, já dávam pp80

2017-07-05 08:24:44

Nekde nekdo psal že tam pasuje i prevodovka z 1.6...?

2017-07-05 09:44:35

f4al: to je možný , že tam pasuje, věřil bych tomu, jistě to nevím,ale myslím, že bys tam měl dát takovou jaká tam byla, protože důležité je abys zachoval převodový poměr..máš dvoulitra a když tam nacpeš z 1.6, tak byt tam bude pasovat tak pak budeš točit při cca 100 km/h okolo 3000 tis ot..to bys chtěl? Já si to nebovedu představit jak bych trápil svojí 1.8 třeba na dálnici abych točil 4500 místo 3100 a spotřeba by šla citelně nahoru


Odpovědět

1  2