Fórum - Téma


Diferenciál, prasklý satelit


Fórum Vectra B Diferenciál, prasklý satelit

Informace o modelu: Opel Vectra B

Diskuze o vozidlu

1996 Vectra B 2.0

1 fotek  |  8 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 998 ccm (122 cui), 16-ventil.



2014-01-06 15:45:13

Zdravím fandy opelu , chci Vás požádat o radu, bohužel se mi při jízdě ozvalo pár nepěkných ran pod motorem, na pohled nikde nic, tak jsem s tím dojel domů. Druhý den kalužka pod autem, jel jsem do servisu a tam to zvedli...

Prasklo ozubené kolečko v diferenciálu, pár zubů se urvalo a prostřelily mi vanu, takže olej fuč. Technik zvládnul to prasklé kolco vyndat, zbytky a zuby taky, vanu vyklepal a zavařil. Jezdím teď se strachem na jedno kolečko a nedaří se mi sehnat náhradní díl, nevím ani jestli to má cenu, bylo by s tím hrozně práce a nechci do toho už moc investovat, technická končí za půl roku a pak mám v plánu koupit mladší Astru. Jen mě zajímá Váš názor, jestli do toho investovat, zkusit projít STK a za pár šlupek to ještě prodat, nebo jestli to mám risknout a dojezdit ten půlrok bez opravy, ale bojím se, že to jedno kolečko brzo praskne taky.. Mám to auto rád , určitě to znáte a mrzelo by mě dát ho k eko likvidaci.. ale nevim, investovat už se mi do něj nechce, jsem na vážkách..

Děkuju za příspěvky.

bad64  
2014-01-06 16:08:03

georg_i.: No je to samozřejmně tvoje věc co s tím autem uděláš,ale můj názor je sehnat díly třeba zde na clubové inzerci a pokud je auto v dobré kondici tak ho protahnout STK a prodat.

2014-01-06 16:25:25

No ta kondice už pokulhává, rozjel jsem opravy, ale nedodělal. Vyměnil jsem tradičně kapaliny atp. , střední i koncovou část výfuku, palivový filtr, vzduchový (sport) je vyčištěn, ale ty dražší věci jsem už nedělal, když jsem se rozhodl koupit něco mladšího. Bylo by ještě potřeba vyměnit manžety a tlumiče ve předu, vzadu vyměnit čelisti na brzdách a celkově ošetřit rezku na lemech a podvozku, prohnilé to není, ale rezavět už to bohužel rezaví, nad blatníky a na spodcích dveří už se dělají bublinky a snad poslední závadou je už těsnění kolem čelního skla, které netěsní na 100% a proto jsou malé bublinky i tam, taky se mi zdá, že se to začíná roztahovat, když tam zůstane trocha vody a přimrzne . Takže dát to do kondice by ještě stálo dost práce a financí... bohužel, jezdí svůj osmnáctý rok a zub času je nemilosrdný, i když se člověk o auto (jakž takž) stará

P.S. co říkáte na ty díry nasřílené v tom víku? To jsem ještě neviděl..

bad64  
2014-01-06 17:49:54

georg_i.: No ty díra vypadají jako kdby Simír z Kobry11 cíleně střílel od spoda.

2014-01-06 21:56:30

@ Georg_i. :

Ja ti teda nevim, chlape, ale ja mam jeste o rok starsi auto kdyby mi rupla rozvodka/prevodovka ... tak bych vymenil celou prevodovku a jezdil bych vesele bez starosti dal. Kolik za ni das na vrakaci? Dva litry? A jeste budes mi nahradni kolecka ...

Z toho seznamu bych vyresil jenom to predni sklo, ty manzety a mooooozna i ty zadni pakny (to nema vzadu kotouce?) ... jinka bych na to sral. Z vysoka.

Ber to takhle, koupis neco 'novejsiho', brzdy/cepy te stehne budou cekat hned, to samy rozvody, zacnes to mit rad, budes se o to starat ... vecer budes trnout jestli ti to nekdo neohobluje korunou, u nakupaku budes hystercit kvuli duchodcum s vozejkama, kazdej kaminek na dalnici ty rozhodi pohodu, kazdy neznamy vrznuti bude malej infarkt ... a neni lepsi se na tohle vsechno vykaslat? Ten starej kram jezdit bude, ty opravy toho fakt dulezityho te vyjdou na zlomek ceny 'neceho novejsiho' a hlavne, nebude te vubec bolet, az se ten kram za sest let rozpadne uplne ...

2014-01-06 22:47:41

Obzvláště když máš 2.0i , jeden z nejspolihlivějších motorů. Což Astru asi takovou neseženeš.

VB měly ty převodovky opravdu nahouno. Astry maj zas svoje mouchy v elektronickej systemech.

2014-01-07 15:11:24

Díky za názory pánové.

Beawer: vzadu jsou kotočobubnové brzdy, jedno prasátko mi ale pomalu pouští brzdovku ven a utáhnout nejde, prasklo by, takže výměna...

Bre@thlless: s motorem máš asi pravdu, zatím nikdy nevysadil, jen potvora dost žere olej, o spotřebě benzinu raději ani psát nebudu, jezdím za 9l i více, nejezdím totiž moc daleko...

Pokud to vydrží pojízdné do března, tak skočím na STK a uvidím co mi vypíšou za závady, podle toho se rozhodnu, jestli do toho vrážet další korunky nebo už ne.

Uvažuju případně o Opel Astra 1.7 CDTI Elegance combi r.v. 2004 nahoru, nebo nějaký benziňák... nějaký námět na dobrý motor?

2014-01-07 15:33:05

No vevim nevim. Jezdíšli krátké trasy tak CDTi se ti nevyplatí.

Podle mě 20-25k a vyšňoříš si svojí VB do luxusu (rozvody , gumičky na ventilech , oleje , brzdy , koroze ...) a min další 2-3 technický máš klid.

Koupit CDTi a to ještě zde v ČR kdy je jejich minulost (firemní flotila) někdy dosti pofidérní a co se týče prostoru a komfortu je na tom VB přecijen lépe. Pak můžeš pěkně zplakat nad vejdělkem - PDF filtry a pofidérní kvalita nafty - odcházející vstřikovače , elektronické klapky a jiné chujoviny...


Odpovědět