Fórum - Téma


Diagnostika a oprava motoru 2,2dti


Fórum Omega B Diagnostika a oprava motoru 2,2dti

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2

2013-05-24 10:34:47

Hledam nějakého šikovného mechanika na opravu motoru 2,2dti. Někoho co tyhle motory zná okolí z TEPLIC , ÚSTÍ NAD LABEM , MOSTU.

Něco klepe při volnoběhu a při mírné akceleraci do cca 2500 otaček při plném plynu a brždění ,motorem to nedělá.

Díky za radu

emai: galikpa@seznam.cz

2013-05-24 11:41:59

galik: To muže byt cokoliv, muže byt neco malo dotažene, jak už z venku pod autem na karoserii, nebo nekde nejake vytřískane uložení, a nebo neco na motoru uvolněné, případně pokud si myslíž že to klepe přímo v motoru, tak hodne štěstí :)

vlado.soural, 2013-05-24 11:41:59 napsal:

galik: To muže byt cokoliv, muže byt neco malo dotažene, jak už z venku pod autem na karoserii, nebo nekde nejake vytřískane uložení, a nebo neco na motoru uvolněné, případně pokud si myslíž že to klepe přímo v motoru, tak hodne štěstí :)

2013-05-24 11:54:13

vlado.soural: Je to 100% v motoru celkem hlasitý pravidelný klepání

2013-05-24 12:20:03

galik: mužě to byt klidně jakekoliv uložení klikovky či vačky, jak rikas delato na volnobeh což znamena žet v mazacich kanalcich neni tlakový tlak a nemaze to jakoby tolik, ale pri zvýšení otacek či jízde je zde vetsi tlak a jedna ze zakladnich schopnosti oleje je i těsnit, tak by to mohlo byt klidne tohle, jak rikam nekde zvetšená vůle, ale pochybuju že je v motoru neco uvolněné...klidně to muzou byt kladky se zdvihatkama, unavené pružinky, tak to více klepe, ale samozřejmě že to jde slyšet jen u volnobehu :) jak rikas tohle jsou jen toerie a chce to mechanika kterej si to osobne projede :)

2013-05-24 12:52:54

vlado.soural: Viděl bych to na vstřik nebo něco s ventilama na jednom válci ale jako hydroštel mi to nepřpadá to by to dělalo prořad i při dojíždění na kvalt mohl by to klidně i podpálenej sací ventil. proto bych chtěl sehnat někoho kdo má s tímhle motorem nějaký zkušenosti. Mám najeto 222 tis a do ted žádnej větší problém.

2013-05-24 13:17:52

galik: vstřik to nebude to by jsi poznal podle vyfukovych plnu černych, sací ventil se ventil se uzavýra 30 ° pred horni uvrati v kompresy, ja ti nevím, predstih špatnej? tim padem by to nebylo jen na jednom ventilu, vstřikovače se otvíraji jen když jde do nich napětí, proste jsou to vsechno veci s kterýma nemuze byt problem vstřikovač to asi nebude, ale prece jen, mas dobrou spotrebu, protoze se stava pokud auto dlouho stalo tak ta nafta v tom vstriku zatuhne, a vím že to nerozjezdíš, kamarad na Kangu to tak mel jsou tam PDčka od Delphi, dva byly zatuhlé a nepomohlo to ani poradne projet fakt dost razantne, a ni V-power s kvalitnim aditivem nepomohl, tak to dali no olomouce do repas.... ale jak rikam to bude nejaka houpost, muže to byt zpusobene u nespravnou funkčností nějakeho snimače, který me neco spolecneho s tlumenim kmitu od motoru... ale kazdopadne me tohle tema zajima :) jsem zvedav co to bude :)

2013-05-24 14:45:25

co to je za blábol ? Jaký napětí na vstřikách ? co to meleš ? Nevíš co je 2.2 DTi ?

2013-05-24 15:06:06

bre@thlless: vstřikovaci system diesel turbo injection? každy vstrikovací ventil je ovladan privedenym napetim do cívky elektromagnetu který přitahuje kotvičku, a z vysokotlakeho prostoru přez škrtíci ventil přepouší palivo do do ovladaciho prostoru kde se palivo dostava pod nadzvedavaci kužel, pokud je tlak pod nadzvedavacim kuželem větší než predpeti prižiny otevírá se ovladací tryska a jehla ventilu dovolí palivu vystřiknout ze vstřikovače, tvar vystřiknute mlhoviny je ve tvaru kužele, každý vstřikovací systém, který je elektronicky podporovaný vlastni ridici jedotkou, a ma fukce, predvstriku( pro predehratí spalovaciho prostoru, dále hlavniho vstriku a dostřiku pro zlepesni emisí, tak tedy do toho to systemu je privaděno napětí, a tedy vse je ovladana pusobenim tlaku paliva, snímaču, pružinami, a dalsi funkce pomoci napětí. V tom to pripade si nemyslím že mi vstřikovač ovladá 10 malých černoušků.

2013-05-24 15:08:59

bre@thlless: a jeste jsem zapomenul ze vlastne 2.2 DTI, používá zejmena značka opel( je to to same jako TDI ) bohužel ale opel nemuze pouzivat koncernove oznaceni, mimo jine napriklad škoda auto, audi.... pouziva tohle oznacení :) jen ti chci rict ze oznaceni TDCI pouzivá ford ze stejneho duvodu jako opel opačné DTI, samozrejme víme že TDI je také cammon rail...

2013-05-24 15:23:47

A hlavne tu nejsme od toho abychom si vymenovali nazory ohledne takove veci ktere ja snad uplne jasná, tim chci rict ze mam na tolik dobre vzdelani v oboru mechanizace se zamařením na elektrotechniku, elektroniku, a na elektricka prislušenství, s technologii, motorovými vozidli a strojirenskou technologii, tak opravdu nemam zapotrebi nekoho presvedcovat o jednoznačné veci, tohle tema je tu od toho abychom pomohli vyresit problem s kterym si nekdo nevi rady, hold je to tezky pokud nekdo píše o tom cemu nerozumi a jen se domniva ze tomu rozumí, což asi ta jeho rada bude stát za prd :)

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-05-24 16:38:54

vlado.soural: No, co říci - modely Opel s označením DTi mají rotační vstřikovací čerpadlo, systém který jsi tak pěkně popsal nese na modelech Opel označení CDTI. Toť asi tak vše.

2013-05-24 19:53:29

No právě proto ti to píšu , že si se sekl , motory X20DTH , X22DTL atd , jsou normální rotační čerpadla s elektronickou hlavou a mechanickýma vstřikovačema , to co si popsal je až v oněch TDCI. Jinak Opel NIKDY neznačil motory TDI ! Jsou propastné rozdíly mezi těmito motory a hlavně , motory "TDI" jsou motory Opel , zatímco TDCI jsou Fiat.

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-05-24 20:49:00

TDCi je z produkce Ford, nikoli Fiat (CDTi) ta písmenka se pletou a pletou. Nakonec je to stejně jedno.

2013-05-24 21:46:18

kopejda: A proto my, benzínáři, žádný písmenka nepotřebujeme a máme v tom jasno...!

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-05-24 21:56:16

colommbo: Jakto že ne? Co třeba za Opel: SFI, klasické měkké i a třeba nově SIDI (Cascada). Je pravda, že je mnohem přehlednější - ale když do toho zamícháme VW - jako FSI, TSI, HTP VR6 a tak dál a dál.

Je to jedno, důležité je znát ten správný kód motoru .

2013-05-24 22:49:32

Já myslel že to sou Fiati (aspoň dost lidí to říká) a né forďácký motory. No nic , globalizace nám dává zabrat...

2013-05-25 07:10:34

Nechal jsem to pro jistotu napíchnout na diagnostiku jediné co ukazuje je špatný Generátor impulsů, klikový hřídel, tak jsem ho hned objednal. Prý to má cosi společného s řízením čerpadla!?

Pro jistotu jsem včera vyčistil to slavný sání s vířivými klapkami + EGR+čidlo tlaku v sání+sací kanálky(bylo to pěkně zahegešený)+kontrola všech podtlakových hadiček, sundal jsem víko ventilů vačka bez známky opotřebení. Auto teď znatelně lépé táhne ale zvuk (tupé klepání) stále vesele zní.

Příští týden si nechám změřit tlaky válců abych vyloučil podpálenej ventil ač tomu nevěřím(motor má pravidelnej chod nekouří olej nebere.)

Až dorazí Generátor impulsů, klikový hřídel , tak vyměním a pak se uvidí co dál.

Nemáte někdo ponětí jaký je utahovací moment na držáky vstřiků zdálo se mi že jsou volné tak jsem je přetáhl ale jen tak podle citu.

Co ten Generátor impulsů, klikový hřídel nemáte stím někdo zkušenost?

2013-05-25 09:04:58

galik: Řídící jednotka motoru je sama o sobě jen blbá hmota. Generátor impulsů by měl být (a doufám, že i je) snímač otáček klikového hřídele ("čidlo kliky"), fungující na principu tzv. Hallova jevu a informující (u většiny motorů zároveň ještě s čidlem vačky) řídící jednotku o tom, že se motor točí a v jaké poloze se klikový mechanismus v ten který moment nachází...

2013-05-25 10:26:30

colommbo: Takže můj předpoklad že má vliv na správnou funkci čerpadla není úplně mino .

Díky za reakci

Kopejda  
Michal Kopecký

Breathlless, 2013-05-24 22:49:32 napsal:

Já myslel že to sou Fiati (aspoň dost lidí to říká) a né forďácký motory. No nic , globalizace nám dává zabrat...

2013-05-26 22:39:39

bre@thlless: Jasně že jsi to myslel správně - Fiat je výrobcem motorů CDTi modelů OPEL. To pořadí písmenek je dosti důležité, při přehození vznikají podobné situace, jako tato.


Odpovědět

1  2