Fórum - Téma


Denní svícení, nastavování, OP-COM


Fórum Zafira B Denní svícení, nastavování, OP-COM

Manuály  |  Inzerce  |  Model Opel Zafira B  |  Naše vozidla


1 ......... 13  14  15  16  17

2017-07-06 06:40:38

kopejda: Ahoj... Ja mam svoj kabel oznacenie je stale to iste ale uz tak nefunguje. Ten ma 1.60 ale iba nacita info o aute a nic dalej. len toci a nic. Takze ten 1.70 by mohol mat asi lepsi hardware/software co by asi mohlo ist.

2017-07-17 20:15:27

kopejda: dekuji za tip, ze to mam hledat v nastaveni UEC a REC. Me totiz nejakou formu denniho sviceni, zapnul p.Horacek ze Stezer, kdyz jsem u nej byl, kvuli nefungujicimu solenoidu CNG.

Jenze z toho nejsem moc "odvazanej", jak to funguje. Navic vysledky toho, ze nemusim na nic myslet se uz projevuji (ani ne po 1/2 roce), protoze vcera jsem (letos poprve) vyjel se Simcou a pokazde, teprve az jsem vystoupil, jsem si vsiml ze jeste porad svitim a pak jsem zase jel a nesvitil. Na rozdil od canabis, je denni sviceni navykove a melo by se zakazat

Me to funguje na Zirafe ted tak, ze kdyz otocim klickem, rozsviti se parkovacky a az nastartuje motor, tak se rozsviti normalni potkavacky a parkovacky zustanou. Vzdycky ale s tim sviti i zadni obrysovky a co me vadi, ze se i displej a osvetleni budiku, spolu s dennim svicenim, prepnou do nocniho rezimu. Kdyz jsem byl ted v Chorvatsku, tak jsem kolikrat nebyl schopen precist nic z info panelu. Jesteze si na ten sloupek info-panelu odkladam klobouk, tak jsem si to mohl vzdycky nejak priclonit. Po puvodnim majiteli tam zbyl navic jakysi drzacek (antiradaru?), takze ten klobouk tam dobre drzi a nelita v zatackach po cele palubovce, sem-tam. Ted uz nemusim jezdit ani do Chorvatska, abych nic nevidel na info-panelu. Par slunecnych dni, uz bylo i v CR. Jenom se obavam, ze u meho modelu (2005; zadny senzor; zadna poloha "AUTO") to jinak nepujde. Chystal jsem se to prozkoumat.

2017-07-17 20:23:29

misenko5: Ahoj, ja mam pajc vaux-comu, ktery je pevne navazany na verzi SW. Dej si na to pozor, abys nemel neco podobneho. Cinanek (s copankem i bez copanku) proste ukradne (pardon, zkopiruje) SW a vyrobi k nemu odpovidajici HW. Vetsinou proste proto, ze ty zastarale jednocipky, co jsou v puvodnim HW, Fairchild uz proste nevyrabi, tak si musi Cinanek poradit :-D

Kopejda  
Michal Kopecký
2017-07-17 23:22:55

jurasek: U Tebe to půjde nastavit úplně v pohodě. Zadek vypnout a vepředu zvolit variantu číslo 4. A celé denní bude fungovat tak, že po nastartování motoru se rozsvítí pouze přední tlumená světla (potkávací H7 - či xenon) a jinak vůbec nic. Tedy i displej zůstane v denním módu. Vše v pozici ovladače světel nastavené na 0. Po přepnutí do obrys a pak na osvětlení to funguje již zcela normálně. Otázka překopání OP-comem je časově cca 5 minut......

2017-07-18 15:49:20

kopejda: Moc diky. "Mode 4" na UEC, nebude asi pro me dobry, protoze ty H7-ky, se rozsviti, jakmile zapnu zapalovani. To neni nic pro moji Zirafku, protoze mam porad problemy s dobijenim, ktere mi sulfatuje baterky, rychlosti 1 baterka / 5 mesicu. Proto mohu pocitat je s malou kapacitou, tak na jedno nastartovani. Bez boostru v kastliku, radeji nikam nejedu. No a jak jsem si to tak hezky prepnul, tak jsem dostal jeste napad, ze se kouknu na ty fault-kody, co jich naskakalo hafo, na pulce jednotek. Zacal jsem ale od ECU a ta mi porad hlasila busy, tak jsem vypnul motor a nechal zapnuty klicek, coz je spravny postup u nastavovani/mazani DTC na ECU. No a za tech par minut (vsiml jsem si uz driv, ze pri nebezicim motoru, je ta komunikace rychlejsi i s jinymi jednotkami, tak jsem hned nenastartoval), co jsem to prochazel, jsem uz nenastartoval a to ani s pomoci boostru. Pritom na boostru chybela jen 1 "carka"(/5). Musim si na to dat priste pozor. Jinak samozrejme ty chybove kody, byly vsechny urcite z minuleho tydne, kdy jsem prevazel detsky kocar a pri jeho vykladani, jsem to nechal stat "na blikacky", v druhe rade, ~1/2hodiny. Pri pokusu nastartovat, se mi "tradicne" rozblikaly zarovky na palubce a cvakaly relatka. Takze vsechny DTE byly typu "chyba komunikace po CAN-B." a "nizke napeti" ...teda ta 2. jmenovana kategorie, mozna naskakala az pri tom stani s rozsvicenyma svetlama :o)

Co se tyka te sulfatace, tak v palubni siti je bezne 14.4V, takze dobijeni na "konst. U" by melo fungovat. Jen se ale obavam, ze omezeni na "1xC", nefunguje. Jenze to neumim nijak zjistit. Vloni na podzim, jsem koupil novou baterku. Dobrou, od Yuatsu, zadny "shmaid Pshonski", jako Bosh, Varta... a pod., ktera ale v breznu zase klekla, tak jsem vytahl tu starou , ktera celou zimu lezela "pod Simsonem" v kulne a kdyz jsem z ni strhal ty samolepky, co zakryvaji zatky (taky to nebylo "zadne orezavatko" od "fatry") a zjistil jsem, ze e-lyt je (skoro ) OK, jen mela asi 12.9V, tak jsem ji dobil a zatim (od brezna) na ni jezdim. Akorat v tom Chorvatsku, po ~600km skoro v kuse, a v hroznem horku, se zacala zase "potacet" a po tydennim stani tam, jsem zase pouzil booster.

Podezrival jsem puvodne ESA, ze do prodavaneho auta "uklidili" nejakou "ojezdenou hajtru" a poprve mi to kleklo hned kdyz na me prisla rada na evidencce, kvuli prepisu, kdyz jsem jeste nevedel, ze radio hraje uz pri zasunutem klicku a nemusim mit zapnute zapalovani a cekal jsem na tu ev. ~1.5hodiny, pred vraty

Shrnuto, denni sviceni je mor, ktery dava docela zabrat agregatum a pokud cokoliv neni v poradku, tak se to pri dennim sviceni projevi.

Budu ted off topic, ale pri zavedeni denniho sviceni, mi zacal porad "horet" remen alternatoru, na Audine (100vce Avantovi). Byla tam totiz trochu "ohulena" zubatice sponaku alternatoru, takze remen nesel nikdy poradne vysponovat a trvalo mi par let, nez jsem to dal dohromady, tak jsem si udelal "odbocku", pres "tuningovou" sadu xenonu, ktere "zerou" jen 35W/svetlo. Remen byl pak sice OK, ale zivotnost tech vybojek a jejich cena, me presvedcila, ze to nebyl dobry krok. "Pokoukani" ale zase dobry! Kdyz bezel po krajnici bezec, ktery mel reflexni lampas na sponovkach, tak se mi "rozsvitil" uz na kilometr daleko Proste bomba. Ukoncilo to udani od souseda (takovy "prijemny" soused), ktery me udal svym kamosum, kteri me zastavili hned v Sestajovicich (tam zacinal jejich rajon) tak jsem sel ke spravnimu rizeni a tam jsem si s jednim panem popovidal o dennim sviceni, v mnoha vecech mi dal za pravdu a dohodli jsme se, ze poslu 200,-Kc a bude to odbyty. V celkovych nakladech na ty xenony, delala ta pokuta min, nez 1/10nu a jeste nez doslo k tomu spravnimu rizeni, tak jsem tam dal z5 H4-ky a opravil ten sponak

2017-07-20 00:19:31

kopejda: Zkusil jsem zbyvajici mody a "Mode 5" na UEC udela to, ze po zapnuti klicku nic a az naskoci dobijeni, rozsviti se potkavacky. "Mode 0" (no DRL) na REC se postara o to, ze se neztlumi osvetleni info-panelu a nesviti zadni obrysovky (koncova svetla). Kvuli tomu si "obsluha stroje" musi pamatovat, ze je potreba otocit prepinac svetel, aby se rozsvitily "koncovky" a nejelo se potme. Vepredu to totiz sviti, takze to neni patrne. Sam jsem kolikrat (v "Mode 1") to poznal, az kdyz jsem si chtel pustit dalkove.

2017-07-20 06:05:26

jurasek: To, co popisuješ ohledně baterie, určitě není správné chování. Na tvém místě bych pro začátek neřešil denní svícení, ale to, kam se vybíjí baterie. Budeš tam mít nějaký "černý" odběr. Pokud ti nabíjí 14,4 V, může být problém i zde. Na obyčejných akumulátorech, které v Zafiře jsou, je to už za hranicí. To už je skoro na Ca/Ag. Chyba může být i v samotném alternátoru/regulátoru. Ty chyby, o kterých píšeš, mohou být a pravděpodobně budou způsobené tím nepovedeným startem s nízkým napětím. Měřil jsi klidový odběr? U toho bych začal. Někdo popisuje, že mu rychlejší, ale zase né tak rychlé vybíjení způsobuje displej v zapnutém test módu. Naštěstí já jsem nic takového nepozoroval. Pokud bychom řešili dále denní svícení, je tu možnost použít LED s minimálním odběrem. Ale myslím, že je to zbytečné, pokud máš halogeny. Chybu hledej jinde, ne ve vybíjení denním svícením.

2017-07-20 09:40:28

bigmen: ahoj, asi jsem toho napsal hodne, na pomerne male plose a nedal jsem si praci s tim, abych to nejak lip utridil. Samozrejme ze vim, ze pokud se mi snizuje kapacita baterie, vinou sulfatace od prebijeni, tak jedine co musim resit je, aby zbytecne nesvitily halogeny, kdyz jeste nebezi motor. Presne to tady resim.

Napadlo me tedy vzit svuj novejsi "avomet", ktery meri skutecnou Uef. (integruje efektivni napeti i s "chlupy", ktere jsou namodulovany na SS-slozce) a napeti se pohybuje mezi 14.45 - 14.48V, coz je nejspis dalsi duvod rychle sulfatace baterie. Nabijeci proud zmerit nemuzu, protoze alternator "umi" az 120A, zatimco moje meraky jsou jen do 10A. Pritom kapacita (C) baterie je 65AH, takze nabijeci proud, by mel byt omezen na 65A max. (1xC). Budu to muset poresit, jenze vubec nevim, jak funguje regler na Zirafe. V posledni dobe se nejak ustalilo, ze regler je soucasti altiku, coz he hovadina jak noha. Namusi se sice k altiku vest draty pro buzeni a vsechno je celkove jednodussi, coz pri soucasne "proletarizaci" profese automechanika (hlavne v Nemecku, u nas, "diky" vseobecne nizkym platum, jeste nepotkavame tolik czmoudu), je sice velke "+", ale neda se pak odlisit, co tece do baterky a co je "provozni" spotreba. Driv se to jeste resilo tim, ze altik "umel" dat proud max. = 1xC. Bud na tyto dobre praktiky soucasni konstrukteri "zapomneli", nebo je cely obvod dobijeni mnohem slozitejsi.

Co se tyka "cernych" odberu, nedelam si iluze. Zafira je "vycpana" ruznymi xEC, ktere maji samozrejme klidovy odber, takze kdyz pripojuju baterku, tak to vzdycky trochu "prskne". Pro tvoji informaci, ve 100vce Audine, jsem mel driv CD-changer (v kufru, jak se to na prelomu 80/90tych let delavalo, protoze neumeli ochranit proti vibracim CD mechaniku v radiu, v palubni desce) a ten "zral" 300mA. Kdyz jsem s Audinou mesic nejezdil, tak byla baterka auf, i kdyz tam byla 72Ah. Dnesni auta jsou proste takovy. Rekord mohl stat 1/2roku, parkrat se otocil a naskocil. Teda diky LPG, Simcu jsem ted (v nedeli), pro zmenu, protacel 3x (poprve po zime jsem startoval), protoze Simca nema rucni pumpicku benzinu a chvili to trva, nez se napumpuje benzin do plovakove komory a vsechno to musi oddrit starter. Je porad jina doba a ty auta se meni, neuveritelnou rychlosti Dnesni ridici elektroniky (ty xEC), maji uz zase podstatne nizsi spotreby, ale u 11let stare Zirafy, s tim klidovym odberem nic nenadelas.

2017-07-20 10:39:07

jurasek: evidentně víš, jak auto funguje a o čem píšeš, takže moje teoretické rady ber prosím s nadhledem. Do aut už dlouho nedělám, tak mé znalosti jsou čerpané z mých nevelkých zkušeností a z toho, co se dočtu, nebo z toho, co mi kluci, aktivně se zabývající součastnými problémy, řeknou. Nicméně se mi nezdá, že by baterie vlivem přebíjení za cca. rok ztratila tolik kapacity, aby jsi měl jen jeden pokus ke startu, pak musel používat booster. Na Š 125 jsem do systému dobíjení na radu zkušeného autoelektrikáře zařadil ještě diodu, abych docílil většího napětí a dudíž se snížila potřeba proudu. Byla tam přídavná světla, mlhovky, autorádio, hodiny, dodatečné podsvícení a spousta dalších hovadin. Přesto, že napětí bylo cca 14,6 V jsem za 3 roky baterku nezlikvidoval. Ano, doléval jsem destilku, ale nižší kapacitu jsem nepozoroval. Tudíž se mi nezdá, že bys svoji baterku tak krátkým používáním zlikvidoval. Podobně na tom byla baterie v Š1000MB, kde dynamo díky neseřízenému regulátoru dobíjelo 15,8V! Žárovky sice praskaly co ¼ roku, ale baterie s doléváním vydržela. Jak víme, sulface, o které píšeš, vzniká při nedostatečném dobíjení akumulátoru, takže v případě 14,4 V nemůže být o nedostatečném dobíjení u obyčejného olověného akumulátoru řeč. Ani kdybys použil Ca/Ag akumulátor, nemůžeš ho za tak krátkou dobu nedostatečným nabíjením zlikvidovat tak, že máš na start jeden pokus. Opravdu bych to viděl na černý odběr. Kolik V má akumulátor po jednodenním stání a kolik při startu? Pokud je klidový odběr v pořádku, řeš alternátor. Ano, dnes a asi již 20 let zpátky je regulátor součastí alternátoru, ale autoelektrikář, opravujícící alternátory, na to má stolici a dokáže ho proměřit a zjistit, kde je zakopaný pes. Denní svícení řeš až nakonec. V létě by neměl být sebemenší problém se startem i s rozsvícenými světly, protože zatuhlý motor v zimě je pro akumulátor daleko větší zátěží. A pokud trváš nadále na denním svícení bez odstranění příčiny, použij LED, kteté mají zanedbatelný odběr a navíc spousta z nuch se rozsvítí až po nastartování.

2017-07-20 10:58:43

bigmen: Problem nevidim primarne v tom napeti (proto o tom pisu jako o podruznem...), ale v tom, ze alternator na Zafire, umi dat az 120A (vsadim se, ze kdyby takovy proud protekl altikem, na tvoji S-125, tak by vyslal kourovy signal nejvyssi nouze Proto byla tvoje baterka "v bezpeci". Elektrikari tomu rikaji tvrdy/mekky zdroj napeti. takze kdybys dobijel "prazdnejsi" baterku, tak by jeho napeti, jakozto mekkeho zdroje kleslo, cimz by se prirozene omezil proud, do te baterky dodavany. Je to vsecko jen aplikace Ohmova zakona, ktery se uci uz na ZS a neni na tom nic, z "raketoveho inzenyrstvi" :-D ), coz je (skoro 2x) vic nez 65A, ktere by mela max. dostavat moje 65Ah baterka. Proto musi byt asi toto nejak osetreno, jenze ja temto modernim dobijenim, kdy je altik schopen dat tolik proudu, ze baterku "upece", nerozumim. Osetrene to nejak byt ale musi. Jinak by ty baterky odchazely, jako odchazi me. S dennin svicenim to samozrejme souvisi, protoze kdyz vim, ze mam jen omezenou kapacitu v baterce a tento problem neumim vyresit, snazim se aspon chovat co nejefektivneji, v ramci platnych zakonu.


Odpovědět

1 ......... 13  14  15  16  17