Fórum - Téma


Demontáž - Přetěsnění servo pumpy


Fórum Vectra B Demontáž - Přetěsnění servo pumpy

Informace o modelu: Opel Vectra B



2014-10-10 00:24:21

Cena opravy mne vyšla cca na 100,- za 3 okroužky, gufero 19-32-7 a ložisko 6303 2RS (Origo NTN 6303LU)

1) Vyndat Airbox, neboli celou krabičku v níž se nachází vzduchový filtr

2) Klíčem č 15 na matce dopínací kladky (nachází se vlevo pod servem) otočit proti směru hodinových ručiček (ale také proti vůli dopínací pružiny v ní), tak aby šlo přes řemenici serva převlíknout klínový řemen. Odpojit hadici dole na nádobce a nahoře vyšroubovat matku na trubce.

3) Pokud se servo nachází na stole -> povolit 6 šroubů na zadní straně

4) vzhledem že k tomu že asi nikdo nebude opravovat nové a funkční, budete to mít stejně přirezlé asi jako Já, tudíž zadní dekl růčo nesundáte. Je potřeba něčím vyklepnout opatrně vodící trny pro nádobku zkrze dírky ze strany řemenice a zkrze otvory v ní (v mém případě hřebíkem upraveném bruskou na průměr otvoru a asi 1cm dlouhý trn). Nemlátit jen do jednoho naráz ale na střídačku, jsou tam dva proti sobě! Víčko pak doporučuji sundávat s řemenicí směrem dolů, aby se nevysypali vnitřnosti.

5) Vyndat vnitřní věneček s lopatkami na hřídeli. Aby se nevysypali lopatky (jsou tam volně), použil jsem silný magnet kerý je v jádru podržel.

6) Vyndat tolecto s oválným otvorem a vodicími tyčkami.

7) Označit polohu a vyndat "labyrint" , opatrně šroubovákem tak abychom nepoškodily dosedací plochy a hrany (prostě vypodložit hadrem!)

8) Stahovákem nebo lisem vytlačit hřídelku s řemenicí ven z hliníkového bloku. Vyjede i s ložiskem, žádná segrovka ani závlačka tam není, je pouze přilepené. Nevomlátit Kladivem zadní část osy je uložená v jehlovém ložisku!

9) Pokud budete měnit i ložisko, je potřeba lisem sundat řemenici směrem od ložiska! Nezkoušet nějaké X ramenné stahováky za obvod nebo skrze otvory. Můžete si z ní udělat hravě 8mičku, nebo jí jinak zdeformovat. Osobně jsem to na lisu podložil pod ložiskem a vytlačil řemenici i ložisko najednou.

10) vyměnit ložisko, nalisovat zvlášť až na doraz! Vypodložit řemenici na středu a nalisovat přes kus hliníku hřídelku. Vyměnit gufero v hliníkovém bloku. Nezatlačit až úplně dovnitř, jen tak aby bylo souběžně s hranou.

11) Pokud jste to neudělali, odmastit vnitřní obvod hliníkového bloku a obvod ložiska na hřídeli. Po té přilepit příslušným lepidlem k tomu určeným (Já jedu Loctite 648). U mne to šlo sesadit v rukou. Je dobré si to také nejdřív zkusit na "sucho".

12) posadit na řemenici, vložit labyrint a zatlačit na doraz - doporučuji lehce vazelínou namazat o-kroužek, po vymytí tech. benzínem kluznost materiálu nějak zmizela.

13) Nasadit kolečko s oválným otvorem a vodícími tyčkami.

14) Opatrně sundat magnet z válečku s lopatkami - zůstane chvíli lehce zmagnetizovaný a lopatky by se v něm měly udržet. Nasadit do oválu kolečka na hřídel.

15) Namazat vazelínou o-kroužek a vložit do drážky zadního víka, tak aby při svislé polože držel ve víčku.

16) Vyměnit na nádobce oleje těsnící gumičky na výtokovém otvoru do serva. Nezapomenout menší gumičku zajistit plastovou pojistkou.

17) Nasadit nádobku oleje na blok serva a zaklapnout zadním deklem s ložiskem a o-kroužkem. Opět žádné násilí ! Jde to rukou ale chce to trochu trpělivosti a kvrdlání deklem než si sedene.

18) A to nejdůležitější na konec....samozřejmě dotáhnout těch 6 šroubků že jo.. ale opět je potřeba si uvědomit dotáhnout, ale s citem, je to do hliníku.


Odpovědět