Fórum - Téma


Cvakání motoru po startu


Fórum Corsa C Cvakání motoru po startu

Informace o modelu: Opel Corsa C

Diskuze o vozidlu

2006 Corsa C 1.2

8 fotek  |  23 diskuzí

Výkon motoru 59 kW (80 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 200 ccm (73 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, Z12XEP.



2016-06-26 11:01:30

ahoj, co může způsobovat po startu asi 3-4 sekundové cvakání ventilů, jako když nastartuje starý diesel. Jak se natlakuje olej, je vše v pořádku. Dříve to nedělalo, asi jen sekundu, teď je to mnohem déle. Pokud auto déle stojí, tak pokaždé, i na teplém motoru, pokud stojí do cca půl hodiny ,je start bez hluku.

najeto 127000km, výměna oleje a filtru pravidelná před měsícem, olej Dexos2 GM 5W30, filtr CHampion. Prostě mu déle trvá než se natlakuje olej, což dříve nedělalo. Po natlakování už motor tichoučký.

Je třeba s tím něco dělat, nebo je to normální?

2016-06-26 11:19:56

video: neslysšim, nemam možnost... odhaduji to na hydroštely - nejprve bych to napojil na diagnozu a nebo na manualni tlakomer - aby si vyloucil vadne olejove cerpadlo. Dalsi veci muze byt nevhodny olej, zkusil by sem pouzit hustsi tzn. 5w-40. Jaky pouzivas interval vymeny oleje? long life a nebo menis co 10-15tkm? V nejhorsim vyndat hydrostely a vymenit na nove, coz neni levna vec - a kdyz menit tak vsechny a za kvalitni ne smejdy.

edit: jinak "zvuk jako diesel" muze zpusobovat vadne fungujici EGR ventil.

2016-06-26 12:46:31

olej měním po 20tis, a hydroštely by cvakali i potom, ne? Tohle je prostě delší dobu než obvykle než natlakuje olej. Nemůže to být ventil v tělese filtru, který pustí všechen olej ven do vany? Protože třeba 10 minut od vypnutí motoru a následném startu tento zvuk není, jen když motor déle stojí. Auto na jednotce žádné závady.

2016-06-26 20:24:41

jirakus: Z12XEP má rozvodový řetěz s hydraulickým napínákem. Může být, že ten napínák nefunguje už správně, vyteče z něj olej a po startu se znovu naplní pomalu, volný řetěz pak při nabíhání na vačková kola vydává zvuk jak traktůrek. Kolik má motor najeto...?

2016-06-26 20:44:57

Najeto 127 000km většinou delší trasy.

2016-06-26 21:13:21

jirakus: Problém bývá v tom, že rozvodový řetěz je spíš jen takový řetízek, který, nefunguje-li napínák nastopro, se prostě vytahuje, stačí málo a už se při nabíhání na vačková kola projevuje tím cvakavým zvukem. 127tis.km není mnoho, ale případy nutnosti kontroly popř. výměny rozvodů nejsou, bohužel, výjimkou ani při ještě nižším nájezdu. Pokud se zvuk projevuje jen po delším stání a ustane po tak krátké době, zatím bych to nehrotil, není to nic smrtelného, horší pak je, když řetěz cvaká nepřetržitě, to už se omílají i zuby vačkových kol a hrozí přeskočení řetězu. Při výměně rozvodu se mění, pokud se nepletu, kompletní sada včetně vačkových kol. O rozvodu těchto malých motorů už se tu ve Fóru psalo poměrně dost.

2016-06-26 21:23:08

Když já si pořád spíš myslím že je to cvakání ventilů než řetězu. Jako kdyby hydroštely neměli těch pár sekund po startu tlak oleje.

2016-06-26 21:26:24

jirakus: Co si ty myslíš, nikdo neovlivní a je to tvoje věc. Píšu jen, co to být může a co to dle mého soudu je.

2016-06-26 21:28:44

jirakus: A takhle to pak vypadá "v akci"

2016-06-26 21:35:52

A právě v tomto videu, první vteřina po startu je přesně ono, co trvá mě asi 3 vteřiny i víc, pak se to utiší.

2016-06-26 21:39:33

muže tenhle klepavy zvuk způsobovat i rozvodový řemen ? omlouvam se že vyrušuju puvodni tema. díky

2016-06-26 21:50:22

heiderak: Zcela obecně nee, rozvodový řemen takový rachot nedělá.

jirakus: První vteřina zvukového záznamu bude velmi zkreslená, ten záznam je hlavně o tom, jak se projevuje stále volný rozvodový řetěz. Navrhuju toto: vpodstatě jakékoli "divné zvuky" se od klávesnice těžko posuzují/diagnostikují. Sám mám s vadným hydroštelem sluchovou zkušenost jinou, zvuk se projevuje spíš jako tikání, ne rachtání. I tak je to vše velmi subjektivní. Já tě víc už přesvědčovat nebudu, vše jsem už napsal a tož počkej(me) na názor(y) někoho opravdu zkušeného.

Venca49  
Václav
2016-06-26 21:54:02

heiderak: U rozvodového řemene toto není,ale může zaklepat i napínací kladka,je li řemen přepnutý.Ta potom klepe v krajní poloze.Jinak se jedná spíše o hydroštely.

2016-06-26 21:56:02

OK, můžu souhlasit s volným řetězem, takže pokud se během 4 sekund zvuk ztiší, tj. řetěz se napne tlakem oleje, není potřeba zatím provádět žádné kroky?

Díky za rady a neber to tak že ti nevěřím.

2016-06-26 21:58:01

Jen se mi s tím nechce hned do servisu, kde ze mě budou chtít sedřít kůži

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-06-26 22:28:41

jirakus: Jako první věc co bych udělal, tak bych tu vodu z motoru vylil a dal tam nějakou dobrou 5W40 a uvidíš co se stane. Určitě to pomůže. Jinak měnit olej po 20 tis u takového motůrku je holý nesmysl i když jezdíš dlouhé trasy. Měň každých 10 tisíc a klidně i 10W40...... Používám 10W40 Eneos a Corsík si ševelí již 160 tisíc km... A nějaké takové šílené zvuky jsem ještě neslyšel.

2016-06-28 11:51:03

Ahoj vsichni. Diskusi se moc neucastnim, ale tahle mne zaujala. Presne takove zvuky, co jsou zde popisovany, vydaval oplik taky, ale jen v zime, nebo jen pri startu opravdu hodne studeneho motoru. Cca po 5 vterinach klid a motor bezi, jak ma. Prisuzoval jsem toto tez hydrostelum a zatim to neresil. Ted je klid, tak pockam do zimy a uvidime. Snad to neni nijak nebezbecne. Mam najeto cca 130 tis.Znate nekdo odpoved, proc jen v zime ? Diky Stenli.

2016-06-28 13:41:12

stenli: S velkou pravděpodobností prochladlý/hůře čerpatelný motorový olej...

2016-06-28 22:39:08

Diky za vysvetleni. Verim Ti. Nebezpecne to asi nebude. Mam v motoru 10W 40.

2016-06-29 09:37:11

stenli: Oleje viskozitní třídy 10W40 jsou v našich autech běžně celoročně používané. Ve tvém konkrétním případě bych zkusil pouvažovat o přechodu na 5W40, olej s nižším "zimním" číslem bude mít nižší viskozitu (bude "řidší") zastudena a čerpadlo jej rychleji dopraví do všech mazaných a plněných míst "vršku" motoru, doba pazvuku se může výrazně zkrátit či vytratit zcela. Tedy bavíme se o studených/mrazivých zimních startech.


Odpovědět