Fórum - Téma


Cukání, smrad nafty


Fórum Vectra C Cukání, smrad nafty

Informace o modelu: Opel Vectra C


1  2

2014-08-21 19:18:28

Zdarec,

mám problém. Občas se mi stane, že auto začne cukat a do výfuků na topení smrdí do kabiny jak výfuk, spálená nafta nebo tak. Auto cuká především když jedu bez plynu a při nízkých rychlostech do cca 30-40km/h. Kde může být chyba? Auto nijak nekouří, nebo to alespoň není vidět. Spotřebu mám cca 7,5 l/100 , cca 1/2 jízdy po městě, jinak nejezdím jak blázen ale ani jako důchodce :) .

Diagnostika nic nevyhazuje... Nevím. Asi se budu muset spolehnout na servis :-/.

Auto v profilu, je to automat, ale nevím zda to může být problém. Díky za zkušenosti :)

2014-08-21 21:00:56

Pokud Ti smrdí do kabiny spaliny, tak bude s největší pravděpodobností někde ve výfuku díra. Nejpravděpodobněji vlnovec. Cukání by s tím nemělo souviset, i když pokud máš DPF, (jako že ho máš) tak by mohly bejt zblblý čidla.

Ale to by se asi na palubce mělo něco rozsvítit

Mrki

2014-08-22 08:02:12

Tak dneska opět cestou do práce lehké cukání. Všiml jsem si kouře z výfuku při přidání plynu. To je zřejmě to, že to smrdí do tý kabiny. Ve výfuku díra určitě není, cca před 3 týdny mi výfuk kontrolovali v servisu.

Když to kouří, tak kde je chyba?

Může to kouřit při vypalování DPF? Ale otáčky i jízda byla standardní, nemyslím že se v tu chvíli vypaloval.

Co se to s tím autem děje? :(

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-08-22 08:44:53

the_dead1: Ahoj, ten smrad nafty je smrad spálené nafty nebo rozlité nafty??

2014-08-22 09:56:29

kopejda: spalene. ale nevim jestli to neni z toho vyfuku jak to huli

2014-08-22 10:39:30

the_dead1: Já ti teda nevim, Maruš... Auto pořádně nejede, hulí, smrdí a hodně se hřeje výfuk - pořád si tak nějak myslím, že to má souvislost s DPF, tohle jsou všechno průvodní projevy...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-08-22 10:40:42

the_dead1: No každopádně když protáhnu tu naši Vekinu, tak to černě začudí (usazené saze) ale v autě nic nesmrdí.......

Mám osmiventil, Ty máš tu silnější s vířivými klapkami v sání. Možnost úniku spalin vepředu je z výfukové soustavy (vlnovec a trubky) turbo vepředu na motoru, vedení k EGR ventilu, EGR ventil, sací potrubí na motoru se součástí vířivých klapek. Víc tam není.....

DPF filtr je pod ruční brzdou, ten při vypalování smrdí úplně jinak (jako když se rozpálí litinové pláty na kamnech do červena ) a nekouří to.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-08-22 14:39:33

the_dead1: Nějak nevím kam psát dřív?? Proč jsou dvě stejná vlákna na jednu věc?? Výfuk a smrad z něj??

2014-08-22 19:47:03

kopejda: Omlouvám se, je tu podobné téma, kde jsem řešil přehřívání výfuku. Omlouvám se

2014-08-22 19:53:16

Při jízdě auto necuká, spíš když se jede bez plynu. Nebo je znát když pustím plyn tak cukne, a když sešlápnu plyn tak taky. Auto kouří především při sešlápnutí plynu, jinak to není vidět. Asi si půjčím OP-COM a kouknu na zanesení DPF. A kdyby byl přicpanej EGR tak to vyhodí chybu nebo ne?

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-08-22 20:09:00

the_dead1: OK, je v tom trochu chaos Cuknutí při přidání a ubrání plynu bude dělat dvouhmotý setrvačník.... Co to dělá na místě při volnoběžných otáčkách s neutrálem při střídavém vyšlapávání spojkového pedálu? Ozývá se takové zarachocení?

S tím egrem - do jisté doby to chybu neukáže, až když se zasekne úplně.... EGR je zrovna při jízdě městem na nízké otáčky (1300 až cca 2100) otevřen naplno, při dalším zvyšování otáček se postupně uzavírá...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-08-22 20:13:45

the_dead1: Měl by jsi napsat: "Auto kouří především při PRUDKÉM sešlápnutí plynu, jinak to není vidět." Je to tak?

Když pedál sešlapuješ pozvolna, tak nekouří, že?

2014-08-22 20:30:17

kopejda: Mam automat, takze nevim A kdy pridavam postupne tak nevim.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-08-22 20:47:12

the_dead1: Aha, pardon, popsal jsem manuál, u automatu může být chyba právě v něm. Převodovky AF40 výrobce z Japonska (AISIN) byly dost poruchové v první generaci, druhá generace byla upravena a je podstatně spolehlivější.....

http://www.opel-infos.de/getriebe/af40.html

2014-08-22 20:52:42

kopejda: cukani bych pochopil ze muze delat prevodovka. ale proc to kouri? na co se zamerit kdyz pujcim opcom? nejhorsi je ze jedu za tyden na dovcu

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-08-22 21:07:19

the_dead1: Zaměřit s op-comem? Hlavně na to, aby jsi nerozjebal celé auto na mraky Pak to dát dohromady není vůbec jednoduché. Už jsi někde studoval (pročítal) jak Vekina funguje po elektronické stránce?? Já aby jsi neměl představu, jako že to je pořád auto jako felície co šla opravit šroubovákem a kladivem

Ve voze jsou tři druhy Can-bus sběrnic (tři rychlosti průtoku dat) komunikace mezi jednotlivými jednotkami je na digitálním protokolu.... Jednotek ve voze může být při maximální konfiguraci až 26

Op-comem rozhodit párování a komunikace je na to tata, když nevíš co a jak..... Hlavně se vyhni tlačítku PROGRAMING a SAVE DATA, ERASE atd.....úpravy EEPROM.....

2014-08-22 21:15:03

nebudu zasahovat. hlavne kouknu na dpf filtr a uvidim co as jak. kdyztak se pokusim vycistit egr. a v pondeli kdyztak servis

2014-08-22 21:19:31

the_dead1: Budeš-li zkoušet stacionární regeneraci DPF, tož buď opatrný, na jakém podkladu parkuješ - říkal mi loni jeden hoch od Oplu, že z toho horka i dlaždice na podlaze dokážou popraskat...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-08-22 21:23:03

colommbo: JJ Tomu se nedivím....

2014-08-23 10:23:15

Tak panove, opcom bez chyby. Saturace dpf 96%. Auto sem protahl, nyni 50%. Stale kouri a cuka. Mam se poustet do cisteni egr?


Odpovědět

1  2