Fórum - Téma


cukání, řazení 1.6 74kw


Fórum Astra G cukání, řazení 1.6 74kw

Informace o modelu: Opel Astra G



2014-10-14 22:21:52

čaute po dlouhé době. Jen mě zajímá jedna věc. Auto mám možná půl roku. CELOU dobu mám problémy s cukáním, zatřesením auta a až dušením motoru při rozjezdech, ale i po přeřazení na 2. stupeň a následném šlápnutí na plyn. Semtam zpátečka. Tam spíš dušení.

Už krátce po koupi mě bylo řečeno, že tyhle motory od Opelů je třeba více vytáčet, ale je to moje 3tí auto a i když jiná značka, tak prostě za tu dobu to nemůžu vychytat. Občas se podaří to poměrně plynule rozjet, ale v naprosté většině případů hnus. Už s tím skoro nerad jezdím.

řadit se dá v klidu, ale i tak mě napadlo třeba vadné ložisko spojky...

Celou dobu se hádám sám se sebou, jestli je chyba ve mě a pro tohle auto nemám cit nebo je tam nějaký technický problém. Budu to chtít nějak řešit.

Děkuju za případné rady i názory.

2014-10-14 22:29:50

calibreakcz: Má tvoje Astra dvouhmotový setrvačník...? A kolik má (cca) najeto...?

Venca49  
Václav
2014-10-14 22:37:02

calibreakcz: calibreakcz: Názor,že je nutno motory od Opla více vytáčet,je jen alibismus případného mechanika.Záleží vždy na levé a pravé noze.Tím nechci říct,že neumíš jezdit.Cukání až třesení auta,dušení při rozjezdu a řazení,třeba jen na dvojku,není normální.To nedělala ani Š-100,ani Trabant.Je možné,že jsou nastavené malé volnoběžné otáčky,může to být ve spojce,třeba i v odvzdušnění,setrvačník,ale i spousta jiného.Není možné,aby po půl roce jsi neuměl jet s takovýmto vozem.

Je to autíkem,ne nohama.Pořádný mechanik by po projetí věděl,zhruba,co a jak.Najdi si ho,chce to zkoumat na autě.

2014-10-14 22:43:53

Nejsem automechanik a měl jsem za to, že setrvák mají jen diesely. Aktuální počet km je 155 tisíc a nějaké drobné. Počtu osobně věřím. Auto je z Německa, ale mám originál německý techničák od jediné majitelky + km ověřené diagnostikou při koupi. Já najel za tu dobu s autem něco před 6 tisíc km.

2014-10-15 10:06:27

ahoj, měl sem to taky,1,6 16V 74kW .2001 Zkus zaslepit egr ventil, v OPLU prodávaj originál záslepku stála asi 325,- vyndáš egr jsou tam dva torxy necháš ho zapojenej aby to neházelo chybu dáš místo něj záslepku a pod jeden šroub chyť egr aby ti neplandal v autě nebo ho dej někam vedle já ho mám zatím páskou chycenej k nějaký trubce. Já sem řešil jinej problém i tady na forech, auto mi za jizdy chcípalo a dusilo jako tobě. VYMĚNĚNO - UDĚLÁNO - ČIDLO KLIKY, ČIDLO VAČKY, ČIDLO TEPLOTY, ZAPALOVACÍ LIŠTA, VSTŘIKY, KOMPLETNÍ VYČIŠTĚNÍ PALIVOVÉHO VEDENÍ VČETNĚ NÁDRŽE, ČIDLO TEPLOTY NASÁVANÉHO VZDUCHU,

Od tý doby co jsem zaslepil egr - auto jde krásně od spoda jako nikdy za dobu 8 let co ho mám, a hlavně nechcípá což byl problém který jsem řesil - zatím najeto cca 1200km tak to nechci zakřiknout

Zkus to není to drahá oprava a když tak dej vědět jak to dopadlo

2014-10-26 15:24:40

Ahoj, nevíte zdali se dá zaslepit i 1,4 Meriva rok 2006 - mám podobný problém už od koupě (cca 86000 teď 103000km). Dostat auto z volnoběžných otáček do cca 1500 je neskutečný problém => prostě to vylítne a zas spadne, občas si připadám jak bloncka. Ještě jsem ho teda ani nezkoušel vyčistit, ale pokud by po vyčištění nepomohlo tak bych do záslepky šel.

Díky

Venca49  
Václav
2014-10-26 17:41:31

joza2: Ano,v Oplu se prodávali zaslepovací podložky,ale na motory,kde se nechala ŘJ motoru přeprogramovat na možnost vyřazení EGR.Za pokus to stojí,ale mám obavy,že se u tohoto motoru nedá ŘJ přeprogramovat a proto bude svítit kontrolka závady.Jestli se problém odstraní,pochybuji.Jestli je EGR vadný,dej nový.


Odpovědět