Fórum - Téma


Cukání při tahu, nepadají otáčky


Fórum Vectra B Cukání při tahu, nepadají otáčky

Informace o modelu: Opel Vectra B



2013-02-02 15:09:29

Zdravím všechny, mám problém s Vectrou B 1.6 16V. Projevuje se to asi takhle : Za 1. Moc nedrží volnoběh: kolísá +- 100 ot., někdy se propadne i na 500 a opět vrátí na cca. 900. Za 2. Při jízdě po vymáčknutí spojky a puštění plynu se otáčky samy zvednou na zhruba 3000 a vteřinku až dvě drží, až po té spadnou k volnoběhu. A za 3. co je asi nejhorší, při nízkých otáčkách má motor pod lynem nepravidelný tah a jakoby pocukává. Např. když na jedničku přidám víc plynu auto zatáhne, povolí, zase zatáhné, povolí a jak se dostane nad cca 3000 ot. tak už táhne krásně. Diagnostika žádnou chybu nehlásí. EGR zaslepen. Měnil jsem svíčky i kabely k nim. Zkoušel odpojovat lambdu - beze změny, i čidlo MAP, tím se příznaky akorát zhoršili. Nemá někdo s tímto zkušenosti, popř. rady na co se podívat dál? Dík za odpovědi:)

2013-02-02 15:25:58

Volnoběžný regulační ventil kdybych si mohl tipnout

2013-02-02 15:35:57

Bych si skoro dovolil se připojit...

bad64  
2013-02-02 15:49:55

Nebo váha vzduchu.

2013-02-02 15:55:07

Váhu vzduchu to nemá, místo toho je tam ten MAP senzor. Ten volnoběžný ventil ještě zkusím,ale to cukání se projevuje i při plném plynu, takže si myslím že na to ten volnoběžný systém moc vliv mít nebude.

Paulie, 2013-02-02 15:55:07 napsal:

Váhu vzduchu to nemá, místo toho je tam ten MAP senzor. Ten volnoběžný ventil ještě zkusím,ale to cukání se projevuje i při plném plynu, takže si myslím že na to ten volnoběžný systém moc vliv mít nebude.

2013-02-02 16:09:18

Co se týká bodu 3. tam bych si tipnul nejvíc zapalovací cívku nebo něco v dodávce paliva - čerpadlo,filtr,vstřiky,lišta. Jednou jsem dělal něco podobnýho ( jen na VW ) a byl to těs.kroužek na vstřiku. Někdo ho někdy skřípnul když vyndaval vstřiky a časem to tam nejspíš nasávalo falešný vzduch ale jak se to ohřálo nějak se roztáhnul či co a chovalo se to celkem normálně.

2013-02-03 09:12:47

Co máš za typ motoru X16XEL nebo Y16XE ??

2013-02-03 09:48:48

Je tam X16XEL :)

Hansdob, 2013-02-03 09:12:47 napsal:

Co máš za typ motoru X16XEL nebo Y16XE ??

2013-02-03 12:21:26

Vždyť píše, že měnil (i) kabely. A Y16XE má myslím zapalovací modul( lištu) přímo na svíčky něco jako třeba Felda 1,3MPi. Nebo ne ? Kdyžtak mne opravte

2016-03-23 16:27:10

Zdravim spolek :) mam něco podobného, od včera mi svítí kontrolka motoru, motor po nastartování jde normálně (na sytiči), po ty cca minutě jak spadnou otáčky na normal, začně houpat mezi 450 - 900 ot. Při jízdě je normální, za plynem jde taky normálně, ale jakmile hodim volnoběh, houpe a dusí se. Navíc po vypnutí motoru cca po minutě je cítit benzín z výfuku. Zkoušel jsem zatim odpojit jen lambdu - stejný a kontrolka svítí vesele dál. Ještě dodám, ta se rozsvítí jakmile se zahřeje motor a pak cca 10 vteřin po nastartování již ohřátého ... a zhoršuje se to ...


Odpovědět