Fórum - Téma


Cukání při puštění plynu


Fórum Corsa B Cukání při puštění plynu

Informace o modelu: Opel Corsa B

Diskuze o vozidlu

1999 Corsa B 1.0

16 diskuzí

Výkon motoru 40 kW (54 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 973 ccm (59 cui), 3-válec, Řadový, 12-ventil.



2016-05-27 00:08:52

Zdravím, řeším problém se svojí Corsou. Když pustím plyn respektive když se úplně zavře klapka tak auto po cca sekundě 2x zacuká jak kdyby se zmáčkly prudce brzdy. Taky se lehce zhoupnou otáčky (při cuknutí klesnou o cca 50rpm). Nejvíce citelné je to na jedničku při popojíždění ale děje se to i když jedu 100km/h na 5tku. Myslel jsem že je to tím že se houpe motor a měnil jsem jeho silentbloky ale tím to není i když to trochu zmírnilo to cuknutí za což může ale to že spodní zadní byl utržen. Nějaké rady co zkontrolovat nebo co může být špatného? Natočil bych jak to vypadá ale netuším jak udělat aby to bylo na videu vidět.

Co mám zatím v plánu je vyčistit klapku ale ta byla čištěna 5tis zpátky. Dočetl jsem se i rad jako že je špatná spojka ale z její strany se žádná jiná závada neprojevuje i když je nejspíše původní (nyní 102k najeto). Případně mohou to dělat rozvody? Mám naplánováno je udělat kolem 110k i když nijak nechrastí ale jistota je jistota. Co by to mohlo tak třeba dělat je dle mě nějaké čidlo např na klapce které jí nenechá lehce pootevřenou dokud neklesnou otáčky a motor to lehce přidusí? Případně ten kolík co se vysouvá a nastavuje její polohu především na volnoběh? Zase kdyby to bylo tohle tak se to děje i když na neutrál motor vytočím a pusím plyn tak by cuknul,ale to neudělá takže nevím jestli hledám chybu správně.

Předem děkuji za každou radu.

2016-05-27 22:00:39

Ahoj mám podobný problém ale dela me to jen na stupen 1-2 (POUZE PŘI ZAHŘATEM MOTORU NA PROVOZNI TEPLOTU) (ne při 100km/h) už sem to tu psal par članku níže... je to podobný problem a rozvodama to určitě není protože ty sem menil v100 000 mam najeto 107 000 a dela to furt skusil sem i čidlo kliky a furt to stejny svičky menene ... jen střelím zkuz natankovat u jiné benzinky než tankuješ nebo kup aditiva ...

2016-05-27 22:11:55

No na 1-2 je to nejvíce cítit, ale i ve vyšší rychlosti se to děje jen to není tak citelné. Benzínem to není už jsem zkoušel VIFku a i jsem tam lil něco na čištění palivové soustavy přičemž to jsem dával někdy v říjnu a v březnu. Dít se to začalo někdy začátkem prosince tak mě napadlo že se vypálil bordel z palivové soustavy který přez egr zaprasil klapku. Jen mám auto v Praze kde pracuji a studuji a k rodičům kde mám nářadí jezdím tak jednou za měsíc. Příští týden ale jedu a budu měnit zadní tlumiče tak bych se rovnou podíval i na tohle protože na konci léta chci koupit něco novějšího a bylo by fajn to vyřešit než to prodám. Mě to ani tolik nevadí jen při popojíždění v zácpě to není moc příjemné. Svíčky jsou od října nové, je pravda že to byly jedny z nejlevnějších v kelly, ale to se mi nezdá vzhledem k tomu že právě když pustím plyn tak by to zapalovat nemělo takže by to mělo být jedno.

2016-05-27 22:23:56

vyměn svíčky ja koupil špatne a nešlo mi parkrat nastartovat... netuším ted jaký tam mam ... motor beži furt takže palivo se spaluje pořád... ted v pondeli jedu snad opet do servisu tak uvidim taky to vycistim a hodím echo ;) ale za tyden no ... :)

2016-05-27 22:27:55

Můžu to zkusit ale startování je v pohodě, měl jsem za to že pokud není zmáčknutý plyn tak se vypíná vstřikování takže to nespaluje. Říká se kvůli tomu že je lepší jet se zařazenou rychlosti jak na neutrál protože na neutrál se musí spotřebovávat benzín na udržení volnoběhu.

2016-05-27 22:53:29

ano v uvozovkách zaleží na každym aute u nových aut to tak je nevim jestli muj rok 99 beru jako nový auto :D to asi ne každopadne zařadíš rychlost z kopca a podle me to žere hodne malo paliva ale žere protože tim že jedeš z kopca motor pohani kola takže je spotřeba vpodstate nulová... (je to všechno jen muj nazor a moje zkušenost nic nemám podložené ) ja taky namontoval levné svíčky startoval sem normalne ale pak přišli doby že sem na bodu a nenastartoval a mohl sem točit jak sem chtel ... (bud špatna pozice vozu že sem ho odtlačil 10mentru a pak sem normalne nastartoval ... , a nebo že bylo 30 stupnu auto rožhaveny tak sem ho posunul o metr do stinu a za dve hodiny nastartovalo na brnk ... ) vymenil sem svičky a dodnes startuju na brnk...

2016-06-06 16:52:17

Tak jsem o víkendu vyčistil klapku a teď mám problém že mi volnoběžný skáčou otáčky mezi 1-1,2k RPM. Zkoušel jsem nechat odpojenou baterku,pošlapat brzdu s tím že se třeba klapka znova nastaví. Ale dělá to stejně... Cukání se ale jinak uklidnilo a cuká to opravdu slabě přičemž to ale trochu přisuzuju tomu že jsem dal větší kola a nemá to takovou sílu cuknout. (145/80 R13 na 175/65 R14). Dalo by se něco zjistit z diagnostiky nebo to je zbytečný,případně má někdo zkušenost s těma BT diagnostikama z číny?

//Video jak to vypadá - https://onedrive.live.com...ERUqiM&ithint=video%2cmp4

Zvuk jak kdybych normálně dával plyn... Občas se otáčky ustálí na 1,3k a drží tam,což ale předtím držely na cca 950...

2016-06-08 23:27:34

Tak už nic,volnoběh jsem vyřešil tím že jsem odpojil baterku na celou noc,jak se zdá tak za půl hodiny se všechno nevybije...

2016-08-12 14:46:54

harmiczek: Ahoj, prosim te s tim cukanim mam ten samej problem a muzu rict, ze je to na nervy. Mam po rozvodech, novy snimac klikovky, teplot.cidlo, svicky a uz nevim. Skrtici klapku jsem taky vycistil, ale nic.

2016-08-12 22:48:02

Já to stále nevyřešil, příští měsíc mě čekají rozvody a potom možná spojka která by taky mohla být příčinou. Pokud se to ani tím nevyřeší tak netuším... Jinak mám diagnostiku, čínskej OP Com ale nevím na co se zaměřit jaké údaje zkontrolovat.

2016-08-12 23:04:53

No rozvody to nezmeni. Ty mam mesic stary a je fakt, ze bezi potichu oproti tomu sicimu stroji, ale vliv to na to nema. Spojka? Proc? Klouze? Nema silu?

2016-08-13 20:00:44

ladic: To zatím ne,ale podle mechanika už je dost jetá, je původní a má najeto 107 tisíc a vím jak jezdí moje babča která měla corsu předtím takže se nedivím. A tohle by mohlo být problém i od spojky prý.

2016-08-14 00:04:40

Ja mam 130 tis.a je taky puvodni. Prijde mi, ze neni tak silna, ale na rozjezdy a hlavne do kopce v pohode a zatim neklouze. Treba dneska mi jezdila v pohode, tak si rikam kdyby to bylo spojkou, tak to musi delat porad. Proste jezdila plynule dneska, tak si to nedokazu vysvetlit. Jeste me napadlo ten snimac polohy skrtici klapky, neboli otaceni ty klapky.Jednotka mi ji nevycetla, tak nevim.

Dokonce i motor bezel cisteji. Kdyz mi to dela, tak na volnobeh bezi trochu nepravidelne. A kdyz jedu a pak zastavim, tak otacky padnou o dost dolu a pak se v zapeti trochu srovnaj. Jinak v tahu jede dobre. Teda aspon si to myslim.

2016-08-18 22:04:14

problemy tak je popisujete ukazuji jednoznacne na rozvody, presne receno na povoleny/vytahany remen. Servisni interval na vymenu remenu je, jestli se nepletu 60 tis km. Nebal bych se ze by prasknul, pokud jde o slusnou znacku, ale dela pak problemy pri prechodu mezi brzdenim motorem a jizdou pod plynem (i na volnobezne otacky). Jde o to ze pri jizde pod plynem tahne motor a kola kladou odpor a kdyz pustite plyn a defakto brzdite motorem tahnou kola a motor klade odpor a tenhle prechod se projevi na rozvodaku. Pokud je povolenej, ucitite trhnuti a trha to nejvic na jednicku, min na dvojku a mozna trochu na trojku, atd. To je dane prevodovyma stupnema, jednicka je nejostrejsi.

Taky je dulezite natoceni vodni pumpy - jestli byla menena a neni ve spravne pozici, kladka nedokaze remen dostatecne napnout.

Retezovou variantu fyzicky neznam, ale principielne funguje stejne.

2016-08-19 07:52:09

No rozvody budu dělat cca za 2 týdny, už mám doma sadu na zajištění jen čekám na peníze abych mohl objednat materiál. Tak uvidím jestli to pomůže. U řetězu není vodní pumpa součástí rozvodů ale je na řemenu, každopádně tu budu měnit taky spolu s řemenem a jeho napínákem.

2016-11-01 20:04:13

harmiczek: cau co egr, zkusils vycistit?!lepsi ja ale novej(jistota)


Odpovědět