Fórum - Téma


cukani motoru pri akceleraci


Fórum Vectra B cukani motoru pri akceleraci

Informace o modelu: Opel Vectra B



2014-07-13 15:11:42

dobry den mam problém z motorem 2.0 benzin 100 kw problém je ze při akceleraci mi motor nechce jet hned do otáček zacuka a az pak se zobudi ..... akcelerace myslim tim zeslapnuti plinoveho pedalu az na podlahu.dekuju za odpovedi...

2014-07-13 15:15:25

opelak: jo kamaráde....hodně věcí to může být....pal. filtr, čerpadlo benzínu, váha vzduchu, snímače, ucpaný výfuk atd.

začal bych tím filtrem, svíčkama a pak směr k čerpadlu....jo vzduchový filtr

2014-07-13 17:04:01

Zapalovací kabely nebo svíce. A třeba taky obojí dohromady. Něco podobného se mi už stalo 2x. Jinak je potřeba to taky hodit na diagnostiku.

Ještě mne napadá, zkus odpojit váhu vzduchu a lambda sondu, na střídačku a pak obě věci najednou. Mám je taky po smrti, ale moje VB je na LPG a to má vlastní ŘJ takže se na spotřebě nic dramaticky nezměnilo, tudíž to neřeším. Ty bys už musel...

2014-07-19 19:08:56

zdravím no tak váhu vzduchu jsem zkontroloval a je úplně cista ani smítko a také jsem se podíval na svíčky té sou celkem v poradku nejsou az tak zasrane ze by nemohly jiskřit ale chci se zeptat kde mam hledat ten palivový filtr někde pod autem??? DEKUJU ZA ODPOVEDI

2014-07-19 19:15:46

opelak: Zkus se podívat pod auto k přední části nádrže poblíž PZ kola, aspoň Omča má palivový filtr tam...

2014-07-21 12:42:25

dobry den , prosím vás chci se zeptat zda to cukáni v mem motoru nemůže byt i prasklém těsněním výfukových svodu ?!,,hned co je u hlavy motoru..

2014-07-21 13:58:00

Tak jinak: u tech svící nevíš nikdy. Pokud jsi je neměnil před dvěma měsíci, nebo jsi to auto s nima koupil a vůbec nevíš kdy je kdo měnil, vyměň je. Pohledem na nich poznáš jestli dobře pálí že mají cihlovou barvu ale to je asi tak všechno. Pokud ne, může u svíček nastat že sic v atmosféře jiskru hází a vidíš jí, ale v kompresi ne, což už si neohlídáš. Může být prasklá elektroda někde po cestě v porcelánu (stalo se nám u Včka na moto - po zahřátí zadní válec nešel). Taky se stává že se ti prošlehne někde ve vnitř a na elektrodách ti jiskru nedává. Svíce stojej 5ti kilo, to není svět a pokud opravdu nevíš jak to s nimi je měly být vyměněny prakticky hned jak jsi to auto koupil. Kabely jsou taky potřeba změřit když už nic, neměly by mít víc jak 15-20Kohm. Pořádně je prohlídnout jestli není nějakej z nich prošlehnutej a nehází ti jiskru do motorového prostoru. Poznáš to tak že je buď někde prasklej a nebo taková černá očouzená tečka jako kdyby od fixu.

Na váze vzduchu opticky moc nenajdeš. Je tam odporový film který se zahřívá na určitou teplotu a průtokem vzduchu se ochlazuje a tím mění svůj odpor. Když už je vypálený a háže to nesmysly rozsvítí se ti MIL kontrolka.

Nicméně pokud se dobře pamatuji interval výměny váhy vzduchu je 100 nebo 150tis. km. Mne odešla origo na 220tkm.

Palivový filtr bych preventivně vyměnil, opět pokud jsi ho ty sám neměnil a nevíš jak na tom reálně je. Záležitost asi 250,-. Najdeš ho před levým zadním kolem uchycený na nádrži a vypadá takto:

http://www.club-opel.com/...l/13525_2192_p1010348.jpg

Pokud je svod prasklý hodně, docházelo by k okysličování lambdy která by vykazovala nesmyslné hodnoty pro ŘJ. Ale pokud jí odpojíš (konektor by měl být na dosah z hora od motoru) hodí se ŘJ do nouzového režimu a nějaký kuckání by se tím mělo vyřešit, neb to pojede neekonomicky na nějaké fixní hodnoty, ale pojede to normálně.

opelak, 2014-07-13 15:11:42 napsal:

dobry den mam problém z motorem 2.0 benzin 100 kw problém je ze při akceleraci mi motor nechce jet hned do otáček zacuka a az pak se zobudi ..... akcelerace myslim tim zeslapnuti plinoveho pedalu az na podlahu.dekuju za odpovedi...

2014-08-08 17:16:38

zdravým tak dneska sem se dostal k informacím ohledně vyblikáváni chyb...a hned sem to skousil ,,nevím proč ale mne to vy blikávalo po 5 čisel a to 15102 a 16910 tak nevím, poradí mi někdo ??????

2014-08-08 17:34:56

a ještě se chci zeptat na to jak to vlastne vyblikava nulu???

2014-08-08 18:08:02

no tak už jsem to zjistil ta čísla sou 1690 a 1502 je dno je imobilizér a to druhé 1690 Kontrolka obvodu/systému .. co to může být??? je to prkotina a chybu mam hledat jinde?? už mi zůstáva asi jenom ty výfukové svody....

bad64  
2014-08-08 18:28:50

opelak: No kdyby byl v háji imobilizer tak nenastartuješ to cukání může dělat nějaké čidlo třeba teploty to byl můj případ na Omeze také to může dělat čidlo otáček.Nerosvěcuje ti to nějakou kontrolku?

bad64  
2014-08-08 18:34:31

Toto je zkopírováno z vectra kde měl kolega ten samý problém

Příspěvek: 14

Založený: 08.06.10

Pánové,

s radostí oznamuji, že je po problému. Trochu se stydím, že to nakonec byl opravdu ten kabel, ale asi to tak mělo být. Takže ještě pro zopakování, bylo třeba vyměnit čidlo na vačce a svíčku s kabelem (pravděpodobně přebíjel a odvařil mi novou svíčku, díky které jsem aspoň poznal, že je něco špatně. Kabel byl jen mírně opálený, ale jinak žádně známky opotřebení. Je pro mě záhadou, že mi tímto směrem nenapověděla "diagnostika". Každopádně, děkuji Vám za Vaše rady a snad toto vlákno ještě někomu pomůže. Kabely mě vyšly na cca 800kč všechny 4.

2014-08-09 11:07:29

ne na palubní desce se po nastartovani vše zhasne ale mam v planu koupit nove kabely a vyměnit svíčky tak potom to tu pisnu...

2016-11-15 19:53:46

po dvou letech můžu napsat ze to byly svíčky a kabely...


Odpovědět