Fórum - Téma


Cukání motoru Astra H 1.4 66 kw r.v. 2009


Fórum Astra H Cukání motoru Astra H 1.4 66 kw r.v. 2009

Informace o modelu: Opel Astra H

Diskuze o vozidlu

2009 Astra H 1.4 VIN: W0L0AHL3592099013

13 diskuzí

Výkon motoru 66 kW (90 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 400 ccm (85 cui).



2015-12-05 08:35:52

Ahoj,

mám následující problém s benzínovým motorem na autě Astra H, r.v. 2009, 1.4 66kw, najeto 115 000 km. Při volnoběhu cca 750 ot. motor někdy jakoby cuká a ručička otáček se nepatrně kmitá kolem hodnoty kterou ukazuje. Někdy jsou to rázy vetší až se otřese celé auto, někdy menší a jindy se neděje nic neobvyklého.

Pokud udržuju při jízdě konstatní rychlost, mám pocit jako by auto nárazově zrychlilo, Záběr a pak nic což se těba chvilku opakuje. Při akceleraci nic poznat není.

Výše uvedené přiznaky jsou nahodilé, není to setrvalý stav. Někdy se projevují více někdy méně.

Svítila kontrolka Emisního systému ale po týdnu sama od sebe zhasla. Kouknul jsem na závady a uložené jsou následující:

ecn

01701A

017015

013658

013004

013008

017011

000000

Podle ruzných zdrojů na internetu je vyznam chyb:

170 - palivová dysfunkce korekce (banka 1)

136 - lambda - sonda dysfunkce (banka 1 senzor 2)

130 - lambda - sonda dysfunkce (banka 1 senzor 1)

netuším jestli mám významy chyb dobře dohledával jsem to na internetu. Odhaduju to na lambda soundu, ale vzhledem ktomu že jsou na autě dvě tak kterou ? nebo je vadné něco jiného ?

Předem děkuji za rady.

Honza

2015-12-05 09:10:23

jendap: Pořádně poradit s vyřešením potíží neumím, nejsem diagnostik, ale v takových a podobných případech se velmi doporučuje ne pouze vyčíst kódy z paměti závad řídící jednotky, ale sledovat live data vhodných funkcí řízení motoru za chodu a porovnávat skutečné hodnoty s těmi, jaké být mají. A co se lambd týče, jsou-li montovány dvě (což je dnes naprostá většina systémů), první blíže k motoru je vždy řídící a tedy rozhodující, druhá za katem má funkci toliko kontrolní.

P.S. Osobně si dovolím tipovat zapalovací modul...

2015-12-06 13:10:00

Pokusím se vyčistit EGR ventil, na tom motoru Z14XEP je použitý tento. http://www.opel.archanjel...xep-z14xep-722875160.html

Podle obrázku má ze strany k bloku motoru 3 otvory a z boční strany jsou připojeny 2 hadice. A tak mě napadlo jestli náhodou není propojen s chladicím okruhem. Mám obavy že ho sundám a vyteče chladicí kapalina.

Venca49  
Václav
2015-12-06 13:33:59

jendap: Určitě je chlazen - předehříván chladící kapalinou.Vyteče.Mám obavu,že ani vyčištění,u tohoto typu,nepomůže.Většinou odchází elektricky.

2015-12-06 20:11:29

jendap: Ahoj měl jsem obdobnou závadu na astře 1,6 16V, netvrdím že máš stejnou závadu ale lepší něco než nic. U mne byl vadný zapalovací modul (výměna včetně zapalovacích kabelu 1500kč). Stav začal jako u tebe ale časem motor ztrácel výkon častěji. Navrhuji ti začít od svíček (nejlevnější) poté kabely a nakonec zapalovací modul , nebo dobrého autoelektrikáře.

2016-01-05 10:21:03

Ahoj,

na základě různých rad za které děkuji, jsem vyčistil škrtící klapku, vyměnil jsem filtr vzduchu, zapalovací svíčky a zapalovací lištu. Dokonce jsem sundal a zkontroloval i EGR. Škubání je teď pryč (doufám že to není jenom tím mrazem venku). Co však zůstává je chyba 013002. Pomocí diagnostiky (OP-Com China) vydím že napětí na lambdě je něco málo přes 200 mV což ukazuje na chudou směs, druhá lambda ukazuje neco málo přes 500 mV. A teď nevím jednak jak chudá směs moc čemu škodí a na co má vliv (katalizátor , spotřeba ap.) a za druhé jestli je v háji ta lambda a nebo zda je možný ještě jiný vliv, třeba tlak paliva. Ve fóru jsem se dočetl že by mohl být přisáván falešný vzduch před lamdou, ale to by se mělo projevit i na té druhé, nebo ne ?

2016-01-05 10:52:37

jendap: Nevím, zda ti to pomůže a asi to i víš, ale pokud je výfukový systém osazen dvěma lambdasondami, pak ta první (před katalyzátorem) je hlavní a pro řízení spalování rozhodující, druhá (za katem) má funkci toliko jakousi kontrolní.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-01-05 12:33:41

jendap: To napětí je setrvalé?? Na první lambdě MUSÍ pravidelně kolísat v rozmezí cca 90 mV až 1,03 V, obvykle to bývá cca 130 až 780 mV. Každopádně nereaguje na kyslík ve zplodinách správně. Je tzv. Zamrzlá a nedochází k regulaci korekce paliva, což je další chyba....... Je zvláštní, že většina lidí raději zkouší měnit věci (někdy i ne zrovna levné) než stejně skončí u provedení kvalitní diagnostiky...... Dokonce i znění chyby P0130 je zamrzlá sonda.... Po dobu delší než 20 vteřin se nezměnilo napětí ze sondy.....

2016-01-06 20:04:40

Tak jsem si dnes udělal měření toho co se na lamdě děje. Topný prvek je střídavě zapínán a vypínán v intervalu asi tak půl vteřiny, a naměřené napětí je 3 až 6 voltů. Což je polovina toho co bych očekával.

Po nastartování signál na lambě začíná na 450 mV asi tak po chvilce ho přestane udržovat řídící jednotka. Regulační okruh se uzavře a signál začně padat na hodnotu kolem 200 mV a potom na 50 mV až zkončí na hodnotě 0 mV. Na nulové úrovni setrvává do doby než lambdu za chodu odpojím a znuvu připojím. Potom se cyklus změn napětí opakuje ovšem počáteční hodnota je těch cca 200mV.

Zajímavé je že regulační okruh je uzavřen i přes to že lamba je na 0mV, a nebo zcela odpojená. Řidicí jednotka nepozná chybu a reguluje přidáváním paliva. Hodnota z druhé lamby potom ukazuje čím dál tím bohatší směs.

Druhou zajímavostí je to že pro měření jsem si vyrobil takovej přípravek, který zasunu do obou původních konektorů a paralerně na něj mohu připojit měřicí sondy. No a ten bazmek samozřejmě neni úplně dokonalej. A jak si tak měřím a různě s ním kroutím abych odhalil případný špatný kontakt, tak mě napětí na signálu vyskočí až na třeba 1,8V.

Jestli se umoudří počasí tak vytáhnu osciloskop a kouku na průběh signálu.

Mám takové tušení že by mohlo být něco špatně s kostrou. Buď přímo v těch origo. konektorech ( při koupi vozu byli plné oleje) nebo někde na vedení. Někde tady na fóru popisoval kolega obdobný problém s kostrou.

Nevěděl by někdo náhodou odkud kam ta lambda vede ? Předpokládám že do řídící jednotky která je v plastové krabici vedle. Nebo úplně nejlépe elektrické zapojení. Hledal jsem sice na netu leč nenašel.

2016-01-07 12:01:20

Tak dnes dopoledne jsem si udělal větší měření.

Vyhřívání:

Odpor 13 ohm -ok

el. vedení 1 vodič pod řídící jednotku 1 ohm -ok

el. vedení 2 vodič jsem nenašel - nezjištěno

Napětí před nastartováním 8V po nastartování 12V - ok

Signál:

šedivý má 1 ohm na kostru - ok

černý -kam vede jsem nenašel a napěťová úroveň signálu se chová tak jak jsem popsal v předcházejícím příspěvku a to v rozpojeném i nerozpojeném stavu.

Ještě mám poznatek ten že když signál lambdy zamrzne na 0V tak stačí odpojit vyhřívání a zase ho připojit a on vyzkočí zpět na těch 200 mV a začne opět padat. A Opět nezávisle na na tom zda je signálový vodič propojen do řídicí jednotky vozu a nebo ne.

Moje zhodnocení stavu je takové že je lambda skutečně KO. Teď ovšem nastává otázka jak ji dostanu ven.

2016-05-16 19:26:05

kopejda: Tak po vyndání lambda sondy, jejím změření a otestování mimo vůz se zjistilo že je skutečně v háji. Následovalo zakoupení nové a její instalace do vozu. Vše fungovalo bezvadně a napětí se na ní měnilo tak jak uvádíš. Problém je ten že teď po najetí nějakých 3 tis kilometrů auto párkrát škublo v závadách opět P0130 a po přeměření signálu na nové lambdě to vypadá že je opět v háji jako ta původní. Obdobný projev průběhu signálu začne cca na 450 po nahřátí se uzavře regulační smyčka a signál zvolna padá až na hodnotu 0 kde zůstane.

OP-Com říká o první lambďe chudá směs a o druhé bohatá směs. A navíc na druhé lambdě je podle něj skoro 5V což jestli si dobře vzpomínám nebylo hodnota se pohybovala do 1V.

Nevím nakolik je pravděpodobné že odejde po krátké době nová lambda shodným projevem, jedná se o originál Bosch.

Původní sonda měla označení 0258006924 a ta co se tam dala je potom 0258006503 v daném roce se používali obě a prodejce nám zaměnil krabičky na což se přišlo až po namontování. Nicméně na můj konkrétní dotaz do Bosch mi odpověděli že se mezi nima jedná pouze o malý rozdíl v upevnění.A podle technické dokumentace se drobně liší délka vodičů.


Odpovědět