Fórum - Téma


Cukání motoru a14net 103kW při akceleraci


Fórum Meriva Cukání motoru a14net 103kW při akceleraci

Informace o modelu: Opel Meriva

Diskuze o vozidlu

2010 Meriva B

44 diskuzí

Palivo benzín + LPG. 6-rychlostní Manuální převodovka.


1  2

2016-10-09 18:33:36

Začínám si všímat, že při akceleraci motor poškubává. Při konstantní rychlosti běží pravidelně. Něměl jste někdo z vás již tuto závadu?

2016-10-09 18:42:23

majklta: Zatím jsem nic takového neregistroval. Mám benzín bez LPG

 Libin
Libor
2016-10-09 18:52:56

majklta: Nenatankoval jsi u neproveřené pumpy špatný benzín? Já jezdim jen na OMV nebo SHELL.

2016-10-09 19:00:49

majklta: Systém alternativního paliva bude dodělávaný, bo motor A14NET se s LPG originálně nemontoval. A protože předpokládám, že poškubávání se ti projevuje u zahřátého motoru, doporučil bych nechat zkontrolovat/seřídit systém LPG...

2016-10-09 19:10:52

Ono to "poškubává" je také na benzin. Někde tady bylo také psáno, že u těchto motorů jsou problémy se zapalovací lištou - jak se toto projevuje?

2016-10-09 19:34:46

majklta: Aha! Ale to se musí všecko rovnou napsat, víš...?

2016-10-10 09:20:32

majklta: Závadu se zapalovací lištou jsem měl tento rok. Pan Slavkovský se to na tomto fóru dočetl a požádal mě o bližší popis projevů závady. Takže Vám zde přetisknu odpověď, kterou jsem mu tehdy psal soukromým mailem.

Vážený pane - odpovídám na Váš vzkaz ohledně poruchy zapalování na mé Merivě.

Ta porucha se projevila poněkud zmatečně. V nižších otáčkách jsem začal pociťovat občasné přidušení a pocit, že to jede na 3 válce. Když jsem udržoval vyšší otáčky, zdál se chod motoru lepší. Svítily tři kontrolky, které k tomuto problému vůbec nepatří a z toho jsem byl úplně vedle. Současně svítila kontrolka vypnutí systému kontroly prokluzu , sdružená kontrolka el. řízení stability a systému kontroly prokluzu a také kontrolka úniku vzduch z některé z pneumatik (já mám ještě starší systém odvozený snad z ABS - tedy ne ty drahé rádiové ventilky) Krátce rozsvítila, ale opět zhasla kontrolka nesprávné funkce motoru, resp. porucha systému řízení emisí (ta jediná by měla souviset). Když jsem ale přijel další den do servisu a popisoval to, tak už ty kontrolky nesvítily a motor se zdál být zase v pořádku. Nechal jsem to připojit na PC na odečet závad, ale nebylo tam nic. Cca po týdnu se věc naprosto stejně opakovala a ihned jsem s tím zastavil v servisu. Podle mechanika bylo slyšet, že motor jede jakoby na 3 válce a po připojení na odečet závad tam sice vyskočilo, že počet závad 0, ale byla tam hláška nepravidelného zapalování 4. válce. Tak jsem nerozuměl tomu vzájemně rozporuplném hlášení (počet závad 0 a k tomu nepravidelné zapalování 4. válce ?). Proč k tomu svítí kontrolky, které s tím zdánlivě nemají nic společného, mi nikdo neuměl odpovědět. Pravda, že po výměně monobloku cívek a zároveň i svíček, bylo po problému. Víte - já tomu moc nerozumím a vcelku ani nechci, protože dnešní auta již nejsou dělaná na domácí údržbu. Spoléhám na to, že mi auto bude udržovat servis do kterého jezdím pravidelně již s druhým autem a že tedy budou to auto považovat jako za své. Je to na vzájemné důvěře a zatím nemám důvod si stěžovat.

Zdraví Tom46 (Jo a ještě po výměně té lišty cívek klesla spotřeba téměř o 1 l/100km) Tak nevím, zda Vám tato informace pomůže, nebo se jedná o jiný problém.

2016-10-12 20:09:14

tom46: Děkuji za odpověď, bohužel u mě se žádné kontrolky nerozsvicují a diagnostika také nic nehlásí.

2016-10-29 12:53:23

mě se to už také stalo... při akceleraci škubání... byla vadná zapalovací lišta.. zkusil bych nejprve zapalovací lištu a svíčky...

tom46: fuuu Tome, tak toto prave ted prozivam ja... naprosto stejna vec... svitici kontrolka... chyba zapalovani valce... a tento tyden mi promerily tlaky za studena a prvni valec v haji.. sundali hlavu motora, pozvali me, abych to videl... problem v sedlech ventilu.. sedla jsou z mekkeho materialu a ventily se do nich postupne zaklepaly.. takze oprava za desitky tisic..

2016-10-29 18:48:15

lanyz: Kolik máš najeto, že už jsou sedla KO? jezdíš jen na BA nebo také LPG? Ještě se vrátím k té liště, nyní se mi začíná stávat, že při studeném startu na BA motor chytne hned, ale po cca 1s začne jít na tři nebo se to ulejvá a po dalších 2-3s se to srovná a pak už jde pravidelně.

2016-10-29 19:13:23

majklta: právě mám 117 tisíc najeto. Občas jsem jezdil i na benzín, ale spíš zřídka a pro prevenci. Tedy třeba jednou za 2 měsíce jsem vyjel celou nádrž 98 oktanového benzínu. Já měl ten samý problém jako vy. Start za studena byl vždycky v pohodě, ale po pár sekundách kuckání a totálně nepravidelný chod na 3 válce. Když byl motor zahřátý, tak byly starty a chod motoru úplně v pohodě. Ale jakmile auto několik hodin nebo přes noc stálo, pak opět blbý start. Srovnalo se to třeba za půl minuty nebo po pátém opětovném startu. Časem se ke špatnému chodu motoru po startu rozsvěceli i kontrolky ESP off, TC off a tak. To bylo tím nepravidelným chodem motoru (vím to jistě). Servis měl nejprve podezření na hydroštely na tom prvním válci. Ty byly doopravdy v háji. A po jejich výměně za nové ten válec už blbnul pořád. Tak sundali hlavu a tam čekali v háji ventily. Ale kupodivu ventily byly pěkné a v pohodě. Ale sedla byly v háji. Takže teď mi objednávají z německa nějaké tvrzené určené přímo pro LPG (ale asi to nebudou originál páč s originály bych měl opět za chvíli problém).

2016-10-29 19:31:22

lanyz: Ten studený star byl tedy špatnýma sedlama nebo zapalovací lištou? Já mám na LPG najeto 8000km, mám nastaven přístřik benzinu od 2300 otáček asi 20%. Sedla jsou špatná všechna nebo jen u toho jednoho válce? Pokud byly hydroštely špatný tak sedla odejdou asi i na BA.

2016-10-29 19:42:29

majklta: ten studeny start byl tema spatnyma sedlama.. sedla byla spatna skoro vsechna.. vlastne vsechna trosku, ale na 1. válci nejvíce. Hydroštely fungovaly spatne pouze na tom 1. válci. Jinak špatná zapalovací lišta mi kdysi způsobovala cukání při akceleraci od nižších otáček. Servis tu špatnou zapalovací lištu vzal a zabral za vývod k jednomu válci a utrhnul ho a ukázal mi, že tam bylo už přepálené vedení ke svíčce, ovšem stále to vedení nebylo úplně přerušené, takže nějakou jiskru to dávalo.

2016-10-29 19:50:48

lanyz: Za opravu hlavy jsi zaplatil kolik? a kdo ti to dělal? Přijde mi to docela brzo, že byl měl sedla v háji, většinou to všichni popisují až po ujetí cca 80-100tis na lpg. Pokud to bude u mě tak brzo tak jsem zvědav jak se k tomu postaví servis co mi LPG montoval.

2016-10-29 20:15:52

majklta: ale já mám najeto celkem 117 tisíc km a z toho cca 100 tisíc km na LPG. Takže úplně brzo to není, ale dost aut to řešilo až po 200 tisících. Hlava se mi ještě opravuje. Dělá mi to www.2mmotorsport.cz a celkovou cenu jeste nevim. Nicméně to za tu hlavu a sedla vypadá na něco kolem 27 tisíc.

2016-10-29 20:23:08

lanyz: Já myslel u mě, že by to bylo brzo, mam na LPG najeto cca 8000km. Ochranu sedel jsi žádnou nepoužíval? myslím tím aditivum nebo přístřik benzinu? 27t za opravu bych asi nedal, díval jsem se, že se dá na vrakáči koupit za 10t.

2016-11-02 10:45:56

bohuzel LPG mi namontovali bez primazavani ventilu a dvakrat jsem se ptal, zda je to v pohode...a rikali neco ve smyslu, ze u techto novych aut to primazavani uz nepotrebuju... no nic... a motorem z vrakace nic neresim... jednak kdo vi, jak by vypadaly jeho sedla a ventily, a druhak sedla jsou meka obecne ve vsech techto novych motorech, takze radeji opravu motoru s tim, ze mi tam budou davat nejaka tvrzena sedla a mel by byt pokoj

2016-11-02 13:08:15

S cukaním má momentálne dosť problém nový motor 1,4T 110kW s priamovstrekom montovaný aj do novej Astry.

2016-11-03 21:25:41

lanyz: Jaký LPG tam máš a chodil jsi každý rok na kontrolu a doseřízení bohatosti směsi? Já ještě uvažuji o dodatečné montáži dávkování aditiva, protože přístřik benzinu který tam mám taky nikde není napsané kolik% benzinu je dostatečné nebo jestli to stačí až od větších otáček tak jak to mám.

2016-11-12 15:02:30

Mám tam systém Lovato, ale jaký přesně to nevím. Musel bych se mrknout do papírů. Jestli jsem chodil každý rok na kontrolu? :)) Já chodil asi co 4 měsíce, protože jsem hodně jezdil. Ale ano, chodil jsem pravidelně jako švýcarské hodinky - dle instrukcí servisu po 20 tisících km. Přimazávání ventilů jsem tam neměl. Bohužel jsem dal na slova té společnosti, která mě ujišťovala, že to na toto auto nepotřebuji. Přivstřikování benzínu tam také myslím nemám.


Odpovědět

1  2