Fórum - Téma


cukání motoru


Fórum Vectra B cukání motoru

Informace o modelu: Opel Vectra B



2011-12-02 11:28:11

Ahoj všichni, mám problém s mojí Vectrou B 2.0i 16V. Za studena jede dobře, po zahřátí škube při malých otáčkách a taktéž při vyšším výkonu při vyšší rychlosti. Mezi tím jede dobře. Diagnostika nevykazuje žádnou chybu. Vyměněny svíčky, kabely vn, lambda, palivový filtr, zaslepený EGR ventil, vyčištěné sání. Předstih při volnoběhu je mezi 4-5st. Na 2 do 1500ot. škube, pak jako by se tam něco přeplo a motor jede jak divý. Na 4. při 120km začne škubat, jako by tam měl být omezovač, jak kdyby vynechával jeden válec. Navíc se mi zdá, že se zvětšila spotřeba. Už si s tím nevím rady. Máte někdo podobnou zkušenost? Díky

2011-12-02 12:53:31

nepřisává to falešný vzduch? palivový filtr? palivové čerpadlo nemusí tlakovat dobře, změřil bych tlak na vstřikovací liště...

2011-12-02 14:51:17

Hadice jsou v pořádku, palivový filtr je nový, tlak jsem neměřil. Zkusím.

2011-12-02 21:21:16

co klapka škrtící? vyčištěna? vaha vzduchu ? vyčistěná?!

2011-12-03 12:08:45

Jak jsem psal, sání je čisté včetně škrtící klapky. Do váhy vzduchu jsem se nepouštěl, někde jsem tady četl, že se tím ta váha může poškodit. 7000,- za novou se mi dávat nechce. Ale na diagnostice ukazuje váha vzduchu změny hodnot v závislosti na otáčkách, jen nevím, jaké hodnoty má ukazovat.

2011-12-04 16:24:54

zkus ospojit čidlo klikové hřídele, měl jsem s ním problémy, a po odpojení to jelo dobře na čidlo vačky...

2011-12-06 12:12:48

Tak jsem změřil tlak paliva a je tam 340kPa. Horší je, že se tlak nemění při odpojení podtlakové hadičky od regulátoru. Asi bude v háji.

2011-12-11 19:53:38

Tak jsem na něco přišel. Na spodním sacím potrubí je vývod hadičky k EGR ventilu a z kolena byla vypadlá hadička. Další věc - najednou mi zůstaly viset volnoběžné otáčky na 1500ot. Po vyčištění a namazání ventilu volnoběžných otáček se to stabilizovalo na 900 ot. Je to ještě moc, protože nastavené je to na 840ot. Ventil mírně propouští, naprázdno není úplně těsný. Nevím, jestli to tak má být, jestli ne, tak je v háji pružinka ventilu, nebo těsnění. Ventil se nedá rozebrat, tak asi bude nutný nový. V nízkých otáčkách už jede dobře. Ale stejně to za tepla škube při vyšších otáčkách a v zatížení, jako by to chtělo jet na 3 válce. Za studena to nedělá. Čidlo teploty je v pořádku - chladicí kapaliny i vzduchu.

2011-12-17 13:22:28

Vyřešeno. Dělal to volnoběžný ventil, který zůstával otevřený. Najednou mi volnoběh zůstal viset na 2000ot. Netěsnil ventil volnoběhu. Tak jsem ho celý rozebral a vyčistil vevnitř ( byl tam neskutečný bordel, který nejde vyčistit při složeném ventilu - jedině ultrazvukem), znovu složil, našroboval zpět a po zahřátí motoru seřídil předpětí pružiny. Motor jede jak hodinky.


Odpovědět