Fórum - Téma


Cukání, lenost


Fórum Zafira B Cukání, lenost

Informace o modelu: Opel Zafira B


1  2  3

2016-04-04 18:10:28

Čau kluci, mám dotaz. Mám zafiru 1.6 na plyn a plyn prostě nešel, vždy když jsem přepnul na plyn auto chcíplo. Po nějaké době se začalo samo přepínat na plyn a jezdil jsem na plyn. Když jsem ale jel třeba 50km v kuse, při přidání plynu začala blikat kontrolka motoru a auto se klepalo, nevíte kde je chyba? Když jsem chcípnul a nastartoval, tak už se to nestalo. Měsíc od té doby a zatím ok, tak kde jsou chyby prosím? A druhý dotaz. Dnes jsem nastartoval a jel jsem normálně na benzín, auto jelo krásně a zničehonic jakoby ztratilo výkon, noha na podlaze a auto nejelo, otáčky šli na neutrálu do 4000 dál to nešlo a při zařezení prostě se loudalo to auto. Opět jsem chcípnul a nastartoval a auto zase vystartovalo a jelo krásně rychle... Můžete mi poradit? Díky. Kdyžtak 1.6(77kw)

2016-04-04 18:21:01

trinom22: kdyz zacne pri pridani plynu blikat kontrolka motoru, znamena to vetsinou chybu v zapalovani valcu, treba bohatou smes, nebo i spatne svicky, civky a pod. Vstrikovace na plyn maji kolik najeto? A jaky jsou typ? Na benzin by to chtelo udelat diagnostiku, protoze ti zrejme jela v nouzaku, tak tam neco ulozene bude.

2016-04-04 18:27:35

Když jsem byl na diagnostice před měsícem tak to ukazuje Lambda sondu nic víc, kontrolka svítí pořád, po vymazání se rozsvítí po 5ti minutách třeba. Vstřiky mají najeto zhruba 40 tisíc.

2016-04-04 20:42:19

Ahoj, zkontroluj svíčky, změř preventivně kompresi válců, vyměň zapalovací lištu, bude asi špatná, dělalo mi to podobné nesmysly... Pak to bude OK...

2016-04-04 21:01:13

Klidne to ta lambda muze delat. Na plyn se to projevi jeste vic nez na benzin.

2016-04-04 22:01:07

Prvni lambda ano, ta muze delat blbosti a dela, ale pokud je to az ta druha, tak s nefunkcni auto pojede normalne.

Co tam mas za LPG vstriky? Vyrobce a typ?

2016-04-04 22:15:27

Co zapalovací lišta ? Můžeš si ji od někoho půjčit ?

Pokud máš svíčky Ok, je to zapalovací lištou. Vyzkoušej.

2016-04-04 22:40:45

Kdy jsi dělal revizy LPG-čka?

2016-04-04 22:50:39

LPG vstřikovače budou ok, maximálně bude mít zanesený filtr...

Problém má v zapalovací liště...

2016-04-04 23:58:41

ascona20: Tím bych si nebyl tak úplně jist, pravděpodobnost tady bude možná taky a proto se ho ptám, protože ve spojení špatného vstřikovače a lišty těsně před smrtí, to může takhle mrcasit taky. Třeba Magic FX nevydrží ani 50tkm... a z mé zkušenosti tak 50% jich nepřežije 30tkm...

2016-04-05 00:25:25

To je sice možné, ale píše že má problémy i s benzínem.

Já na Z20LEHu mám taky LPG a zlobilo mi to jak na benzín, tak na LPG, všechno bylo ok, ale rozsah otáček od 2t-3t byl občas na 3 válce, horní pásmo v pořádku a i pod těch 2t ok. Problém byl v zapal.liště... A co se týče LPG vstřikovačů, viděl jsem jich spousty i nejlevnějších co vydržely 120tkm i 200tkm, záleží kde tankuje a jak se o to stará (servis). Samo, že může být i nějaký mrtvý, ale to by mi jelo alespoň na benzín...

Bohužel to píše tak, že vlastně není rozumět v čem je problém...

2016-04-05 05:28:02

ascona20: na plyn se mu to klepalo, kontrolka blikala, tzn ze sel motor nejspis na tri valce. Na benzin jen ztratil vykon, jel v nouzaku, ale na vsechny ctyri... Podle me ma bud spatne serizenej plyn, jen spatny svicky a nebo to cele visi na lambde - pokud je to ta prvni. Jasne, nejrychlejsi bude pujcit jinou listu, ale to muze byt dobre jen na par km a pak znova. U svicek bych zkontroloval odtrh, klidne sklepnul az na 0,5mm, pokud to jsou Brisk, tak ty uplne vyhodil a sehnal minimalne Bosch, ale tu lambdu bych resil jako prvni. Jeste me napada reduktor, jestli mu nejde plyn rovnou do sani, ale to navic i spatne startuje... Nevim, hned bych se neupinal k liste.

2016-04-05 06:50:17

Pokud by si chtel tu listu, prodavam ji za dobrou cenu na bazosi (nova, jeste rok a pul v zaruce, original delphi)

2016-04-05 07:41:56

Diagnostika ukazala lambda prvni,takze ok. Kolik stoji ta lista? Jinak doky

2016-04-05 08:10:46

http://auto.bazos.cz/inze...ira-B-DF-CE20009-12B1.php

ale zkontroluj si jestli to sedi na Tvuj model...

2016-04-05 08:14:11

Nevěřím že je to lamda, uplně ji odpoj a motor musí normálně jet. Kor když je rozdíl v chodu na plyn a benzín. Může to být v více věcí. Pokud ti blbne vstřik plynu a jednotky ti odpijí ten válec- třeba třetí, tak ti nepojede ani na benzín. Až vypneš klíč a zase zapneš. Ale je zvláštní že ti diagnoza nic nehlásí- nemáš to nějaký dodělek? Rozhodně zkus postupně (pokud opravdu diagnoza nic nehlásí, já bych teda ještě jednou zkusil někde jinde) prohod lištu, za chodu odpojuj vstřiky- lpg i benzín (já jsem vlastně nepochopil na co ti to jede a naco ne ) Je to něco elektrického když se to mění nárazovně, po zapnutí a vypnutí klíčku. takže bych se na měření komprese a egr vybodl.

2016-04-05 08:14:14

tak sedet by to melo...

http://autokelly.cz/Catal...5137628;34979713;33016690

2016-04-05 09:38:33

Já právě taky moc nerozuměl tomu, co to vlastně dělá a kdy...

Změřit kompresi bych doporučil jen z preventivních důvodů, jestli nemá třeba podpálený ventil, horší kroužky- nižší komprese=špatně spálené palivo, jednotka sice dokoriguje ale pokud je to moc, odpojí jednotka vstřikovač. Odtrh na svíčce bych neměnil, snížení odtrhu by sice pomohlo zapalovací liště, ale zkrátilo životnost svíce. Svíce Brisk jsem měl taky možnost vyzkoušet a naprostá spokojenost, jak s životností, tak s výkonem. Teď mám Brisky DR15SXC PREMIUM EVO a naprostá spokojenost, klidnější chod i v nižších otáčkách, než s Denzama, nebo Bosch svíčkama...

Vsázel bych to na zapalovací lištu, lambda je až následek toho všeho, tu bych měnil až naposled (bez ní to pojede, bude jen vyšší spotřeba).

Držím palce

2016-04-05 11:14:28

Jestli to hlasi 1.lambdu, tak je to ono. Kolega ma Zafiru A na LPG a delalo mu to taky psi kusy hlavne na plyn. Vymena lambdy (ne za univerzalni) a pokoj.

2016-04-05 11:57:45

ascona20: Lambda neni nasledek, ale podle me pricina, protoze, bude davat spatne, nebo zadne hodnoty, motor na benzin pojede relativne normalne, ale v nouzaku a s vetsi spotrebou, plynova jednotka bude pracovat se stejnymi hodnotami, spatnymi a bude posilat bohatsi smes plynu, kterou uz svicky nezazehnou a motor se bude trepat a vynechavat po valcich, pricemz blika kontrolka motoru. Plyn potrebuje silnejsi jiskru, proto se davaji svicky s mensim odrthem +/- 0,7mm a co se svicek tyka, tak zalezi asi i trochu na rozmarech motoru, protoze ja brisky vyhazoval po 8000km, na rozdil od plynovych bosch, ktere mi vydrzi skoro dve sezony, tj 60tkm.


Odpovědět

1  2  3