Fórum - Téma


Cukání


Fórum Zafira A Cukání

Informace o modelu: Opel Zafira A


1  2

2015-05-21 13:59:28

ahoj všichni, ač jsem ženská a moc nerozumím této technice, chtěla jsem se zeptat, zda mi někdo neporadí. Po výměně turba mi cca po třech nedělích začalo mít auto na volnoběh zvuk, jako by vynechával jeden válec. Dnes jsem jela do práce ráno a několikrát za sebou mi auto cuklo, jako by se chtělo nadechnout. Nevíte, zda by to mohlo být čerpadlo a kolik tak asi stojí? Na diagnostice nic nezaregistrovali. Děkuji Iva

2015-05-21 14:36:49

kukumula.iva: Jen doplním, že se podle profilu jedná o motor 2.0 DTI Y20DTH, že...? A odpověď na tvou otázku, Ivo, zní ano, čerpadlo to být může a jeho repase není levná. To je ale až poslední varianta, krom čerpadla je určitě ještě více (levnějších) možných příčin, o nichž ti tu ale napíšou kluci ropáci, já do toho nevidím...

2015-05-21 15:22:06

Může to být jednodušší a levnější varianta, snímač otáčení klikové hřídele. Tohle je v diagnostice vidět, ne v chybách, to ještě nemusí být uložené jako chyba, ale v datech. Chce to nahrát kousek jízdy kdy to cuká a pak vyhodnotit, porovnat otáčky čerpadla s otáčkami klikovky. Může tam být výpadek impulsu.

V tuto chvíli mě další možnost nenapadá.

2015-05-22 05:52:18

alzafir: Moc děkuji, dnes se jedu juknout do Opla a nechám to vše projet:) Všichni ač co toho nevidí, mi říkají, že je to čerpadlo či vstřiky, tak se budu modlit, aby to byla ta tvá varianta

2015-05-22 05:53:52

colommbo: Děkuji a ano máš pravdu je to přesně ten motor 2.0 DTI Y20DTH

2015-05-22 06:49:21

Ne že by to nemohlo být čerpadlem. Statisticky častější je případ, kdy čerpadlo zdechne úplně. Náhodné "výpadky" jednoho cyklu vstřiku nejsou vyloženě typický projev.

2015-05-22 06:55:18

alzafir: A nevíš kolik tak to čerpadlo stojí? Prý je to raketa a nejlepší je tam dát nové, co jsem slyšela. Je mi ho líto odstavit, dala jsem tam nové turbo, snímač tlaku, kotouče, destičky, kola perfektní, vyfotím ho a dám sem obrázek. Takže si ho pěkně udržuji a dát ho pryč nechci. Koupím si ojetinu a zase do toho budu rvát peníze, tady už vím, že je vše ok jen tohle mě zlobí. Dnes jsem raději ani nejela do práce, včera jsem cukala už i za jízdy ne jen na volnoběh

2015-05-22 08:16:51

kukumula.iva: Co máš za ročník? Jestli 2003 a novější, dvoukonektorové čerpadlo s jednotkou PSG16, tam bych si s vysokou pravděpodobností dovolil tvrdit, že to není čerpadlem. A ani u tohoto není třeba dávat nové, v 99%případů tam odchází snímač otáček. Ten se dá vyměnit samostatně. U jednokonektorového čerpadla platí totéž, ale tam se snímačem dost často odejde i kus elektroniky. Takže repase, doporučuju autokomi.cz.

Ale tak daleko se to nedostane. Tohle bude něco jiného, jak jsem psal, zaměřil bych se na konrolu a synchronnost obou snímačů otáček, klikovky a čerpadla (vačky).

2015-05-22 08:31:19

Kolik stojí nové čerpadlo ani vědět nechceš , protže cena je počítána jako na novém voze v době výroby. Odhadem ? 50-80tisíc ?

Osobně sem skeptický vůči servisů , oni se moc zabívat nechtějí nějakými opravami , raději vymění celé díly. Ono by se jim to ani finančně jinak nevyplatila , aby do toho koukali 2 dny a pak našli upadlý drátek za 3 kč.

Chce to skutečného odborníka a fandu do značky , ten jediný ti ušetří TVOJE peníze.

2015-05-22 08:56:40

alzafir: ročník mého Oplika je 2001. Když otevřu kapotu, je tam nádoba na olej a pod ní je motor celý zašpiněný od oleje, myslím si, kdyby to bylo čerpadlem, tak mi auto čoudí černě, ale auto při nastartování hulí bíle Jsem s toho tak trochu paf. Ve středu jedu do Opla, tak doufám, že mi zjistí vše, co potřebuji. Stejně bych to tam musela tak i tak dát.

2015-05-22 09:01:39

breathlless: Já vím, co se týče mého opraváře, opraví vše, jen tohle mu dělá starost. Proto zajedu do Opla, aby mi řekli, co s tím je a pak budu řešit opravu a hlavně kde, páč dnes jen tak někomu věřit není sranda. Dávala jsem tam nové turbo - tedy repas, vyšlo mě na 12 000,--. Po konzultaci s jiným človíčkem jsem zjistila, že to je moc za repas, ale vem to čert, teď už jsem ráda, že turbo mám za sebou. Přeci jen je to auto v nějakém tom starším roku a podělat se může opravdu cokoli, jen přijít na to, co to je:)

2015-05-22 09:35:00

kukumula.iva: Ta to je varianta jednotka PSG5. Čerpalo je samostatné, jednotka motoru je umístěná v podběhu ( PSG16 je součástí čerpadla).

Nádobou na olej myslíš olejový filtr? Tam nezřídka kdy nesedne těsnění, nebo se špatně nasadí ( i mně se to povedlo, pak to kolem teče).

Bílý kouř= studené spalování, může být problém se žhavením. Zkus odpojit snímač teploty chlazení, možná se roztočí ventilátor chladiče, ale pro jednotku motoru to je info, že mrzne jako v Rusku a žhaví co to dá. Uvidíš, jestli se něco změní.

Jinak repas těchto čerpadel je velice běžný, ale v rámci kvality doporučuju již zmiňované "komínky"

Repase turba by měla normálně vyjít kolem 7500 s výměnou za původní turbo.

2015-05-22 10:10:30

alzafir: Já moc děkuji, vyzkouším vše, co jste mi tady napsali a dám vědět jak to dopadlo, či jak to vypadá budu doufat, že to nebude nic na co bych si musela brát úvěr

2015-05-22 10:21:50

kukumula.iva: Jen drobnost, Ivo - na Aleše (Alzafir) je spoleh, reference jsou jen ty nejlepčí... Jen pro tebe škoda, že je na druhém konci světa...

2015-05-22 11:35:29

colommbo: Nedá se nic dělat, budu se muset spokojit alespoň s jeho radou :) Děkuji

2015-05-27 11:10:35

Ahoj kluci, tak dnes mé auto bylo na zjištění závady a jak jsem si nepřála, ale je tomu tak, máme v háji vstřikovací čerpadlo v elektronické části:( to mě moc nepotěšili, když mi řekli cenu

2015-05-27 11:32:09

kukumula.iva: S čím se vycenili? Nové nemá smysl, dá se repasovat. Ale pozor na rádoby levné garážové repase. To nemá smysl. Je to většinou časovaná bomba.

2015-05-27 12:21:03

alzafir: Řekli mi 40 - 50 tisíc u nich. Rovnou jsem řekla, že jim děkuji, ale raději si ho nechám stát před barákem. Už jsem rozhodila sítě na repas, tak snad mi někdo pomůže.

2015-05-27 12:31:47

kukumula.iva: Je-li to cena nového ("originálního") dílu, je zcela normální neb se odvíjí, samosebou, od ceny nového vozu. Kupř. vstřikovací čerpadlo na áčkovou Omegu 2.3TD blahé paměti je v Oplu k mání za cca 70tis.Kč, což je v současnosti cena tří až pěti takových ojetých vozů. Tyto ceny však akceptuje jen velmi malé procento uživatelů...

2015-05-27 12:41:47

kukumula.iva: Podívej se na autokomi.cz.

Tam najdeš repase za úplně jiné ceny. A umí to.


Odpovědět

1  2