Fórum - Téma


Corsa nestartuje, k válcům nejde benzín


Fórum Corsa B Corsa nestartuje, k válcům nejde benzín

Informace o modelu: Opel Corsa B

Diskuze o vozidlu

1995 Corsa B 1.2

1 fotek  |  9 diskuzí

Výkon motoru 33 kW (45 PS) při 4600 ot./min. Maximální rychlost 145 km/h. Hmotnost 835 kg. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 196 ccm (73 cui), X12SZ KAT.

Kupovaná jako dělník ke koním. Věrná služebnice při převážení krmiva, vody i jako studentské auto. Spolehlivá, za tři roky měla jen jeden defekt a je to u nás doma nejstarší a paradoxně nejméně poruchově auto :D



2016-08-01 20:56:07

Ahoj, nedávno jsem vyjížděla z domu, Corsa (typ B, 33 kW, motor X12SZ, benzín) nastartovala v pořádku, vyjela jsem z vrat, zavřela je a než jsem dojela na křižovatku, Corsa zdechla (jak když přestal přívod paliva, měla jsem půl nádrže). Už nešla nastartovat. Točila jak blázen, ale nechytla. Sousedi se to snažili nahodit tlačením a zařazením dvojky a ani neškytla. Zkontrolovali jsme zda někde nevypadl kabel, nic, pojistky v pořádku. Později jsme zkontrolovali čerpadlo, funguje, tak jsme alespoň vyčistili sítko. Relé od čerpadla dobré, elektřina a pojistka ok. Svíčky jsou starší, ale jiskru hází. Pak jsme zalezli k motoru. Do vstřikovacího tělesa škrtící klapky benzín jde. Ale v bloku u válců, i po startování pod plynem je sucho. Nevíme, kde by mohla být chyba. Nesetkal se s tím někdo? Já bych to dala nejradši do servisu, ale chlapy doma se v tom chtějí šťourat a už je Corsa dva týdny nepojízdná. Předem děkuji za odpověď, Gabča (PS: za neodborné výrazy a nepřesný auťácký popis se omlouvam, holt ženská )

2016-08-01 21:41:42

Ahoj, podle toho co udáváte bude chyba ve snímači - generátoru impulsů klikové hřídele, snímá výstupky na klikovce, polohu pístů - jejich horní úvrati, aby dal impuls řídící jednotce pro vstřik paliva, tento snímač se dá proměřit je to induktivní senzor o odporu 550 Ohm, při otáčení klikovou hřídelí (pomalé otáčení), aby to digitální měřící přístroj zachytil, tak se na měřícím zařízení musí hodnoty odporu malinko měnit, pokud ne, tak snímač je špatný. Snímač stojí 360 Kč. Pokud by to snímač nebyl, tak si nechte změřit tlak v palivové soustavě, pokud je tlak slabší, tak přes palivové vstřikovače nic neprojde. Na vině může být regulační ventil (160 Kč) anebo palivové čerpadlo (350 Kč). Odkud jste?

2016-08-01 21:58:03

snoopy: Čidlo kliky mě napadlo taky, ale... Jednak jsem ještě nezaznamenal, že by při jeho kolapsu zdechl běžící motor (spíš buď přechází do nouzového režimu anebo jej nelze nastartovat vůbec) a druhak při nemožnosti nastartovat tlak benzínu na liště je a do sání jej vstřiky nepustí, ale ani svíčky nedávají jiskru - vlastní zkušenost. U každého motoru se to může třebas projevovat jinak a tedy - čidlo kliky možná ano, ale ruku do ohně za to radši nedám...

2016-08-01 22:19:08

colommbo: Pro jiskru ke svíčce zapalování je jiné čidlo - snímač, zapalovací impuls BOSCH (1400 Kč), je divné že by za jízdy od sebe jen tak to čidlo kleklo, většinou klekne, když se do motoru někdo hrabe a přeruší kontakt, ale setkal jsem se s touto závadou u Fiata Punto, tam se opravdu nikdo do toho nehrabal a kabel od čidla byl přerušený. Je tam toho víc co se může pokazit - senzor polohy škrtící klapky, ten ovlivňuje také vstřiky, kontakty bych u tohoto senzoru doporučil očistit, pokud nekomunikuje s řídící jednotkou, tak nefungují střiky, ale to by se vše ukázalo na diagnostice, ale co znám třeba z Renaulta Espace, tak tam když snímač polohy škrtící klapky je jiný než snímač pedálu, jde do nouzového režimu, ale motor nastartuje. Právě že u ostatních snímačů anebo dílů elektroniky, šlo by to vždy nastartovat, nešel by třeba motor do výkonu, ale nastartovat ano a jediné právě proto mě napadlo čidlo snímače a pak tlak paliva.

2016-08-01 23:54:50

Ja bych zkusil vycistit krokovy motorek ve strikovaci jednotce. Kdyz zustane vyset tak starter toci ale motor nenaskoci. Staci povolit 2 torx srouby, vytahnout a omyt benzinem. Pri otoceni klicku v zapalovani se musi pohnout. To jde vyzkouset v demontovanem stavu. Me to problem po dlouhem badani vyresilo.

2016-08-02 07:53:31

Všem děkuji za příspěvky. Vše dává smysl a určitě nebude na škodu pročistit veškeré kontakty. Nedivila bych se kdyby to byla maličkost. Opravdu zdechla za jízdy, aniž by škubala, kuckala, prostě skoro neslyšitelně vypnul motor. Pak se nám to nepodařilo nahodit, ani když kamarád, co kontroloval svíčky, nalil přímo do válce panáka benzínu. Prý by měla alespoň škytnout a nic. Táta pravidelně motor myje benzínem, ale kontakty a věci pod plastovými kryty určitě ne. Spíš jen blok motoru od oleje a usazenin. Jsem se Sobotky, ale auto teď stojí ve Staré Boleslavi. Domů už sem nedojela. Snažíme se sehnat podválník, aby jsme to dotáhli sem. Tady má automechanik z vedlejší vesnice diagnostiku a hrabe se ve starých autech.

2016-08-02 09:51:51

Ahoj, tak zkus vydržet s autem ve Staré Boleslavi do příštího týdne, pracuji ve Staré Boleslavi, ale zrovna dnes mám službu a zítra jedu do Přerova. V pondělí tady zase budu a mohu se na to podívat. Zatím se mějte.

2016-08-02 11:18:16

Moc děkuji, to by bylo super. Do převozu se mi moc nechtělo. Mám ji odstavenou u přítele ve vjezdu, tak tam může ještě týden stát, když nepřekáží. Budu vám moc vděčná!

2016-08-12 09:00:20

Záhada vyřešena. Milanovi (uživatel Snoopy) se to podařilo rozpoznat jen podle zvuku při startování. Vše způsobil prasklý rozvodový řemen. Přetrhl se zrovna v momentě, kdy byly uzavřené ventily, tudíž v sacím potrubí nevznikal podtlak, tudíž z klapky do motoru nešel benzín. Nás nikoho nenapadlo sundat plastový kryt a zkontrolovat rozvody


Odpovědět