Fórum - Téma


Corsa C Rozvody 1,7 TD


Fórum Corsa C Corsa C Rozvody 1,7 TD

Informace o modelu: Opel Corsa C

Diskuze o vozidlu

2002 Corsa C 1.7 VIN: W0L0XCF6826054955

2 fotek  |  6 servisních knížek  |  10 diskuzí

Výkon motoru 48 kW (65 PS) při 4400 ot./min. Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 686 ccm (103 cui), 4-válec, Řadový, Y17DTL.



2013-03-05 19:47:45

Scháním schema pro nastavení rozvodového řemene na typ motor Y17DTL ..předem moc děkuji...a jaký je interval pro výměnu...ještě jednou díky

2013-03-05 22:22:54

Demontáž a montáž:

Corsa/Combo/Astra/Vectra 1,70

Zafira 1,90

Speciální nářadí

Nástroj pro podepření a pro seřízení motoru - č. KM-6169.

Základní pokyny

Odpojit baterii.

Je-li ozubený řemen sejmutý, NEOTÁČET klikovým a vačkovým hřídelem.

Vymontovat žhavicí svíčky, aby bylo možno motorem lehce otáčet.

Motor protáčet (pokud není udáno jinak) v normálním směru otáčení.

Motor protáčet JEN pomocí kola klikového hřídele, nikoliv pomocí jiných ozubených kol.

Dodržet všechny stanovené utahovací momenty.

Po výměně ozubeného řemenu přezkoušet počátek dopravy paliva vstřikovacího čerpadla.

Demontáž

Zvednout vozidlo a podepřít.

Demontovat:

Pravé kolo.

Vnitřní blatník vpravo.

Skříň čističe vzduchu.

Corsa/Combo: Namontovat nástroj pro podepření a pro seřízení motoru. Nástroj č. KM-6169.

Podepřít motor.

Odstranit pravé uložení motoru a držák.

Corsa/Combo/Astra/Zafira: Zašroubovat šrouby uložení motoru a utáhnout je pevně rukou [1] .

Demontovat:

Hnací řemen(y) pomocných agregátů.

Napínací kladku hnacího řemenu klimatizační jednotky (pokud je díl použit).

Corsa/Combo: Posunout kabelový svazek na stranu.

Odstranit horní kryt ozubeného řemenu [2] .

Otočit klikový hřídel do HÚ prvního válce. Časovací značky musí být vyrovnány [3] .

Zašroubovat šroub M6 x 1,00 do kola vačkového hřídele a šroub M8 x 1,25 do kola vstřikovacího čerpadla, aby se ozubená kola aretovala [4] .

Pokud nejsou aretační otvory vyrovnány: Otočit klikový hřídel jednu otáčku vpravo.

UPOZORNENÍ: NEPOUŽÍT časovací značky 'A' [16] .

Demontovat:

Šrouby řemenice klikového hřídele [5] .

Řemenici klikového hřídele [6] .

Spodní kryt ozubeného řemenu [7] .

Některé modely:

Značka na kole klikového hřídele musí být vyrovnána se zářezem [8] .

UPOZORNENÍ: Existují tři typy napínacích kladek.

Napínací kladka typ A:

Uvolnit šroub napínací kladky [9] . Odstranit napínací pružinu [10] .

Odsunout napínací kladku od řemenu. Utáhnout lehce šrouby.

Napínací kladka typ B:

Uvolnit šroub napínací kladky [11] .

Otočit napínací kladku vlevo, aby se řemen uvolnil. Použít vhodný nástroj. Utáhnout lehce šroub [11] .

Napínací kladka typ C - Vectra-B:

Uvolnit šrouby napínací kladky [12] . Odstranit napínací pružinu [13] .

Odsunout napínací kladku od řemenu. Utáhnout lehce šrouby.

Sejmout ozubený řemen.

Montáž

Časovací značky musí být vyrovnány [3] . Přezkoušet, zda jsou fixovací šrouby správně nasazeny [4] .

Některé modely:

Značka na kole klikového hřídele musí být vyrovnána se zářezem [8] .

Přezkoušet napínací kladku na volné otáčení.

Nasadit ozubený řemen ve směru vlevo dokola, počínaje od kola klikového hřídele. Dbát na to, aby byl řemen mezi ozubenými koly napnutý.

UPOZORNENÍ: Jestliže se nahradí napínací kladka typ A napínací kladou typ B, našroubovat nový šroub [15] . Utáhnout šroub na 19 Nm.

Napínací kladka typ A:

Nasadit napínací pružinu [10] . Uvolnit šroub napínací kladky [9] .

Napínací kladka typ B:

Uvolnit šroub napínací kladky [11] .

Napínací kladka typ C - Vectra-B:

Nasadit napínací pružinu [13] .

Uvolnit šrouby napínací kladky [12] .

Namontovat provizorně řemenici klikového hřídele [6] .

Odstranit fixovací šrouby [4] .

Otočit klikový hřídel 60° vlevo (proti normálnímu směru otáčení) [14] .

Utáhnout šroub(y) napínací kladky. Utahovací moment:

A: 38 Nm [9] .

B: 49 Nm [11] .

C: 19 Nm [12] .

Odstranit řemenici klikového hřídele. Namontovat spodní kryt ozubeného řemenu [7] .

Namontovat řemenici klikového hřídele. Utáhnout šrouby na 20 Nm [5] .

Otočit klikový hřídel pomalu dvě otáčky + 60° vpravo, aby byly časovací značky vyrovnány [3] . Přezkoušet, zda lze nasadit fixovací šrouby [4] .

Namontovat díly v opačném pořadí demontáže.

Utáhnout šroub uložení motoru na 40 Nm [1] .

2013-03-05 23:03:17

díky moc

2013-03-08 17:26:49

není zač.


Odpovědět