Fórum - Téma


Corsa C 1.7 DTI po výměně alternátoru stále nedobí


Fórum Corsa C Corsa C 1.7 DTI po výměně alternátoru stále nedobí

Informace o modelu: Opel Corsa C


1  2

2015-09-09 22:00:32

Zdravím,

mam problem po výměně alternátoru stále nedobíjí. Tlustý kabel zapojený a menšá vložený do jednoho z pinu v alternátoru,at zkouším oba piny tak stále nedobíjí.

Když odpojím kabel buzení tak stále svítí kontrolka.

Na aleternátoru se měnili uhlíky a podle mechanika na zkoušce u něho na stole dobíjel. Kam přesně vede malý kablík od altíku a proč nefunguje buzení? děkuji za radu.

Venca49  
Václav
2015-09-09 22:05:09

mikytdi: Je dobře ukostřený?

2015-09-09 22:09:08

venca49: je tam tlustky kabel který vede na baterku a jeden malý který je jako kostřící a budící..nevím jak to mají ostatní,ale mam na alltíku dva piny na malý kabel a mam pouze jeden malý kabel.

Venca49  
Václav
2015-09-09 22:23:52

mikytdi: Nevím,jestli Ti pomůže schéma,tak dvakrát klikni - obr.

2015-09-10 07:32:59

určitrě venca49: moc pomuže, jen prosím ještě o obrazek kam vede ten kablík co jde do leva, ten nahoru jde na baterku aten druhy?

Moc díky

Venca49  
Václav
2015-09-10 20:26:04

mikytdi: Ještě jednou,A15= ŘJ karoserie,G1= akumulátor,M15= starter

2015-09-10 21:00:48

venca49: skvělý moc díky, mrknu na to, já jsem zase našel takovéto schéma, jen nevím kde najdu více učelovou řídící jednotku?

2015-09-13 17:44:49

Tak jsem vše prohledal a nic, furt to svítí at odpojím co odpojím, měl jsem to dnes na Pc a našlo mi to tuto chybu:

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-09-14 10:07:07

mikytdi: Ta chyba je správně, je to nezapojený obvod buzení alternátoru. Zkontroluj napětí na svorce D+ alternátoru, tedy na tom kablíku co se připojí na D+, mělo by mít hodnotu jako B+, tedy bateriové napětí. Nejspíš nenaměříš nic, což je špatně. Je potřeba zkontrolovat celou trasu vedení onoho budícího vodiče v kabeláži až k jednotce. Buď je špatný alternátor, nebo je chyba ve vedení, nebo je špatná pojistka a nebo samotná jednotka........

Ještě jednou proměř ukostření alternátoru.....

2015-09-14 10:11:00

kopejda: Děkuji za odpověd.

Altík je uděláný a funkční, kablík po odpojení stále svítí na budíkách. Víš o jakou pojistku se jedná případně kde jí najdu? mrknu se na jednotku do které tento kablík vede a uvidime co tam bude.

2015-09-15 19:45:12

zkoušel jsem dnes vyndat všechny pojistky a rele a kontrolka stále svítila i když byla odpojená od alternátoru, zhasla pokud jsem vyndal komfortní jednotku. ještě mužu přes měrák proměrit kapel která je od altíku až do jednotky zdali je průchozí,ale spíše to bude v komfortní jednotce,což by byl sakra problem :(

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-09-15 20:23:24

mikytdi: Ta kontrolka musí svítit po odpojení kablíku od alternátoru (to způsobí chybu z diagnostiky výše). Jaké napětí je na odpojeném kablíku??

2015-09-15 20:43:02

kopejda: ja si myslím právě ž po odpojení svítí némá, zkoušel jsem to svém autě, kde mi vše funguje a odpojim kablík a kontrolka nesvítí, napětí změřím zítra.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-09-15 21:00:59

mikytdi: Na jakém autě?? Tam je nejspíš budící okruh klasicky bez asistence jednotky, tedy buzení se právě děje přes indikační kontrolku dobíjení. V tomto případě skutečně kontrolka svítit nebude protože není ukostřená......

Je otázkou co se stalo, když jste zkoušel budící kablík na corse zapojit jinak. Mohlo dojít k poškození jednotky........

2015-09-15 21:04:00

kopejda: zkoušel jsem to na fabii.

altík ma dva konektory pro malý kablík, zapojil jsem do toho horního a stále kontrolka svítila.

Jak to má byt zapojene? je to ve správném konektoru nebo to má být v tom spodním?

Je nějaké dobíjecí rele v autě nebo pojistka? nic jsem nikde nenašel :(

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-09-15 21:11:46

mikytdi: V kterém autě? Ve fabii nebo v corse? Každé to má naprosto odlišně řešeno......

V corse má být budící kablík na alternátoru zapojen na D+ a silnější na B+, Jestli má altík další konektor, půjde pravděpodobně o vývod na otáčkoměr.

2015-09-15 21:15:38

kopejda: ne na corse..

B plus mam na altíku označený, ale D plus nikde nemam značený a nevim fakt který to je, zdali ten horní nebo spodní.

otáčkoměr to má a plně funkční.

Co to rele dobíjení nebo pojistky?

2015-09-15 21:20:19

tenhle altík tam mam.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-09-16 00:43:34

mikytdi: Tak to máte zapojeno správně. Už jste měřil napětí na tom konektoru toho drátku po zapnutí zapalování?? Mělo by tam být o velikosti bateriového napětí, tedy stejné jako na silném kabelu pod šroubem.

Kompletní schéma v pdf: http://www.vectra16v.com/slp/slp_corsa_c_mj01.pdf

2015-09-16 20:56:29

tak jsem dnes měřil ten kablík a dává jako baterka

Baterka 11.9V

Kablík 11.3V


Odpovědět

1  2