Fórum - Téma


Corsa C 1.3CDTi 51kW mr.2003


Fórum Corsa C Corsa C 1.3CDTi 51kW mr.2003

Informace o modelu: Opel Corsa C



2013-10-01 08:27:13

Ahojte. Mám na ruce toto brko. Je to po prvnim majiteli, serviska atd... najeto 120tkm. Celkem pekne auto. Ale co motor? Je ok, spolehlivy? Jaky je na nem pravidelny servis? Doctu se to nekde ucelene? Dekuji pekne.

2013-10-01 18:24:22

biggest: Před časem jsem zde psal stejný dotaz a 1,3 CDTi nedopadla nejlépe.Ofotil jsem ti český test ( sice Meriva ale stejný motor) a pokud se podíváš na německé testy je to něco podobného a starší ji také nedoporučují.

2013-10-01 22:26:25

hm, tak to si me nepotesil. ale uz sem koupil! tak snad neolituji.

2013-10-03 12:34:52

Tak si odpovim alespon na neco sam.

olej se dava na co 30tkm specifikace GM-LL-B-025 - vetsinou 5W-30 - tzv long life 30tkm/2roky co je drive

nebo ACEA B4 5W-40 ale s intervalem 15tkm - klasika 15tkm/rok podle toho co je drive

olejove filtry sou dve verze...

2013-10-03 14:17:08

biggest: Ano. Však to jsou celkem běžně dostupné a dohledatelné informace. A budeš-li s motorovým olejem praktikovat systém longlife, moc dlouho (spokojeně) jezdit nebudeš...

2013-10-03 14:28:10

tim myslis co? nejake konkretni poznatky?

posledni 3 vymeny sou po ujeti 15tkm a nalito VAT SYNGOLD 5W-40

naposledy pred 2tkm. podle stavu oleje to tak i vypada.

corsa ma jednu vadu (a doufam ze i posledni :-D ) co sem zjistil po 2 dnech - hur startuje kdyz je ohrata a necha se chvilku stat. pri startovani bez plynu to chytne nahned ale tez okamzite chcipne a pak az na 2. ci 3. pokus bezi... ale kdyz dam plyn na podlahu a zastartuji tak chytne vzdy. u studeneho motoru vse OK. nejaka idea? je to muj prvni ropak

2013-10-03 14:58:13

biggest: "posledni 3 vymeny sou po ujeti 15tkm a nalito VAT SYNGOLD 5W-40" - tohle je pro naftový motory (a poměrně namáhaný nízkoobjemový motor obzvlášť) v podstatě limit, který se důrazně nedoporučuje překračovat... LL systém je spíš více než méně hlavně marketingová záležitost a každý slušný mekánik ti řekne, abys o něm raději vůbec neuvažoval, neb je to (zejm. u naftového motoru) cesta do pekel a důvody jsou hlavně dva - do oleje se dostávají jednak saze ze spalovacího procesu a druhak nespálená nafta z téhož, oboje v míře nezanedbatelné. Saze olej zasírají, nafta jej ředí (benzín se do oleje dostává taky, ale narozdíl od nafty se následně dokáže odpařit), olej degraduje a nemůže dobře odvádět svou práci (mazání, chlazení, čištění, dotěsňování vůlí). Proto se, v rozporu s výrobci aut, jimž jde akorát o prachy, mezi lidmi, co se motají kolem aut a olejů, LL intervaly nedoporučují...

2013-10-03 15:29:11

mno, sem si myslel, ze to bude takhle nejak... je to sila... pred tim to jezdilo do origo opela, tak pocitam ze tam to bylo ok. motor ale i auto jinak slapou uplne v pohode - vyjma tepleho startu, ktery nekdy je mno nevim.

2013-10-09 22:00:56

tak sem po rozhovoru s technikem fiatu. rikal ze motor jako takovy je ok az na jednu vec: rozvody. ze je tam retez asi takove dimenze jako na slapacim kole a ze tzv. bezudrzba se silne nevyplaci a doporucil mi vrele vymenu pri max. 180tkm a lepe pri 160tkm. pak by mel motor v pohode slapat.

2013-10-09 23:19:36

biggest: Technik měl, bohužel, pravdu, dneska se sice píše řetěz, ale ve skutečnosti je to řetízek... Provozem se vytahuje, hydraulický napínák (v lepším případě mazaný dobrým olejem s pravidelnými výměnami) přestává stačit dotahovat, řetěz špatně nabíhá na zuby vačkového kola, začíná to chrastit, což ale při zvuku dieslu je mnohdy lehké přeslechnout, ničí se ozubení kola atd. atd.

2013-10-09 23:40:57

jak je to s dostupnosti/cenou a moznosti dodelat/dodat teto verzi BC a tempomat?

2013-10-09 23:43:53

jinak toho "retizku" je dost skoda, jezdi se mi stim fakt dobre. sem mile prekvapeny. prvnich 1000km sem dal za 5litru za 100km - zcela bez ohledu na spotrebu, na tacho bezne 120, parkrat i pres 150. bezne ale okolo 100-110, dediny na limitu. zadny praseni. proste normalni jizda.

2013-10-12 23:42:41

dotaz: teplota na (po cca 5km) budiku po plnem ohrati (vice nevyleze ani po ujeti 300km) a i podle op-com-u cca 79°C, je to ok a nebo spatne? pocitove to topi celkem dost... i kdyz...

2013-10-13 13:10:02

biggest: Myslím, že to není nenormální. Diesly se narozdíl od benzínů pomalu ohřívají, mají nízké odpadní teplo a proto i vesměs trochu hůř topívají než benzíny...

2013-10-14 10:45:38

protoze novy termostat ma na sobe 89°C tedy o 10°C vice... tak proto. jinak rychlost nabehu teploty je ok. jen jeji vyska me zarazi...

2014-02-23 13:07:04

biggest: Zdravím mám s motorem stejný problém, teplý špatně chytá, studený dobře. Povedlo se Vám to odstranit. Děkuji za odpověď. S pozdravem Koutský.

2014-02-24 00:00:53

vstriky


Odpovědět