Fórum - Téma


Corsa C 1.0 12V - bliká kontrolka řízení emisí


Fórum Corsa C Corsa C 1.0 12V - bliká kontrolka řízení emisí

Informace o modelu: Opel Corsa C

Diskuze o vozidlu

2005 Corsa C 1.0

23 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor Řadový, Z10XEP.



2014-03-25 22:02:27

Zdravím ve spolek, jsem tu nováček a jelikož jsem ve fóru nenašel řešení, obracím se s prosbou o radu. Vloni jsme si pořídili Corsu C 1.0 12V 44kW 2005. Před asi třemi týdny se stalo, že při pokusu o nastartování začala blikat oranžová kontrolka řízení emisí a při tom se ozývá cvakání od škrtící klapky. Auto nejde nastartovat - startér netočí. Pak se to nějakým záhadným způsobem rozjede a normálně funguje. Stejný problém se opakuje tak jednou týdně. Ještě jsem si všiml, že se v průběhu jízdyněkdy zblázní tachometr a ukazuje rychlost 180 - 220km/h při skutečné rychlosti kolem 60 - 70 km/h. Nevím, jestli to spolu souvisí nebo je to jen náhoda. Můžete mi prosím poradit, v čem by mohl být problém? Díky.

bad64  
2014-03-26 18:06:58

karhas: Jediná rad zní pokud svítí nebo bliká oranžová kontrolka tak je to kontrolka diagnostiky a chtelo by to napíchnout na diagnostiku a nechat si vyčíst závady.

2014-03-26 18:53:54

míla-bad64: na diagnostiku to vezu zítra. Doufám, že to nebude nějaký mega problém. V prosinci mi měnili řídící jednotku a to byla pěkná darda.

Venca49  
Václav
2014-03-26 19:11:17

karhas: Píšeš,že se ozývá cvakání a starter netočí.Je to cvakání od škrtící klapky,nebo od starteru?Otáčky tachometru jsou ovládány elektromagnetickým snímačem na převodovce.Je možné,že je zoxydované propojení kostry s agregátem.Pokud se ukostří,tak to chvíli funguje.Udělej pokus: když to nebude startovat tak skus propojit startovacím kabelem -pól baterie s agregátem(motorem) a startuj.Jestli to půjde je chyba v ukostření.Jinak diagnostika je potřebná.

2014-03-26 19:47:50

venca49: To cvakání se ozývalo od škrtící klapky. Podle toho cvakání blikala kontrolka. Vyzkoušel jsem propojit blok s - pólem baterie a světe div se, začalo to startovat. Po odpojení kabelu zase nic. Tak to skutečně vypadá na špatnou kostru bloku motoru. Jenom tam asi bude ještě nějaký problém, protože při startování startér točí jakoby naprázdno a auto nenastartuje.

bad64  
2014-03-26 20:22:10

karhas: Také mne napadá máš imobilizér pokud jo může s ním něco být.

2014-03-26 20:25:29

karhas: Ohledně cvakání jsem uvažoval přesně jako Václav, není-li to spíš vysouvací mechanismus starteru, ale byla-li to skutečně škrtící klapka, tož ty zvuky mohly být od toho, jak si servomotorek klapky osahával její krajní polohy poté, co se do systému opět navrátila elektrická energie (máš e-gas a tedy i elektronickou škrtící klapku) - zkontroluj ukostření akumulátoru i motoru samotného. Pokud se starter točí jakoby naprázdno, znamená to, že jako elektromotor funguje, ale jeho pastorek se nevysune či nezasune do ozubení setrvačníku, aby točil motorem. Na starteru je cívka fungující jako elektromagnet, která vysouvání pastorku ovládá, ale trochu mi není jasné, proč se starter točí - dycky to fungovalo tak, že nejprve cívka vysunula pastorek starteru a teprve tím došlo k propojení příslušných kontaktů umožňující jeho roztočení...

2014-03-26 20:29:28

míla-bad64: Imobilizér mám. Vypadá to ale skutečně na tu kostru, jak mě navedl venca 49. Jenom se asi něco událo se startérem. Včera, když jsem se pokoušel o nastartování, tak se ozval jakýsi nezdravý zvuk jako cvaknutí. Potom, když zatočil startér, tak točil jakoby naprázdno. Takže teď když ukostřím blok motoru, tak startér točí, ale jenom samotný bez motoru.

Venca49  
Václav
2014-03-26 20:35:27

karhas: Ve starteru je volnoběžka a planetový převod.Kolečka tři jsou mosazný,ale planetové kolo je z plastu(jako bakelit).Je možné,což se stávalo,že je odrbané a starter-rotor netočí s pastorkem.Vyndej ho a uvidíš.Zároveň prohledej ty kostry.Mohou to být i jiné,které nesouvisí se starterem,ale s jinou elektrikou.Jsou to vždy hnědé kabely.

2014-03-26 20:42:18

venca49: Děkuji za rady. Zítra nebo v pátek na to juknu a uvidím, kde soudruzi z NDR udělali chybu , pak napíšu výsledek bádání.

2014-04-01 20:51:45

venca49: Zdravím, tak jsem Betty nakonec dal do servisu, kde vyměnili hlavní kostřící kabel mezi aku a motorem, včetně mínusové svorky, překontrolovali veškeré kostřící body, včetně řídící jednotky. A autí finguje. Vyřešil se tím i problém se startérem. Všem děkuji za pomoc a rady.


Odpovědět