Fórum - Téma


Corsa B zadřená kladka


Fórum Corsa B Corsa B zadřená kladka

Informace o modelu: Opel Corsa B


1  2  3  4

2013-10-05 18:11:19

Cau kluci. Kámoška ma corsu b 1.0 a zadrela se ji napin.kladka. da se v pohodě vytáhnout a štaci ji jen promazat nebo se musí dát nova? Jde to promazat nějak? U omegy mi ji namazali vazelinou a byl klid. Díky moc

bad64  
2013-10-05 18:37:11

trinom22: Nevím,ale pokud se zadřela nejlépe dát novou.

2013-10-05 19:38:33

trinom22: Představuju si to tak, že v řemenici napínací kladky je ložisko mající stálou náplň maziva a pokud se ložisko zadře, musí to mít nějakou příčinu. Do nějakého dodatečného namazání bych žádné velké naděje nevkládal, mazadlo se nemusí správně dostat tam, kde je ho zapotřebí, a tedy jak radí Míla, řemenici vyměnit, notabene v případě Corsy B už bude mít řemenice něco za sebou... Výměna by snad neměla být složitá - jak je tomu u Corsy, nevím, u Omegy je to otázka vyšroubování jednoho šroubu, práce celkem tak na deset minut...

DAQ
David Hynčica
2013-10-05 21:12:31

Vzhledem k tomu že corsa B 1,0 má řetězové rozvody napínané tlakovým napínákem tak promazání asi neklapne.

2013-10-06 11:22:57

on asi myslel na klínovém řemenu. Jinak 100% jinou

2013-10-07 22:49:46

Tak to kámošky přítel promazal vazelinou a už to nedre a maji klid. Jsem zvědav na jak dlouho. Jinak teda novou at si koupi

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-10-08 15:06:39

daq: JJ byla myšlena kladka řemenu - také mi trošku šustila a pomohlo vyčištění a promáznutí lithnou vazelínou. Těsnící manžety ložiska jdou lehce a bez poškození vydloubnout malým plochým šroubováčkem. Ještě jsem to odchytil včas. Jestli se již zadře, těžko něco pomůže, je to jen na chvilku.

http://www.club-opel.com/...4_4888_fotografie1813.jpg

2013-11-10 21:36:13

Namazat se dá, ale musíš ji zkusit zda se sama rozchodí, jestli není prasklá pružina. Ta většinou přerezaví. Pak nezbývá, než ji vyměnit. Seženeš ji na Opel vrakovišti Plzeň, já ji odtud sehnal na dobírku za 3 stovky. Výměna je ovšem porod, obzvlášť u Corsy B. Musíš podložit motor pod vanou, 3 šrouby držáku bloku motoru vlevo, povolit šroub na kladce, sejmout řemen drážkový, povolit na alternátoru, vyjmout kladku s napínákem a potom v obráceném postupu vše montovat zpět. Nejlépe jsou k tomu zapotřebí při montáži 4 ruce. Řemen je totiž jako živý a smeká se, hajzl.

Venca49  
Václav
2013-11-11 00:15:49

badislav: Hochu jedině novou,neblbni ho.Sám říkáš,že je to porod,tak ať to nedělá za chvíli znova.To se nevyplácí.Na vrakovišti nebude lepší a pár korun dát za novou se určitě vyplatí do budoucna.Vždyť to dělá pro sebe.

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-11-11 07:35:39

badislav: Jestli nebude měnit řemen, tak se to dá bez demontáže držáku motoru......

2013-11-11 08:08:45

Souhlasím, namazat bez demontáže, nejsem i jistý jestli tam dostane ten řemen, protože jak ho povolí a vyndá kladku, je jako živý, kroutí se. Hodně štětí.

2013-11-29 10:13:45

kopejda:

No tak toto mi právě začalo chrastit a píská i řemen a chci měnit ty ložiska vzadu, tak nevím. Bude stačit sundat vzduchový filtr a povolit ten 1 šrub u toho ložiska? Vždyť to ložisko by mohlo jít vyměnit né? Budu muset na to kouknout a něco s tím udělat, aspoň to máznout vazelínou a bude.

2013-11-29 18:37:54

Vyměň to, co možná nejdřív, spadne Ti řemen, protože se odrbe a nebude Ti dobíjet alternátor. Nehledě na to, že se Ti může namotat řemen kolem řemenic. Jestli je řemen v dobrém stavu, nemusel bys ho ani měnit, jak Ti radil nějaký kolega, jen vyměnit napínák s kladkou. Na ní ložisko není, jen silonové pouzdro, nebo bronzové. Nevím přesně. Každopádně se kladka musí točit. Ale myslím si, že budeš mít už i přerezivělou pružinu napínáku.

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-11-29 19:30:00

o703: Ahoj, filtr box ven aby jsi mohl zajistit napínák ve stlačené poloze, dát stranou řemen a vyšroubovat ložisko kladky ven - to jsem dělal již zespoda - sundat spodní kryt a pak se tam dostaneš. Chce to dělat ve dvou, jeden stlačí napínací pružinu (spodem) a druhý zasune aretační kolík do napínací pružiny (shora). Pak už to jde. Udělej to co nejdřív, vyměnit řemen znamená sundat držák motoru na pravé straně, řemen běhá okolo držáku.....

Podívej se sem, jsou tam 4 fotky když jsem tu kladku vyndával:

http://www.club-opel.com/...images_category.php?id=23

Jen si nedovedu představit, že taková silná pružina dokáže přereznout. Na mé Corse má strašnou napínací sílu oproti napínáku na Omče je tak cca 5x silněji napnutý řemen....

2013-11-29 19:58:12

No a musí se to tak složitě? Nestačilo by povolit ten šrub na kladce oddělat tu plechovou krytku dát šrub zpět a opatrně vytáhnout tu prachovku ložiska máznout a dát to zpět?

2013-11-29 20:07:22

kopejda: "...oproti napínáku na Omče je tak cca 5x silněji napnutý řemen..." Zato výměna řemenice napínací kladky je u Omči otázkou 5-10 minut - vlastní zkušenost...

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-11-29 20:08:29

o703: To jsem nezkoušel protože to takhle nefunguje, jak píšu kladka je pod napínacím tlakem pružiny zapřená do řemenu. Při demontáži onoho šroubu s podložkou v tomto stavu dojde k uvolnění síly pružiny a k vyvrácení kladky s případným poškozením hliníkového ramene napínáku. A přinejmenším to pěkně vyletí ven a rovnou do obličeje.....

Nesnaž se to ojebat, vymstí se to, hlavně bezpečnost při práci. Proto je na napínáku aretace v uvolněné poloze...Stlačení pružiny se dosáhne utahováním právě toho šroubu kladky.

Mmj, jak sundáš prachovku na druhé straně a vymyješ vnitřek ložiska kladky v její pracovní pozici i kdyby to drželo pohromadě???

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-11-29 20:09:51

colommbo: I moje Jiří, to jsem také řešil a šlo to i jednou rukou........a s cígem v druhé Omega

2013-11-29 20:11:04

Dobrá dobrá jako vždy máš pravdu, já jen co kdyby... Tak raději dodržím postup a je . Díky

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-11-29 20:13:34

o703: Je tady ke stažení servisní manuál a tam je to pěkně popsané, stáhni si ho a koukni na to, jak se zajišťuje napínák.....


Odpovědět

1  2  3  4