Fórum - Téma


Corsa B 1.0 při nízkých otáčkách škube


Fórum Corsa B Corsa B 1.0 při nízkých otáčkách škube

Informace o modelu: Opel Corsa B

Diskuze o vozidlu

1999 Corsa B 1.0

59 diskuzí

Výkon motoru 40 kW (54 PS) při 5600 ot./min. Točivý moment: 82 Nm (60 ft/lb) při 2800 ot./min. Maximální rychlost 150 km/h. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 973 ccm (59 cui), 3-válec, Řadový, 12-ventil, X10XE.

Je to mazel, ale chtělo by to TURBO nebo spíše KOMPRESOR :-D (a samozřejmě řádné chlazení, brzdy a podvozek)


1  2

2014-11-02 12:47:15

Dobrý den, Corsa 3V mi při nižších otáčkách (při stabilní poloze plynu) škube. Měnil jsem EGR, vyčistil jsem škrtící klapku (do lesku). Paliv. a vzduch. filtr měněny cca před 4-5tis. s autem se často jezdí... Kontrolka motoru nesvítí, spotřeba taky vypadá, že je ok, rozjezdy plynulé, nedusí se. Škubání je třeba zhruba v 50-55km/h při zařazeném 5. rychlostním stupni (na rovince, nebo z kopečka - na více to auto nemá). Děkuji všem...

2014-11-02 12:52:37

ono taky záleží kde a co tankuješ....některým pal. filtrům (těm hodně levným) stačí kolikrát i 5tis. km.... dále pak jestli ti při tak nízkých otáčkách dává dobře čerpadlo, zkus jezdit 50-55 km/h na 4. rychlostí stupeň

2014-11-02 12:55:51

Čerpadlo už mě taky napadlo a taky mě napadá, že to auto na to prostě není stavěné na tyto "pohodové" jízdy při nižších otáčkách, zapomněl jsem dodat, že se to semtam stane i z kopečka okolo 60 při 5. rychl. stupni.

2014-11-02 12:56:26

falkon: 50km/h na pětku, byť po rovince či z kopečka, tomuhle motoru+převodovce nemusí chutnat a možná ti auto naznačuje, abys odřadil dolů, notabéne v tomto konkrétním popisovaném režimu to chce opravdu nohu jako pírko, jinak motor protestuje... Na čtyřku motor poškubává taky...?

Velda  
Laďa
2014-11-02 12:56:31

falkon: Ahoj. Taky si myslím, že na 3 válec je 50km/h na 5 moc velké sousto a že motor musí být hodně pod otáčkama. Já tak jezdím se 4 válcem a je to tak akorát.

2014-11-02 12:59:20

Na 4. rchl. stupeň taky cca v 40-45km/h, možná jsem blb, co si hraje, že má tdi

2014-11-02 13:00:35

falkon: Teď koukám, že uvažujeme stejně a vpodstatě sis už odpověděl sám... Máš tříhrnek, který chcanechca je potřeba držet trochu v otáčkách, podtáčení (což na pětku v padesáti je zcela evidentní) tomuhle motoru nesvědčí. Takový režim se může zdát pohodový tobě, ale to je asi tak všecko, brachu, myslím to dobře...

2014-11-02 13:01:16

možná od toho motoru chceš moc...já když jedu s manželky HTP tak řadím jen do 4 stupně, jinak to nejede

zkus chvilku jezdit 3 a 4 okolo té 50 km/h

2014-11-02 13:05:24

falkon: Vyčkej, až se tu ukáže Kopejda, Jakube, tenhle motor v CB má taky a poradí ti určitě fundovaně...

Velda  
Laďa
2014-11-02 13:05:35

colommbo: Jirko, task mě ještě napadá, jestli nemůže být třeba vydrřená drážka v cestě potenciometru škrtící klapky Možná je to blbost

2014-11-02 13:07:38

velda: to by to zlobilo pořád , kdyby bylo něco na té klapce

2014-11-02 13:09:06

velda: To vůbec netuším, Laďo, až takhle do hloubky jsem se dosud neponořil...

2014-11-02 13:10:29

Chápu, jo hold, časem to bude chtít více válců a pořádné TURBO ale i další auto už asi jedině corsu b, je to moje první auto a tak nějak mi to všechno přirostlo k srdci (opravy+údržbu dělám opravdu rád), je lehounké a se silnějším motorem to musí být sranda.

Velda  
Laďa
2014-11-02 13:12:12

ZDENDA + Colommbo: Ok. Jen jsem to zkusil

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-11-02 13:30:55

falkon: Ahoj, tý brďo to jsem zkusil jednou, jet město 50 na 5qvalt, cuká bo se už skoro netočí.... Pětku dávám nejdřív v 80 a jezdím na ni tak 100 až 110.... Trojku rozjíždím do nějakých 40 až 45 a pak lupnu čtyřku. Takže takovým tím šudláním 50 na čtyřku to jede jakž takž....... Ale na pětku?? To se nedá, ten nevyvážený třívál to v tak nízkých otáčkách blízko volnoběhu prostě nedá a klepe se jak osika.... A nakonec to držet tak podtočené nemá ani význam bo to žere jako dán......

Třeba VeCe co mám (1.9CDTi 88kW), tak jezdím město 50 na trojku cca 1800 otáček za okamžitých 4,3 litru ....... Na čtyřku to jede taky ale 1300 otáček a za 5,8 litru..... Tož asi tak....

Zkus řadit později (využívej pásmo vyšších otáček) a uvidíš co to bude dělat.....

Turbo na tříválci tady někde bylo... Tady: http://www.club-opel.com/...urbo-by-code-motors-13492

Jen si myslím, že podle zvuku to bude 4 hrnek, osobně si neumím představit, že by to X10XE zvládnul, kór s tím řetízkem na rozvodech

bad64  
2014-11-02 13:58:40

kopejda: Mam 1.2 a pětku v obci nedávám jelikož jak píšeš to ož nejede jen poskakuje na Omeze si to klidně dovolím.

2014-11-02 14:03:41

Kopejda: Ano, tuším, že Amíci mají 1.0 V4 8V, tak tam narvali turbo ale do toho V3 se to podle mě nevyplatí, jelikož ten motor díky vibracím a "nevyváženému" chodu rozpadne. To už bych spíše zamýšlel v corse 1.5td větší turbo a vstřiky, nebo oturbit tu 1.7d jako to má astra. Hold ta corsa není moje motorka aby mi při zařazené 5ce držela 4,5-5tis při 55-60km/h

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-11-02 14:19:17

falkon: JJ, nešel jsem, jen je škoda že v Evropě jezdí 3 vál.......

2014-11-02 14:31:12

kopejda: dobrá práce, amíci musí mít vždycky něco navíc

2014-11-02 14:39:49

falkon: A máš to! Zkus s autem jezdit +- tak, jak ti poradil Michal, a uvidíš, že to bude dobrý. Jinak se jezdí se šestihrnkem, jinak se čtyřhrnkem nebo dokonce s tříhrnkem, tyhle malé motůrky se musí radostně a vesele točit a ne jen líně převalovat, jsou na to stavěné a nevadí jim to, naopak...

P.S. U nemalého procenta řidičů přetrvává názor, že čím nižší otáčky motoru (a současně co nejvyšší rychl. stupeň), tím nižší spotřeba, nebo že ve vyšších otáčkách se motor necítí dobře a řve. Ani jedno ani druhé není pravda, nicméně, jak už jsem naznačil, je to motor od motoru (vztaženo na počet válců a objem), každému (motoru) nejlíp vyhovuje jiné pásmo otáček, je potřeba to "vychytat" a podle toho pak (spokojeně) jezdit.


Odpovědět

1  2