Fórum - Téma


Corsa B 1.0 12V r. 99 klepání v motoru


Fórum Corsa B Corsa B 1.0 12V r. 99 klepání v motoru

Informace o modelu: Opel Corsa B



2012-06-03 14:34:32

Dobrý den, mám Corsu 1.0 12V, která při startu na cca 2-4sec. má zvláštní zvuk (diesel) poté se zvuk zmírní, ale stále to klepe. Na netu jsem se dočetl, že si mám zkontrolovat rozvodový řetěz a napínák. Klepání může být způsobeno špatnými h. zdvihátky a nebo špatným olejem a olej. filtrem, protože se toto klepání ozývá jen při volnoběhu a nízkých otáčkách. Co si myslíte Vy? Děkuji.

2012-06-03 15:05:16

Přiznám se bez mučení, že nevím, má-li tvoje Corsička rozvodovej řetěz nebo (spíš asi) řemen a jestli má hydroštely... Nicméně obecně to, co popisuješ, by některý nefungující hydroštel mohl klidně dělat - po startu je to slyšet víc a jakmile čerpadlo natlakuje olej, klapot se ztiší a přejde spíš v takovej tikot... A to cvakání-tikání nedělá vlastní hydroštel, ale jeho ventil, bo má větší vůli, kterou právě špatně fungující hydroštel nevymezuje. A pokud při vyšších otáčkách za jízdy klepání není slyšet, je to buď tím, že čerpadlo udělá ještě vyšší tlak oleje a hydroštel začne fungovat, anebo zvuk motoru klepání přehluší. Zkontroluj dostatek oleje, případně jej vyměň (samosebou i s filtrem) a uvidíš - pokud se to nezlepší, bude zapotřebí to nějak řešit...

2012-06-03 15:45:21

To Collombo: Rozvodový řetěz má Děkuji za rady.

2013-08-10 07:30:43

Taky mám Corsu B 1.0. S řetězem. Při studeném startu prvních pár sekund zvuk jak diesel. Zatím jsem to nevyřešil. V autě je nový olej polosynth. Mogul 10W40. Ale údajně se doporučuje 5W30. Jenže ten je drahý.

2013-08-10 09:04:58

ondra1975: V návaznosti na svůj předchozí příspěvek, s dovolením, doplňuju, že to spíš než hydroštely může mít na svědomí již ne moc dobře fungující hydraulický napínák rozvodového řetězu, jenž je hned po studeném startu ne dost napnutý a nenajíždí zcela správně na kolo vačky, proto ten traktorový zvuk, řetěz se vytahává a ničí ozubení vačkového kola a časem se to může (bude) zhoršovat... Použití oleje s nižší viskozitou za studena (5W30 nebo i 5W40) by stav zlepšit mohlo (napínák a celý olejový systém se rychleji zaplní), ale taky nemuselo, to záleží na tom, v jakém stavu ten napínák a řetěz už jsou, nicméně zas tak úplně bych to nepodceňoval, i tenhle řetězový rozvod je dobré jednou vyměnit...

2013-08-10 09:18:03

Příspěvek z jiného fóra:

pokud si do nádrže nenalil jiné palivo, než které tam má být, tak jsou to určitě ty zdvihátka, ale pokud ti to už takto řve, bylo by dobré dát nové....možná seženeš nějaký přípravek nebo lepší olej na zklidnění, ale nebude to na dlouho.

2013-08-10 09:45:39

Proč sem nelze dávat www odkazy?

2013-08-10 09:54:55

ondra1975: To nevím - že by to někdo odmazal...?

http://www.autodily-cardo...ko-ventilu-febi-fb-02998/

http://aditiva.heureka.cz...ro-hydraulicka-zdvihatka/

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-08-10 22:16:00

Jestli to zavrčí po startu studeného motoru a při teplém to nedělá ani ve volnoběžných otáčkách, tak je špatná pružina napínáku. Už nedokáže napínat řetěz tak, aby po dobu, než začne po startu tlakovat olej řetěz nerachtal. Kolik máš na autí najeto?? Výměnu rozvodů doporučuji udělat po dosažení hranice 100 tis. km. Ve většině případů jsem se setkal již s rachotícím rozvodem a to dokonce při plně ohřátém motoru ve volnoběžných i zvýšených otáčkách - motor měl najeto 88 tisíc km,

Prostě to tak je, ono, když uvidíš ten řetízek, tak se už nebudeš divit.

Mám taky tuto motorizaci v Corse B a řetěz byl měněn na 110 tisících km. Teď má najeto 132 tisíc a je tichoučko po startu a vůbec celkově. Obrázky najdeš v mém profilu a jeden zde:http://www.club-opel.com/...8_4888_fotografie1679.jpg

Doporučuji vyměnit komplet rozvody, není zas až taková darda - materiál v sadě vyjde od 4500,- do 8500,- Kč.

V té drahé je úplně všechno, kola, řetěz, vodítka, napínák atd...

V levnějších chybí třeba šrouby vačkových kol. Výběr záleží na Tobě.

Dávám obrázek jednoho prodejce a nákres rozvodu.

2013-08-10 23:23:12

tomuto motoru odchází dost často olejové čerpadlo a pak to klepe taktéž

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-08-11 00:18:43

hansdob: JJ to je taky možnost, ohřát motor a vepředu místo snímače tlaku oleje připojit tlakoměr - tlak zahřátého oleje se musí pohybovat od min. 4,5 až do max 6,5 Bar (atmosfér)


Odpovědět