Fórum - Téma


corsa 1.2 X12SZ


Fórum Corsa B corsa 1.2 X12SZ

Informace o modelu: Opel Corsa B

Diskuze o vozidlu

1993 Corsa B 1.2

5 fotek  |  10 servisních knížek  |  211 diskuzí  |  1 otázek

Výkon motoru 33 kW (45 PS) při 4600 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 196 ccm (73 cui), 4-válec, Řadový, 8-ventil, X12SZ.

Sepie má zase Opel


1  2

bad64  
2013-05-12 07:24:47

Ahoj snad mne neukamenujete a nebo nenapíšete že je toho zde o olejích dost.Koupil jsem corsu a potřebuji vyměnit olej,ale majitel neví co tam je za olej ani kdy byl měněný,dva roky s tím jezdil a ani nedolíval.Pod sedákem jsem našel prázdnou lahev od M6AD a prosím o radu zda mohu tento vypustit a dát bez výplachu polosintetiku 10W40 nebo musím proplach.Ten olej co tam tedka je je černý jak gumová holínka tak abych něco nezničil.Ještě jednou se omlovám za založení možná duplicitního vlákany Děkuji Míla

2013-05-12 07:43:08

míla-bad64: Předchozí majitel je pěkný prase a pokud je v motoru skutečně M6AD, tož to ani nepotřebuje komentář... Moje rada zní vypustit stávající olej, dát nový filtr a nalít nějakou levnou 10W40, klidně i Carlsson nebo Starline, splňující ale požadavek API aspoň SH a ACEA A3/B3, pojezdit s ním cca jeden-dva tisíce km a pak znovu výměnu už za nějaký lepší olej uvedených specifikací a samosebou opět filtr. A jen doufat, že zásluhou péče předchozího majitele nepůjde motor brzo do kopru. Nepoužívat oleje s přísadou molyky (některé oleje od LiquiMoly), které neprospívají hydroštelům.

bad64  
2013-05-12 07:58:09

colommbo: No já myslím že tento motor hydroštely ani nemá je to stará klasika 8V ale po otevření víčka oleje na mne zírá jen černota.

bad64  
2013-05-12 08:00:56

Ten filtr je jasný zítra koupím starline 15W40 a dám ho tam a pak dám svuj oblíbený Valvoline Děkuji za radu chtěl jsem to tak nějak udělat ale více hlav více ví.

2013-05-12 10:03:45

míla-bad64: 15W40 bych nedával ani na proplach, bude lepčí trochu řidší 10W40 a pak na stálý provoz taky 10Wxx, sice to není nejmodernější motor, ale fin. rozdíly mezi 10W a 15W nejsou závratný, 10W oleje jsou pro motor lepší a taky předpokládám, že autí bude sloužit spíš na kratší pojížďky, aby "bylo po ruce"... Můžeš ho nechat i přes zimu, 15W by zimu dala taky, ale proč ten motor ku*vit dál, desítka bude vhodnější... 15W prostě nedávej, pokud můžu poradit.

bad64  
2013-05-12 13:20:38

colommbo: Jiří promin zase šotek jasně že dám 10W40 už nevím ani co píšu.Mam ho i v Omeze.Ani nevím zda Valvoline má 15W40 prostě jsem se upsal.10W40 jasný favorit jinak děkuji za opravu pro další kdo toto bude číst .

2013-05-12 15:31:24

míla-bad64: Kupř. řada Max Life od Valvoline nejsou vůbec špatné oleje... http://www.zbozi.cz/?q=va...bidky&seradit=nejlevnejsi

bad64  
2013-05-15 17:33:23

colommbo: Vymeněno dal jsem GM a svíčky V-Line a olej filtr samo i vzduchový filtr.

bad64  
2013-05-15 17:35:10

Dnes jsem jel z corsou a teplota porát byla okolo 100°C je to normální?Přešlo to přez 100°a sepla sahara kleslo to tak na 98° není to moc?Míla

2013-05-15 19:28:02

míla-bad64: Pokud neukazuje špatně budík, tož to není normální, odpovídají-li ty údaje skutečnosti, může být v letních vedrech potíž. Auto máte krátce a jeho historii v podstatě neznáš, notabene podle přístupu majitelky k motorovému oleji nebyl nic moc. Takže kdovíco je naplněné v chladící soustavě, nedejpámbu aby s tím někdo předtím jezdil na vodu nebo starej vyšisovanej Fridex... Pokud ano, může být i zanesený chladič, nicméně na tvém místě bych pro sichr vypustil všecko, co se dá, nalil tam čerstvou směs, ať víš, co v motoru máš, a vyměnil termostat, to je asi nejjednodušší, co se teď dá udělat...

bad64  
2013-05-15 20:01:20

colommbo: Jiří šmíroval jsem na corsa clubu a asi je ta teplota normální 97° a sahara spíná při asi 105°C no fridex je modrý bez zápachu včera jsem měnil čidlo na budík.Asi udělám knoflík na saharu aby se dala manualně zapínat ale ještě nevím jak ale asi propojím drátky co jdou z čidla na chladiči.

2013-05-15 20:11:09

míla-bad64: Teplota mi přijde dost vysoká, ale možná je to pro Corsu opravdu akorát, já ty motory neznám, Mílo, koukám na to jen tak obecně... Třeba poradí nějaký Corsár...

bad64  
2013-05-15 21:01:34

colommbo: http://forum.corsaclub.cz...iewtopic.php?f=30&t=10026

2013-05-15 22:06:43

míla-bad64: Koukám, že některým Corsárům se to taky moc nezamlouvá... A jak tam jeden píše, že chladící soustava je přetlaková a tedy se nemusí nikdo bát, že mu to při 100st. začne vařit, to není žádný objev Ameriky, mají to takhle všechna auta, ale furt si myslím, že je lepší, pracuje-li (běžný) motor při teplotě kolem 90st než kolem stovky. S teplotou oleje a mazáním to nemá nic společného, teplota oleje se při dokonale zahřátém motoru pohybuje kolem stovky zcela běžně, olej to má na rozdíl od chladící kapaliny totiž rád...

bad64  
2013-05-16 09:28:27

colommbo: No dneska budu přemýšlet jak udělat nucené zapínání sahary ale aby zůstal zachovaný teplotní spínač z chladiče,to jen kdyby žena zapomněla na knoflík tak aby to neuvařila.

2013-05-16 10:26:22

míla-bad64: Měl jsem něco podobného na áčkové Omeze - protože mi přestala fungovat viscospojka větráku, namontoval jsem před chladič další tlačný elektrický fofrník z nějakýho Fordu a zapojil na vypínač. Nebyl to co se chlazení týče žádný extra zázrak, ale lepší něco než nic...

bad64  
2013-05-16 10:38:24

colommbo: To mně ventilátor šlape ale dlouho až za stovkou se rozeběhne tak chci nějak udělat na nucený zapínání abych si ho mohl zapnout když budu potřebovat jako se to kdysi dělalo u škodovek,ale chci nechat i to jak je to napojený.Prostě natahnu dráty a dám spínač do něčeho až to prozkoumám pustím přez vypínač proud nebo kostru aby se ventilátor rozeběhl třeba v odmdesáti po zapnutí knoflíku.

2013-05-16 10:54:11

míla-bad64: Chápu a dokonce to považuju za rozumný, člověk si občas musí prostě nějak poradit...

bad64  
2013-05-16 11:54:17

colommbo: Už vím jak to asi zapojit do čidla na chladiči vedou dva dráty ty odštípnu a přez elektrikářskou svorku (čokoládu) je spojím a přidám dva dráty které protahnu do kabiny a napojím na kolébkový nebo tahací spínač a musí jít sahara zapnout dle potřeby a když ji nezapnu manualně tak bude makat tak jak ji sepne čidlo na chladiči.

bad64  
2013-05-16 18:41:26

zapojeno a maká to jak jsem psal mohu si saharu zapnout kdy budu potřebovat a když zapomenu zapne se sama ale až tak ve 105°C.


Odpovědět

1  2